יונדאי i30 N - האצ'בק של יונדאי הקוריאנית, גרסת ספורט המבוססת על דגם ה- i30 של הדור השלישי. מיוצרת מאז 2017, בסתיו 2020 היא עוצבה מחדש. השינוי העיקרי הוא בשיפור עוצמה. נדבר על החידוש, שהיצרן עצמו מכנה "מכונית ספורט ליום יום".
יונדאי i30 N ‏2020. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

האצ'בק יונדאי i30 N. דור 1, עיצוב מחדש (2020)

יונדאי i30 N ‏2020. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

יונדאי i30 N - האצ'בק של יונדאי הקוריאנית, גרסת ספורט המבוססת על דגם ה- i30 של הדור השלישי. מיוצרת מאז 2017, בסתיו 2020 היא עוצבה מחדש. השינוי העיקרי הוא בשיפור עוצמה. נדבר על החידוש, שהיצרן עצמו מכנה "מכונית ספורט ליום יום".

יונדאי i30 N החדשה היא מכונית בולטת, נועזת ומהירה מאוד, עבור אלה שרגילים להפיק את המרב מהחיים. במקביל לספורטיביות, ה- i30 N נשארה בטוחה מאוד וגם נוחה. אורות LED פרוסים אופקית, כונס אוויר גדול יותר וספליטר עם פס אדום מאפשרים לך להבחין מיד בין ה- i30 "הלוהט" לבין הרגיל. הצבע העיקרי Performance Blue נלקח מדגמי מרוץ של יונדאי. לפני שהציגו את יונדאי i30 N המעודכנת לציבור, מהנדסים נסעו בה 10,000 ק"מ רק לאורך הנירבורגרינג, לא כולל מסלולי ניסוי אחרים. אלברט בירמן (יוצא ב.מ.וו, כיום ראש מחלקת הספורט של יונדאי N) מבטיח שהדגם מרגש - במיוחד בגרסת Performance.

מראה חיצוני

מגרסת ה-i30 גרסת - N נבדלת בפגושים אגרסיביים יותר, ספוילר אחורי, הדגשות אדומות בעיצוב החיצוני וגם בגלגלים מיוחדים. עיצוב מחדש של 2020 השפיעה על שתי הדגמים. כמו דגם הבסיסי i30, גם דגם ה- N קיבל פנסי LED עם מקטעים בצורת V של אורות דרך, גריל רחב יותר, אשר אמור לספק אוורור יעיל יותר של תא המנוע. פגוש קדמי חדש עם צורה שונה של פתחי אוויר צדדיים, וגם החלק האחורי של המכונית התרענן: הוא קיבל פגוש אחורי חדש עם דיפיוזר אחורי מוגדל וצינורות אגזוז גדולים יותר. אורך הרכב הוא 4335 מ"מ כאשר בסיס גלגלים בגודל 2650 מ"מ. מרווח גחון הוא 136 מ"מ כברירת מחדל ו-132 בגרסת Performance.

מגוון הצבעים של יונדאי i30 N בשנת 2020/2021 כולל שבעה גוונים שונים, ביניהם "Performance Blue" (בלעדי לדגמי N), לבן "לבן קוטבי", אדום "מנוע אדום", אדום ו"אדום שקיעה", אפור "צל של אפור", אפור כהה "אביר כהה" ושחור "פנטום שחור". בגרסה הבסיסית גלגלי מגנזיום 18 אינץ', בהזמנת "Performance Package" תקבלו גלגלי 19 אינץ'. פרט מעניין, בשתי הגרסאות של הג‘נטים יש גם סוגר עם האות "N".

תא הנוסעים

תא הנוסעים של יונדאי i30 N 2021 מתגאה במושבי ספורט והגה, שבו ממוקמים כפתורים של בקרה אלקטרונית. יש גם רפידות מתכת על הדוושות ולוח מכשירים שונה. מעניין, שלגרסה "החמה" יש מכשירים אנלוגיים, ובגרסה הבסיסית של יונדאי i30 לאחר עיצוב מחדש ניתן להזמין פאנל וירטואלי עם צג בגודל 7 אינץ'. עם זאת, גרסת N קיבלה מערכת מדיה חדשה עם מסך רחב, קבוצה מורחבת של עוזרים אלקטרוניים וקישוטים דקורטיביים אחרים. בגרסה הבכירה Performance כוללת מושבים קדמיים חדשים, שהם קלים ב-2.2 ק"ג מקודמיהם.

מנועים

יונדאי i30 N החדשה בגרסה הבסיסית לא השתנתה הרבה מבחינה טכנית. מנוע הטורבו 2 ליטר עדיין מפיק 250 כ"ס ו-353 ניוטון מטר, המנוע מותקן רק עם גיר ידני 6 הילוכים. בגרסה זאת יש את אותם גלגלי 18 אינץ'. גרסת Performance שודרגה: הספק מנוע הטורבו הוגדל מ-275 כ"ס ל-353 ניוטון מטר ל-280 כ"ס ו-392 ניוטון מטר. לתיבה הידנית הוסיפו גם תיבה רובוטית בעלת 8 הילוכים N DCT - היצרן הבטיח לספק את התיבה עוד במהלך הצגת הבכורה של הדגם. זוהי תיבת הילוכים עם שני מצמדים רטובים וידיות הגה. בגרסאות של i30 N עם "רובוט" יש מצב overboost, אשר במינוח של היצרן נקרא NGS (N Grin Shift), מופעל על ידי כפתור על ההגה במשך 20 שניות ומעביר את היחידת כוח למצב תפוקה מקסימלית. עבור מרוצים במסלולים בתיבה יש מצב N Track Sense Shift, המופעל באופן אוטומטי כאשר אלקטרוניקה מזהה את סגנון הנהיגה המתאים.

יונדאי i30 N Performance מאיצה כעת ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות (0.2 שניות מהר יותר). המהירות המרבית של שתי הגרסאות מוגבלת על ידי אלקטרוניקה סביב 250 קמ"ש. ובמכוניות בגרסת Performance יש נעילת דיפרנציאל נשלט אלקטרונית ומערכת פליטה עם שסתום (צינורות הפכו לגדולים עוד יותר) וצמיגי ספורט Pirelli P Zero. בלמי דיסק קדמיים גדלו (קוטר 360 מ"מ במקום 345 מ"מ), וגלגלי 19 אינץ' כעת מסגסוגת: זה איפשר להפחית משקל ב- 14.4 ק"ג.

אבזור

עבור יונדאי i30 N 2021/2022 הוכנה הגרסה העדכנית ביותר של מערכת המולטימדיה Bluelink עם מסך מגע בגודל 10.25 אינץ', ניווט לוויני ותמיכה ב- Android Auto ו- Apple CarPlay. על הבטיחות אחראית מערכת SmartSense. היא כוללת מערכת למניעת התנגשות חזיתית, שבמהלך העדכון למדה לזהות הולכי רגל. בנוסף, עבור הגרסה עם גיר רובוטי, תמורת תשלום, ניתן להזמין ניטור של שטחים מתים ומערכת למניעת התנגשות בנסיעה ברוורס.

האם אתה מעוניין ביונדאי i30 N?
11 קולות