פיג'ו 308 זוהי מכונית משפחתית קומפקטית בעלת הנעה קדמית מאת החברה הצרפתית פיג'ו, שהינה חלק מהתאגיד PSA Peugeot Citroën. מיוצרת משנת 2007 בצורת מרכב האצ'בק. בשנת 2021 יצאה גרסת דור שלישי של הדגם. בישראל ניתן לקנות את גרסת הדור השני אחרי עדכון מ-2017, הדור השלישי לא זמין בארץ. אבל זאת לא הסיבה לא לספר על ההאצ'בק החדש.
האצ'בק פיג'ו 308. דור 3 שנת 2021
AUTOBOOM

האצ'בק פיג'ו 308. דור 3 שנת 2021

האצ'בק פיג'ו 308. דור 3 שנת 2021

פיג'ו 308 זוהי מכונית משפחתית קומפקטית בעלת הנעה קדמית מאת החברה הצרפתית פיג'ו, שהינה חלק מהתאגיד PSA Peugeot Citroën. מיוצרת משנת 2007 בצורת מרכב האצ'בק. בשנת 2021 יצאה גרסת דור שלישי של הדגם. בישראל ניתן לקנות את גרסת הדור השני אחרי עדכון מ-2017, הדור השלישי לא זמין בארץ. אבל זאת לא הסיבה לא לספר על ההאצ'בק החדש.

מאפיינים ייחודיים

נתחיל מכך ש-308 החדש זהו הרכב הראשון של פיג'ו עם הסמל המעודכן: ראש של אריה בתוך מגן הרלדי, המסמל את המיצוב החדש של המותג (סגמנט גבוה ו"יוקרתי" יותר). הסמלים הגדולים ממוקמים לא רק במקומות השגרתיים, אלא גם על הכנפיים הקדמיות של פיג'ו 308 שנת 2021. וכעת, כמו רומאי מימי הביניים, עליו להילחם עד הסוף ולנצח רק תחת המוטו "עם המגן או על המגן" ("Aut cum scuto, aut in scuta").

פיג'ו 308 ‏2017. חלק ממרכב. האצ'בק 5 דלתות, 2 דור, שדרוג

דגם ההאצ'בק החדש גדל במימדים באופן ניכר – בסיס הגלגלים התארך ב-55 מ"מ (ל-2,675 מ"מ), הוגדלו סרחי העודף (במיוחד הקדמי). האורך גדל ב-114 מ"מ (4,367 מ"מ), הרוחב ב-48 מ"מ (1,852 מ"מ), מפשק הגלגלים זהה. עם זאת, הרכב נמך ב-13 מ"מ (1,444 מ"מ). נפח תא המטען הצטמצם ל-412 ליטר (1,323 ליטר עם שורת מושבים האחורית מקופלת). לגרסה ההיברידית תא מטען קטן עוד יותר: 361 ליטר. מרווח הגחון – 140 מ"מ.

פיג'ו 308 ‏2021. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 3 דור

כמו רומאי מימי הביניים, עליו להילחם עד הסוף ולנצח רק תחת המוטו "עם המגן או על המגן"

פיג'ו 308 החדש מבוסס על הפלטפורמה המודולרית המשוכללת EMP2, המורכבת כמעט מ-70% של רכיבים חדשים. ברכב מותקנת מערכת אקלים קומפקטית יותר, הורחב השימוש בחומרים מרוכבים, הוגדלה כמות חיבורי הדבק (להפחתת רטטים). בסרן האחורי מותקנת קורת פיתול (כמקודם). לדגם יש גם גרסה חשמלית הודות לכך שהפלטפורמה מותאמת ליחידות כוח היברידיות וחשמליות.

העיצוב

הפנסים בעלי אורות יום בצורת ניבים והגריל הייחודי מזכירים מאוד את הקרוסאוברים 3008 ו-5008. מלפנים מתהדר הסמל החדש, בין מכסה המנוע והגריל המובלטים הוצב שם הדגם. השמשה הוטתה לאחור והשיפוע שלה גדול יותר. מקדם הגרר הופחת מ-0,29 ל-0,28. לבחירה מוצעים גלגלים בקוטר מ-R16 עד R18. מפרט האבזור הבסיסי כולל פנסי לד (פנסי מטריקס הם אופציה). הפנסים האחוריים המעוצבים בסגנון טפרי האריה מחוברים באמצעות פס דקורטיבי מבריק העובר דרך מכסה תא המטען, אך ללא רצועת לד בהתאם לטרנד המקובל היום בדגמים החדשים. פיג'ו 308 שנת 2021/2022 מוצע עם 7 צבעי מרכב לבחירה.

תא הנוסעים ואבזור

תא הנוסעים של פיג'ו 308 שנת 2021/2022 לא השתנה מהותית. בפנים תראו הגה דו-חישורי לא גדול, לוח מחוונים דיגיטלי ושבעה מקשים פיזיים מתחת למסך המולטימדיה בגודל "10. עם זאת, לוח המחוונים של הגרסה הבכירה מגיע עם צג הולוגרפי i-Cockpit 3D בעל אפקט תלת-מימדי! המידע החשוב ביותר לנהג הוא לא חד-מימדי, כמו בלוח מחוונים סטנדרטי, אלא מוצג ממש באוויר מול הנהג. התצוגה הצבעונית של הנתונים מתקרבת או מתרחקת מהנהג בהתאם לחשיבות שלהם. מערכת המדיה i-Connect קיבלה תפעול קולי (מופעל באמצעות "אוקיי, פיג'ו") ומאפשרת לחבר שני סמארטפונים בו-זמנית דרך בלוטוס. ברמות הגימור היקרות מתחת למסך המדיה מותקן משטח המגע i-Toggles עם מקשים חמים גדולים המובילים למקומות שונים בתפריט, בעוד שהנהג יכול להגדיר הגדרות משלו למקשים אלו.

בנוסף לכך, יש מושבים עם כוונון חשמלי ועיסוי, תאורת אווירה עם שמונה גוונים, טעינה אלחוטית, מערכת שמע Focal בת 10 רמקולים. אפשרויות הריפוד: בד, עור מלאכותי עם זמש או עור נאפה. במקום הג'ויסטיק המסיבי של התיבה האוטומטית הותקן בורר מיניאטורי עם כפתורים נוספים. בלם החניה האלקטרוני נכלל ברמת הגימור הבסיסית. בין אופציות: חימום הגה ושמשה, מצלמות 360°, גג פנורמי.

לוח המחוונים של הגרסה הבכירה מגיע עם צג הולוגרפי i-Cockpit 3D בעלת אפקט תלת-מימדי!

מכלול מערכות הבטיחות האלקטרוניות Drive Assist 2.0 כולל מערכת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, פונקצית סטיה מנתיב ומערכת אוטונומית למחצה לעקיפה בכביש מהיר. בפקודת הנהג (צריך רק להדליק את האיתותים) המכונית תוכל לבצע עקיפה במהירות מ-70 עד 180 קמ"ש.

מנועים וגרסאות

פיג'ו 308 החדש מוצע בגרסאות שונות – עם מנוע בעירה פנימית, היברידיות וחשמליות.

  • מנוע בנזין טורבו 3 צילינדרים PureTech בנפח 1,2 ליטר המפיק 110 או 140 כ"ס ו-4 צילינדרים 1,5 ליטר BlueHDi בהספק 130 כ"ס. כולם מגיעים עם פונקצית סטארט-סטופ. המנוע הכי חלש פועל בשילוב עם תיבת 6 הילוכים ידנית, שאר המנועים עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית.
  • ישנן שתי גרסאות היברידיות עם אפשרות טעינה. שתיהן מצוידות במנוע חשמלי בהספק 81 קילוואט (110 כ"ס), בסוללה בקיבולת 12,4 קוט"ש ובתיבת 8 הילוכים אוטומטית. ההבדל ביניהן הוא מנוע הבנזין בנפח 1,6 ליטר: אחד מפיק 150 כ"ס, השני 180 כ"ס. ההספק הכולל עומד על 180 ו-225 כ"ס בהתאם, אבל המומנט המרבי זהה (360Nm). טווח הנסיעה של הגרסה הראשונה במצב חשמלי הוא 60 ק"מ, הגרסה השנייה תעבור ב-1 ק"מ פחות (לפי WLTP). בורר מצבי הנהיגה כולל מצבי Electric, Hybrid, Eco, Normal ו-Sport.

פיג'ו e-308 החשמלי

הוצג לראשונה בספטמבר שנת 2022. מבחוץ ובתא הנוסעים הגרסה החשמלית לא נבדלת בדבר מהרגילה. נשמר אפילו הגריל הסטנדרטי. עם זאת, פיג'ו e-308 מוצע רק ברמות הגימור העשירות Allure ו-GT, לכן פנסי מטריקס, גלגלי R18, מחוונים דיגיטליים ומערכת שמע עם פאנל המגע i-Toggles נכללים באבזור הסטנדרטי של הרכב החשמלי. בסרן הקדמי מותקן מנוע חשמלי המפיק 156 כ"ס ו-260Nm. ברכב מותקנת סוללת ליתיום-יון עם קתודה מסגסוגת ליתיום-ניקל-מנגן-קובלט בקיבולת 54 קוט"ש (קיבולת יעילה 51 קוט"ש). טעינה מלאה מספקת 400 ק"מ של טווח לפי מחזור WLTP. מצבי נהיגה: Eco, Normal, Sport ו-Brake עם רגנרציה מרבית. מטען AC סטנדרטי תומך בטעינה בהספק 11 קילוואט, אך תחנת DC מהירה בהספק 100 קילוואט תאפשר למלא את הסוללה מ-20% ל-80% תוך פחות מ-25 דקות. בשוק האירופי פיג'ו e-308 החדש יופיע בשנת 2023. המחירים טרם נחשפו, אך הגרסה החשמלית בוודאות תהיה יקרה מההיברידית, שעלה בצרפת מ-37,600 יורו.

מה תבחרו?
22 קולות