חוול H6 קופה (הידוע גם בתור H6 C) הוא למעשה אותו רכב הפנאי הקומפקטי המוכר חוול H6, רק בפורמט קופה. H6 הוא פרי יצירתה של ענקית הרכב הסינית, עמו היא יצאה לפלח השוק התחרותי ביותר על מנת להיאבק בדגמים רמי מעלה כמו מאזדה CX-5, טויוטה RAV4, יונדאי טוסאן, [הונדה CR-V](https://autoboom.co.il/magazine/honda-crv וניסאן X-Trail
חוול H6 קופה ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור
AUTOBOOM

חוול H6 קופה. קצת מגניב יותר מהקרוסאובר

חוול H6 קופה ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

חוול H6 קופה (הידוע גם בתור H6 C) הוא למעשה אותו רכב הפנאי הקומפקטי המוכר חוול H6, רק בפורמט קופה. H6 הוא פרי יצירתה של ענקית הרכב הסינית, עמו היא יצאה לפלח השוק התחרותי ביותר על מנת להיאבק בדגמים רמי מעלה כמו מאזדה CX-5, טויוטה RAV4, יונדאי טוסאן, הונדה CR-V. היתרון העיקרי של H6 דמוי הקופה על פני הדגמים הללו הוא המחיר, מה שכלל לא מעיד על כך שאין לו יותר מה להראות. להיפך, הוא עומד איתן בשכבת הביניים של הסגמנט ואפילו קצת מגניב יותר מהקרוסאובר הרגיל.

Haval H6 2020. SUV 5-door, 2 generation.

במיוחד עבורכם ריכזנו את טופ 10 רכבי הפנאי הפופולריים ביותר בשוק העולמי. ראו אילו דגמים המוזכרים לעיל נכללים בעשרת המובילים. ספוילר – חוול H6 נמצא שם!

חשוב

דור ראשון

יוצר בין השנים 2017 – 2019. על אף המימדים הקטנים יותר במקצת של הקרוס-קופה בהשוואה לקרוסאובר הרגיל, הוא מוצב בשוק כרכב בעל מעמד מעט גבוה יותר. עיצובו של חוול H6 הראשון היה לא רע: קווים ישרים היכן הם צריכים להיות, כמו גם הקווים המעוקלים, צללית חטובה וחלק אחורי מפוסל היטב. אפשר אפילו לומר שהקרוס-קופה יצא מסוגנן יותר בהשוואה לרוב המוחלט של הדגמים הסיניים. חלק אף טענו שיש לו הופעה אירופאית מובהקת, אבל אנו לא נתעקש על כך.

מפרט האבזור של הרכב היה מרשים: פנסי ערפל, פנסים ומגבים אוטומטיים, מראות צד עם חימום וקיפול אוטומטי, בקרת שיוט, תאורת אווירה בכל תא הנוסעים, חצאיות צד מפלדת אל-חלד, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה ללא מפתח, כפתור התנעה וכן הלאה. עם זאת, בדומה לשאר הרכבים הסיניים, ל-H6 קופה היו כמה מוזרויות: לא Apple CarPlay ולא Android Auto לא נכללו ברמת הגימור הסטנדרטית.

מצד שני, אופציות הבטיחות הן כמעט הטובות ביותר בקטגוריה: מצלמה אחורית, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, 6 כריות אוויר, נקודות עיגון כפולות לכיסא ילדים, ניטור שטחים מתים ועוד. הקרוס-קופה צויד במנוע יחיד: 2 ליטר 4 צילינדרים טורי טורבו המפיק 188 כ"ס ו-310Nm בשילוב עם תיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים.

דור שני

מיוצר משנת 2020 עד היום (נתונים לשנת 2022). חוול H6 קופה החדש נבדל מקודמו בעיצוב מחודש לחלוטין, פרט לפנסים שנותרו בערך זהים, אך כל החזית היא חדשה, כולל הפגוש הקדמי המעודכן. החלק האחורי גם הוא חדש לגמרי, בעל קווי מתאר, גימור ופנסים אחרים. למפרט האבזור הוסיפו: בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקצית "סטארט-סטופ", מושב נהג עם כוונון חשמלי לשישה כיוונים, חימום ואוורור מושבים קדמיים, חימום הגה, מכסה תא מטען חשמלי, מראה פנימית עם תצוגה עילית, סאנרוף פנורמי ומטען אלחוטי. מערכת הבידור-ידע כוללת מסך מגע בגודל 12,3 אינץ' וצג 10,25 אינץ' LED נוסף. סוף סוף הופיעה האפשרות לחיבור Apple CarPlay ו-Android Auto.

פונקציות הבטיחות ועזר לנהג כוללות מצלמות 360°, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, ניטור שטחים מתים עם סיוע החלפת נתיב, בקרת עייפות הנהג, התרעה על סטיה מנתיב, התרעה על תנועה חוצה מאחור, זיהוי תמרורים ומערכת חניה אוטונומית לחלוטין… ערכה די רצינית, למען האמת. בתור מנוע בסיסי בשביל הדור השני של חוול H6 קופה נבחר 1,5 ליטר 4 צילינדרים טורי טורבו המפיק 169 כ"ס ומומנט של 285Nm.

חוול H6S

באוגוסט 2021 הוצגה הגרסה החדשה של הקרוס-קופה. אם דגמי H6 קופה קודמים נבדלו מ-H6 הרגיל קר בגג מעט מונמך ובקו זיגוג מוגבה, אז חוול H6S המבוסס על הדור השלישי לרכב הפנאי H6 נוצר עם קונספציה שונה לגמרי. גרסת ה-S קיבלה מרכב מסוג ליפטבק עם זווית שיפוע גדולה בשמשה האחורית. המרכב הונמך ב-50 מ"מ (ל-1,680 מ"מ), אך הגג אינו משופע, לכן הפרופיל הוא יותר "דמוי-סדאן". בסיס הגלגלים הוגדל מ-2,738 ל-2,800 מ"מ, כל התוספת ניתנה לנוסעים בשורה האחורית, כך שהם לא יצטרכו לסבול מחוסר מרווח. אורך המרכב הוא 4,780 מ"מ, לעומת 4,653 מ"מ של דגם H6. פנסי המטריקס נכללים ברמת הגימור הבסיסית. העיצוב הפנימי כולל דיפון דמוי,קרבון, עיטור בולט ומושבי ספורט.

Haval H6S, שנת 2021 – עד היום

בתור מנוע בסיסי נבחר 2 ליטר 4 צילינדרי טורי טורבו המפיק 218 כ"ס ו-340Nm בשילוב עם תיבת 7 הילוכים רובוטית והנעה קדמית או כפולה. חוול H6S החדש הינו הראשון במשפחת ה-H6 שצויד ביחידת כוח היברידית המורכבת ממנוע בנזין טורבו 1,5 ליטר ושני מנועים חשמליים, אחד בכל סרן, בהספק כללי של 243 כ"ס ו-530Nm. במהירות נמוכה (עד 35 קמ"ש) פועלים המנועים החשמליים בלבד ומנוע הבנזין מתפקד במצב גרנטור. בעת המשך ההאצה מנוע הבעירה הפנימית מתחבר דרך מצמד לגלגלים הקדמיים. במקום תיבת הילוכים שגרתית מותקן כונן הפחתה דו-הילוכי בעל מנגנון העברה רובוטי: ההילוך השני מופעל בערך ב-65 קמ"ש. רכב הפנאי ההיברידי מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7,5 שניות.

באיזה H6 תבחרו?
17 קולות