HiPhi. כניסה רועשת
מותג הרכבים החשמליים HiPhi הוא אחד מיצרני הרכב הסיניים הצעירים ביותר. החברה נוסדה ביולי של 2019, אבל לא בזבזה אף דקה. עד שנת 2022 הסטארט-אפ של חברת Human Horizons שבסיסה נמצא בשנגחאי כבר הספיקה להשיק שני דגמים. כניסה רועשת בהחלט. הרכב הראשון של המותג, HiPhi X, הוצג ב-31 ביולי של 2019, מדובר בקרוסאובר במימדים גדולים עם טווח נסיעה של 550 ק"מ. הדגם השני, HiPhi Z, הוא רכב ספורט בצורת מרכב סטיישן שיצא בנובמבר 2021. המותג החדש HiPhi מתמחה בתכנון ובפיתוח של רכבים חשמליים, אך התוכניות שלו הן שאפתניות ומרחיקות לכת. "אופקי אנוש" מרוכזים במטרה ליצור תשתית עירונית מלאה לשימוש היעיל ביותר בתחבורת העתיד, שאותה הם מייצרים. בהתבסס על ההצהרות של הנהלת החברה, היא ממוכנה לתחרות רצינית ביותר עם מותגי היוקרה מחו"ל, אבל מה שיותר מפתיע, זוהי העובדה ש-HiPhi כבר עוקפת את טסלה בסין…
כאן תוכלו לקרוא על התמודדותה של טסלה עם "הזמנים הקשים"...
היסטוריה קצרה במיוחד
ההיסטוריה של המותג השאפתני היא בינתיים מאוד קצרה. HiPhi הושקה ב-31 ביולי 2019 על-ידי חברת Human Horizons יחד עם מכונית הקונספט הראשונה שלה HiPhi 1. באפריל של 2020 בלוג'יאזוי, שנגחאי, נפתחה החנות המקורית הראשונה של HiPhi וביולי 2022 כבר קיימת רשת שלמה המורכבת מ-33 סוכנויות המפוזרות ב-27 ערים במדינה. החברה מתכננת לפתוח 120 נקודות עד סוף שנת 2022. ל-Human Horizons יש מרכז פיתוח ומפעל משלה, בקיץ 2022 החברה הצליחה לגייס השקעות בסכום של 800 מיליון דולר מסניף שנגחאי של Bank of Communications.
הדגם הראשון HiPhi X הפך לזמין רשמית בסין מאוקטובר 2020 וסדרת הרכבים הראשונה הוצאה במאי 2021. על-פי דו"ח מכירות הרכב החודשי שפורסם על-ידי מרכז המחקר וטכנולוגיות הרכב של סין, HiPhi X הצליח להפוך לרכב היוקרה החשמלי הנמכר ביותר בסין לספטמבר 2021 ובכך דחק את פורשה טאיקן למקום שני. מרשים… אז למה הקונים מסין כל-כך אהבו אותו? בואו נבין.
בספטמבר 2021 נמכרו 641 יחידות של HiPhi X, פורשה טאיקן לקח מקום שני עם תוצאה של 585 יחידות, במקום השלישי נעמד הונגצ'י E-HS9 עם היקף מכירות של 367 יח'. המוצרים של טסלה לקחו דווקא את המקומות האחרונים: מודל S במרכב ליפטבק ורכב הפנאי מודל X מצאו לעצמם 7 ו-6 קונים, בהתאם.
HiPhi X
HiPhi X הוא קרוסאובר חשמלי במימדים גדולים, הגרסה הסדרתית של מכונית הקונספט HiPhi 1. הדגם מצויד בשני מנועים חשמליים בהספק כולל של 598 כ"ס ו-820Nm. טווח הנסיעה עומד על 550 ק"מ. הוא נראה מדהים: הדלתות האחוריות הן באמת ייחודיות – נפתחות נגד כיוון התנועה, החלק העליון של הגג נפתח כלפי מעלה ומחקה את כנפי השחף. יותר מכך, הרכב זכה לאבזור חדשני: צג 50 אינץ' הממוקם על גבי תשעה מסכים (!), מערכת נהיגה אוטונומית L3, מצלמות 360°, פנסי PML חכמים עם נורות ISD אינטרקטיביות (כוללות אלפי דיודות המשמשות להקרנה), מערכת כניסה עם זיהוי פנים – כאשר המכונית החכמה מזהה שהבעלים מתקרב, אחת הדלתות נפתחת באופן אוטומטי הודות למנגנון החשמלי.
31 חיישנים מסייעים לפעולתו של האוטו-פיילוט, כולל לידאר אחד, 13 מצלמות, מכ"מים 5 מ"מ ו-12 רדארים על-קוליים. מרחק הזיהוי המרבי של עצם מלפנים עולה על 200 מטר. אחת מתוכנות הרכב המורכבות ביותר בעולם מאפשרת למערכת HiPhi Pilot לשלוט בשש מערכות נהיגה חשובות: ראייה, חישוב, בלימה, עוצמה, היגוי וסוללה. לא רק היופי טמון בדגמים החדשים, אלא גם אמינות יוצאת מן הכלל. הרכבים עברו סדרה של בדיקות חורף בטמפרטורות מתחת ל- 35- צלזיוס ומעל 600,000 ק"מ של נסיעות מבחן.
נכון לינואר 2022 נמכרו 4,200 רכבי HiPhi X. בעת פיתוח הדגם, Human Horizons הציבו מטרות גבוהות למכונית החדשה שלהם ובסופו של דבר השיגו אותן: המותג הצעיר עלה בהרבה על טסלה. וזאת בעוד שהמחיר ההתחלתי של הרכב החשמלי הוא 570 אלף יואן (מעל 84 אלף דולר).
HiPhi Z
HiPhi Z הוא רכב ספורט בצורת מרכב סטיישן, ספינת הדגל השנייה של המותג. הוצג בנובמבר של 2021. הגרסה הסופית הייתה אמורה להיחשף באפריל 2022 בתצוגת הרכב בבייג'ינג שנדחתה לזמן בלתי ידוע עקב התפרצות מגיפת הקורונה. ה-Z קרוב ל-X מבחינת הסגנון, אבליש לו יותר קווים ישרים שבורים וקצוות חדים והגג נראה "צף" בשל ההפרדה הויזואלית מהקורות הקדמיות. הדלתות, כמו בקרוסאובר, הן נטולות מסגרת ונפתחות לכיוונים נגדיים. פסי הלד הנמתחים לאורך הדלתות מיידעים את הסביבה על פתיחת הדלתות ועל מצב הפעולה של יחידת הכוח. הכנף האחורית האקטיבית נשלפת באופן ידני או אוטומטי במהירות של 80 קמ"ש.
מבפנים – מסך מולטימדיה גדול במרכז הפאנל הקדמי: ניתן להציבו במצב אופקי או אנכי בזוויות שונות. מבחינת מספר הצגים הכולל HiPhi Z מפסיד לקרוסאובר: אין מסכים לא מול ה"נווט" ולא מול הנהג עצמו, אלא רק הצגים של המצלמות האחוריות בפינות הפאנל הקדמי. סביר להניח שלוח המחוונים הדיגיטלי בכל זאת יופיע בגרסה הסופית, כמו גם מראות הצד המסורתיות שעדיין נדרשות על פי החוק בסין. צפוי שהמכונית תקבל אוטו-פיילוט רמה 3 עם אפשרות שדרוג לרמה 4. כדי להקל על המוח האלקטרוני לשלוט במכונית, הותקנה מערכת המאפשרת היגוי של הגלגלים האחוריים.