Honda Civic – רכב קומפקטי קטגוריית "C" מאת יצרנית רכב היפנית Honda Motor Co., נמצא בייצור משנת 1972. כיום בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור העשירי של הונדה סיוויק בדגם האצ'בק 5 דלתות שנת 2015.
הונדה סיוויק ‏2016. מרכב, צורה. קופה, 10 דור
AUTOBOOM

הונדה סיוויק. סטייל ופרקטיות של רכב עירוני.

הונדה סיוויק ‏2016. מרכב, צורה. קופה, 10 דור
עדכון:

באפריל 2021 נחשף דור 11 להונדה סיוויק, ראשית הוצג במרכב סדאן.

Honda Civic – רכב קומפקטי קטגוריית "C" מאת יצרנית רכב היפנית Honda Motor Co., נמצא בייצור משנת 1972. כיום בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור העשירי של הונדה סיוויק בדגם האצ'בק 5 דלתות שנת 2015.

מבחינות רבות, דווקא בזכות סיוויק חברת הונדה נכנסה לרשימת יצרני רכב גלובליים. סיוויק נהיה לרכב היפני ההמוני הראשון. הוא נחשב לרכב בינוני, אמנם מתחרה בסגמנט הקומפקטי. השם "Civic" מתורגם מאנגלית כ"אזרחי" או "ציבורי".

הונדה סיוויק החדשה הוכרזה כאחת מ- 10 המוכניות הטובות ביותר יחד עם סיוויק Si ו- Type R, והיא בהחלט עולה על השאר ועומדת בראש הקטגוריה. במשך שמונה שנים האחרונות, סיוויק הינו עדיין הדגם הפופולארי ביותר בין אמריקאים מתחת לגיל 35. גם בשוק האירופאי הונדה סיוויק זכתה בפרסים רבים, בפרט, הועמדה לפרס בתחרות רכב אירופאית יוקרתית AUTOBEST 2018.

דור ראשון

הדור הראשון של הונדה סיוויק שווק בין השנים 1972 ל- 1979. סיוויק הראשון היה קופה בעל שתי דלתות עם הנעה קדמית ומנוע 1,2 ליטר בהספק 50 כ"ס. דגם זה מלכתחילה פותח במיוחד עבור שוק ארה"ב, כאשר עקב משבר דלק מכוניות קומפקטיות וחסכוניות מסוג זה היו מאוד מבוקשות אצל האמריקאים.

מבחינות רבות, דווקא בזכות סיוויק חברת הונדה נכנסה לרשימת יצרני רכב גלובליים. הסיוויק נהיה לרכב היפני ההמוני הראשון. בשוק האירופאי הונדה סיוויק זכתה בפרסים רבים, בפרט, הועמדה לפרס בתחרות רכב אירופאית יוקרתית AUTOBEST 2018.

המכונית היפנית הקטנה והצנועה לא התבלטה או נבדלה בשום אופן, אך בדיוק היא הפכה לרכב היפני ההמוני הראשון, אשר נתן סיבה רצינית לדאגה אצל מתחרים תוצרת אירופה. מערכת המתלים בסיוויק הראשון הייתה מקבילה לאלו של מכוניות מיני אמריקאיות באותה עת – Ford Pinto ו- Chevrolet Vega. אך המחיר הנמוך, האמינות והפשטות הפכו את הסיוויק הראשון לרכב חביב על כולם.

דור שני

הדור השני של הסיוויק שווק בין השנים 1979 ל- 1983. קודם כל הופיע ההאצ'בק, ואחרי שנתיים הונדה הציגה שני סוגי מרכב נוספים: סטיישן מרווח Country station וסדאן קלאסי. סיוויק שני מעט גדל במימדים וקיבל מנועים עוצמתיים יותר, תיבת הילוכים חדשה וחסכוניות משופרת.

דור שלישי

הדור השלישי של הונדה סיוויק שווק בין השנים 1983 ל- 1987. סיוויק שלישי קיבל גרסה חדשה – סיוויק Si. בסיוויק החדש שונתה לא רק צורת המרכב, אלה גם התוכן בו: בסיס הגלגלים הוגדל, מה שהפך את דגם 4 דלתות יותר קרוב ל- Accord. הדור השלישי זכה לפופולאריות רבה הודות לטכנולוגיות אשר היפנים השאילו במיומנות מספורט מוטורי, ספציפית – בסיס גלגלים מוארך ומנוע בעל ביצועים גבוהים יותר. בשנת 1985 סיוויק התחדש בהנעה כפולה, בו הצטייד דגם סטיישן.

דור רביעי

הדור הרביעי של הונדה סיוויק שווק בין השנים 1987 ל- 1992. מלבד האצ'בקים, בדור הרביעי הוצגו גם סטיישן גבוה Shuttle וקופה CR-X. כל דגמי סיוויק הרביעי צוידו במנוע Hyper בעל 16 שסתומים, במתלים עצמאיים שהותקנו על זרועות A מקבילות כפולות ובהנעה כפולה. בשנת 1989 הונדה הציגה את גרסת סיוויק SiR, אשר צוידה במנוע DOHC יעיל במיוחד בעל טכנולוגיית תזמון שסתומים משתנה.

דור חמישי

הדור החמישי של הונדה סיוויק שווק בין השנים 1991 ל- 1997, וסימן את עצמו כאבן דרך משמעותית – מכונית העשר מיליון שירדה מפס הייצור. הסיוויק החמישי ניחן בהופעה בולטת ויוצאת דופן. צורת מרכב אווירודינמית ועתידנית עם מרחב פנימי מרווח למדי עונה לכל הדרישות של לקוחות צעירים. מימדי סיוויק החמישי גדלו אך משקלו ירד, ושוב הוא זכה למנוע חדש וחסכוני בעל עמידות יוצאת מן הכלל. סיוויק החמישי הצטיין בנאמנותו לשמירת איכות הסביבה ובמערכות בטיחות אמינות.

דור שישי

הדור השישי של הונדה סיוויק שווק בין השנים 1995 ל- 2002. סיוויק שישי נהיה הרכב הסדרתי הראשון אשר ענה לדרישות אקולוגיות LEV הקפדניות ביותר, המכונות גם "סטנדרטים קליפורניים". הדור השישי של הונדה סיוויק הגיע כהאצ'בק 3 דלתות, קופה, סדאן או סטיישן Aero Deck. ייצורו התבצע בשלוש מדינות: ביפן יוצרו דגמי האצ'בק וסדאן, באנגליה – סטיישן, ובארה"ב – דגמי קופה.

דור שביעי

הדור השביעי של הונדה סיוויק שווק בין השנים 2000 ל- 2008, ועבר מתיחת פנים בשנת 2003. סיוויק שביעי שמר על מימדי המרכב, אך מרווח הפנים שלו גדל מהותית. אחד המאפיינים של תא הנוסעים נהיה משטח רצפה ישר בחלק האחורי, אשר סיפק נוחות לנוסעים מאחור. הודות לחידוש זה סיוויק החל להתחרות עם רכבים בקטגוריה מעליו, בעת מחירו הנמוך. יחד עם העיצוב המעודכן, לדור השביעי של הונדה סיוויק העניקו מערכת מתלים מסוג MacPherson חדשה ומנוע חדש. בדור זה לראשונה הופיעה גרסת סיוויק היברידית.

דור שמיני

הדור השמיני של הונדה סיוויק שווק בין השנים 2005 ל- 2015, ועבר מתיחת פנים ב- 2008. הדור השמיני זכה להופעה צעקנית וללוח מחוונים עתידני. לראשונה בהיסטוריית הונדה, החברה הציגה את הסיוויק בשני קונספטים שונים לחלוטין – הסדאן וההאצ'בק נבדלו מהותית זה מזה במרכב, בתא הנוסעים ובמתלים.

דור תשיעי

הדור התשיעי של הונדה סיוויק שווק בין השנים 2011 ל- 2017, ועבר מתיחת פנים ב- 2014. הדור התשיעי של סיוויק קיבל גריל מתכתי חדש המעוטר בסמל הונדה מצופה כרום. סיוויק תשיעי נהיה רכב הונדה הראשון בו השתמשו בטכנולוגיית Eco Assist, המסייעת לנהג לבחור סגנון נהיגה חסכוני יותר.

הסיוויק החדש צבר עשרות פרסי תעשייה בינלאומיים, בפרט, זכה לתואר "מכונית טובה ביותר באמריקה הצפונית 2016", ונכנס לעשירייה הראשונה לפרסי "Car and Driver 2018" ו-"AUTOMOBILE All-Stars".

דור עשירי

הדור העשירי להונדה סיוויק נצמא בייצור משנת 2015 ועד עתה. סיוויק שנת 2019 מגלם בתוכו את העליונות של מכוניות קומפקטיות, בעת שילוב הפרקטיות וזהותו האינדיבידואלית. לסיוויק החדש גימור משופר, חזות ספורטיבית חדשה וחבילת בטיחות בלעדית Honda Sensing, המותקנת כברירת מחדל ומספקת רמת בטיחות מיטבית לנהג ולנוסעים.

תא הנוסעים של הונדה סיוויק שנת 2019/2020 גם זכה לשפע פונקציות חדשות שחסרו בדורות הקודמים. הגרסה המחודשת ספגה לתוכה את התכונות הטובות ביותר שבעלי הונדה כל כך מעריכים. סך המכירות של הדור העשירי כבר עבר את נקודת המיליון יחידות. מאז הופעת הבכורה שלו, הדור העשירי של סיוויק צבר עשרות פרסי תעשייה בינלאומיים, בפרט, זכה לתואר "מכונית טובה ביותר באמריקה הצפונית 2016", ונכנס לעשירייה הראשונה לפרסי "Car and Driver 2018" ו-"AUTOMOBILE All-Stars".