המכונית הקטנה שהופיעה בשנת 1972 כבשה לבבות רבים בכל רחבי העולם. באפריל 2021 הושק כבר הדור ה-11 לדגם. ובאביב 2022 הוצגה גרסה היברידית חדשה, הונדה סיוויק e: HEV. את המכונית פיתחו במיוחד בשביל אירופה. היציאה של e: HEV משמעותה שהמעבר לדגמים החשמליים האירופאי של הונדה הסתיים. סיוויק החדש יוצע באירופה רק בצורת מרכב האצ'ב
הונדה סיוויק ‏2021. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 11 דור
AUTOBOOM

הונדה סיוויק e: HEV. רק היברידי ורק האצ'בק

הונדה סיוויק ‏2021. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 11 דור

המכונית הקטנה שהופיעה בשנת 1972 כבשה לבבות רבים בכל רחבי העולם. באפריל 2021 הושק כבר הדור ה-11 לדגם. ובאביב 2022 הוצגה גרסה היברידית חדשה, הונדה סיוויק e: HEV. את המכונית פיתחו במיוחד בשביל אירופה. היציאה של e: HEV משמעותה שהמעבר לדגמים החשמליים האירופאי של הונדה הסתיים. סיוויק החדש יוצע באירופה רק בצורת מרכב האצ'בק ורק בגרסה ההיברידית. בינתיים לא זמינים מרכבים ומנועים אחרים. בישראל כיום נמכר הדור העשירי של הונדה סיוויק לאחר עדכון שנת 2018.

Honda Civic 2018. Hatchback 5-door, 10 generation, restyling.

הונדה סיוויק e: HEV יופיע בסוכנויות בסתיו 2022 והייצור של הרכב הולך להתבצע ביפן. ההיברידי אמור להפיח חיים במכירות של הדגם: בשנת 2021 הונדה מכרה באירופה 14,417 יחידות בלבד. וזאת בהתחשב בעובדה שבאותה שנה קנו 214,069 יחידות של פולקסווגן גולף, סקודה אוקטביה מצאה 151,442 קונים וטויוטה קורולה 142,720.

סיוויק ההיברידי החדש ימלא את התפקיד של דגם הכניסה בהיצע, בזמן שלגרסה הבכירה תהפוך סיוויק Type R. סיוויק האירופאי קיבל יחידת כוח שונה מזו של הדגם האמריקאי, מנוע טורבו 2 ליטר שפותח לא מזמן הפועל לפי מחזור אטקינסון. ההספק הכולל מגיע ל-181 כ"ס. עם זאת, העיצוב של שני הדגמים כמעט זהה.

חשוב

עיצוב חיצוני

ובכן, באירופה נשארה רק גרסה במרכב האצ'בק, מרכב סטיישן נשאר עוד בדור הקודם. מבחינת העיצוב הונדה סיוויק e: HEV החדשה נבדל מהדגם בשביל ארה"ב בכך שמאוחר אין קצוות אגזוז בולטים בציפוי כרום, צינורות המפלט עדיין שם, אבל מוסתרים. הדיפיוזר קיבל מסגור שחור, על הדלת מוקם סמל e: HEV.

חלל פנימי ואבזור

בתא הנוסעים של הרכב שורר הצבע השחור. חומרי הגימור הם איכותיים. הדגם צויד בהגה רב-פונקציונלי, לוח מחוונים דיגיטלי (במפרט האבזור הבסיסי בגודל 9 אינץ', בבכיר 10,2 אינץ') ומערכת בידור-ידע עם מסך 9 אינץ' ותמיכת Apple CarPlay ו-Android Auto.

ישנו מכלול מערכות עזר אלקטרוניות לנהג Honda Sensing שכולל מצלמה קדמית עם זווית של 100 מעלות, טכנולוגית זיהוי מתקדמת, סיוע במניעת סטיה מנתיב, שליטה בבלימה במהירויות נמוכות, מידע על שטחים מתים וכן 11 כריות אוויר (!). כל זה אפשר לרכב לקבל את הציון הגבוה ביותר של חמישה כוכבים בדירוג הבטיחות Euro NCAP. רמת הגימור Advance כוללת מערכת שמע עם 12 רמקולים.

יחידת כוח

הונדה סיוויק ‏2021. מנוע. האצ'בק 5 דלתות, 11 דור

יחידת הכוח של הונדה סיוויק e: HEV שנת 2022/2023 זהה לזו של ההיבירדים האחרונים מאת הונדה: היא מבוססת על מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2 ליטר עם הזרקה ישירה שפועל לפי מחזור אטקינסון. למנוע הזה מסייעים שני מנועים חשמליים (אחד מסובב את הגלגלים הקדמיים והשני משודך למנוע הבנזין), כונן הפחתה חד-הילוכי וסוללת ליתיום-יון שאוגרת אנרגיה. ההספק הכולל המרבי של יחידת הכוח הוא 183,5 כ"ס ו-315Nm. הונדה מבטיחה צריכת דלק ממוצעת של פחות מ-5 ליטר ל-100 ק"מ לפי מחזור WLTP ופליטת פחמן נמוכה מ-111 ג'/ק"מ. ישנם מצבי נהיגה Eco, Normal, Sport ו-Individual.

תקנו הונדה סיוויק e: HEV?
22 קולות