טויוטה עדכנה את יאריס GR ה"חמה" שלה לשנת דגם 2024. ההוט-האצ' זכה לעיצוב חיצוני מעודכן, תא הנוסעים הפך לספורטיבי יותר, הספק המנוע הוגבר ל-304 כ"ס והותקנה תיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה שפותחה במיוחד עבור הדגם. וזה לא הכל!
ההוט האצ' טויוטה יאריס GR עובר לשנת דגם 2024: 304 סוסים ותיבה אוטומטית מיוחדת
AUTOBOOM

ההוט האצ' טויוטה יאריס GR עובר לשנת דגם 2024: 304 סוסים ותיבה אוטומטית מיוחדת

ההוט האצ' טויוטה יאריס GR עובר לשנת דגם 2024: 304 סוסים ותיבה אוטומטית מיוחדת

טויוטה עדכנה את יאריס GR ה"חמה" שלה לשנת דגם 2024. ההוט-האצ' זכה לעיצוב חיצוני מעודכן, תא הנוסעים הפך לספורטיבי יותר, הספק המנוע הוגבר ל-304 כ"ס והותקנה תיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה שפותחה במיוחד עבור הדגם. וזה לא הכל!

המכירות של טויוטה יאריס GR המעודכנת ביפן צפויות להתחיל באביב 2024

מועדים
טויוטה יאריס GR שנת 2020. מיני 3 דלתות, דור 4.

הגרסה הספורטיבית של הסופרמיני מאת חטיבת Gazoo Racing יצאה בשנת 2020. מעניין שבמהלך הפיתוח של ה-GR יאריס, נשיא טויוטה אקיו טויודה עצמו, תחת השם הבדוי מוריזו, בחן באופן אישי את ההוט האצ' וריסק את מכונית המבחן הראשונה במהלך נסיעה חורפית במסלול הוקאידו. לאחר שיצא מההריסות בכוחות עצמו הוא הבין ש"הוא לא אהב את ההרגשה", אך בכל זאת המשיך לבחון אבי טיפוס ואפילו להשתתף במרוצים.

תא נוסעים. טויוטה יאריס GR שנת 2020. מיני 3 דלתות, דור 4.

בפיתוח של GR יאריס לקחה חלק קבוצת Gazoo Racing WRT שבראשה עמד 4 פעמים אלוף WRC, טומי מאקינן. המטרה הייתה לבנות מכונית שתוכל גם להשתתף באליפות העולם בראלי וגם לשמש בתור רכב לחיי היומיום. לכן עלה הצורך לשכלל את יאריס ההמונית באופן דרסטי.

מנוע טורבו 3 צילינדרים 1.6 ליטר G16E-GTS בהספק 261 כ"ס.

כתוצאה, התקבלה מכונית במרכב האצ'בק 3 דלתות עם הנעה כפולה, מפשק גלגלים אחורי מורחב ומתלים עצמאיים מאחור. המשקל העצמי ירד הודות לשימוש במכסה מנוע, מכסה תא מטען ודלתות מאלומיניום; הגג מיוצר מפלסטיק משוריין בסיבי פחמן. יחידת הכוח: מנוע טורבו 3 צילינדרים 1.6 ליטר G16E-GTS בהספק 261 כ"ס בשילוב עם תיבת 6 הילוכים ידנית חכמה ומערכת הנעה כפולה קבועה GR-Four. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 5,5 שניות.

עדכון שנת 2024

בתחילת 2024 הציגה טויוטה את ה-GR יאריס המעודכנת, שהפכה אפילו יותר אטרקטיבית מבחוץ וספורטיבית הרבה יותר מבפנים.

מכלולים

השינוי העיקרי הוא תיבת 8 הילוכים האוטומטית מבית Aisin, שתוצע במקביל לתיבת 6 הילוכים הידנית הקודמת. האוטומטית פותחה במיוחד עבור הדגם עם עזרתם של נהגי ראלי מצוות טויוטה ונבדקה במסלולי מרוצים כדי להבטיח תגובה מהירה, מדויקת וחדה בעומסים המקובלים בספורט המוטורי.

טויוטה יאריס. מנוע.

תיבת ההילוכים בעלת האינדקס GR-DAT נבדלת ביחסי העברה מקורבים, אשר בשילוב עם מספר הילוכים מוגדל מאפשרים לממש באופן היעיל ביותר את פוטנציאל המנוע. בנוסף, התוכנה החדשה מאפשרת לתיבה לבחור הילוכים בצורה אופטימלית למצב ספציפי, תוך התחשבות בהתנהגות הנהג ואף לחזות את מהלכיו. תיבת ההילוכים האוטומטית שוקלת רק 20 ק"ג יותר מהידנית, כך שמשקל ההאצ'בק עם תיבה זו עומד על 1,300 ק"ג בלבד.

מנוע הטורבו בנפח 1.6 ליטר קיבל בוכנות מוקלות, חבילת חיישנים חדשים ומערכת גידוש בעלת לחץ מוגבר. הספק המנוע בגרסה הסטנדרטית ליפן גדל ל-304 כ"ס, כמות המומנט הוגברה ל-400Nm. עבור הדגם הגלובלי, ההספק עלה מ-261 ל-280 כ"ס והמומנט ל-390Nm. לא מדווח עד כמה הדינמיקה של טויוטה יאריס GR שנת 2024 השתנתה לאחר שכלול התיבה והמנוע. אבל טויוטה סיפקה את הנתונים הבאים: הכל ביחד אפשר להפחית את זמן ההאצה ל-100 קמ"ש ב-0,3 שניות, כך שאפשר לצפות להאצה תוך פחות מ-5 שניות.

טויוטה יאריס. מנוע.

כמקודם, ההוט-האצ' מצויד במערכת הנעה כפולה GR-FOUR 4WD קלת משקל בעלת יכולת בחירה באחד מ-3 מצבי חלוקת כוח קבועים בין הסרן הקדמי והאחורי. עם זאת, מערכת המתלים כעת כוללת בולמי זעזועים נוקשים יותר (ב-28% מלפנים וב-11% מאחור) עם תושבות עליונות מחוזקות. הדיפרנציאל הקדמי קיבל כונס אוויר נוסף לקירור, ולכל מערכת ההנעה הכפולה (יחד עם המצמד בסרן האחורי והדיפרנציאלים הרוחביים הננעלים אוטומטית מבית Torsen) יש אלגוריתמי בקרה חדשים.

עיצוב חיצוני

טויוטה מסבירה כי כל השינויים, אפילו במראה החיצוני, בוצעו אך ורק מטעמי פונקציונליות. לדוגמה, הניסיון בראלי הצביע על הצורך בפגוש רב-רכיבי במקום חלק מונוליטי. להאצ'בק המעודכנת יש פגוש המחולק ל-5 חלקים, כך מהר וזול יותר להחליף אלמנטים פגועים.

זה גם מסביר את נטישת פנסי הערפל והזזת אור הבלימה: בעבר הוא מוקם על הספוילר העליון, אך מיקום זה התברר כלא אמין בעת ​​נחיתה לאחר קפיצות, ולכן הוא הוצב בין האורות האחוריים הראשיים. הותקנו כונסי אוויר מוגדלים למען קירור יעיל יותר. הפגוש האחורי, כמו גם הפנסים האחוריים, נראים אחרת, והמרכב נעשה נוקשה יותר הודות להגדלת כמות נקודות הריתוך.

תא הנוסעים

טויוטה יאריס. לוח מחוונים.
לוח מחוונים דיגיטלי חדש בגודל "12,3 שהושאל מקורולה GR.

גם בתא הנוסעים הכל כפוף לנוחות הנהג: הותקנה קונסולה חדשה המקיפה את סביבת הנהג ומסובבת 15 מעלות לעברו – בה משולבים מסך מערכת המדיה, יחידת בקרת האקלים, וכן כפתורי הפעלת המנוע ואיתותי החירום שהועברו למקום פרקטי יותר. לפי טויוטה, כעת ניתן להגיע אליהם גם כשהנהג רתום למושב בחגורות רב-נקודתיות.

טויוטה יאריס. מושבים קדמיים.

בנוסף, הותקן לוח מחוונים דיגיטלי חדש בגודל "12,3 שהושאל מקורולה GR. מסך המולטימדיה הונמך ב-15 מ"מ, המראה הפנימית הוגבהה ב-20 מ"מ, ומושב הנהג ירד ב-25 מ"מ. כתוצאה מכך, השתפרה לא רק הראות, אלא גם נוחות הישיבה מאחורי ההגה.

טויוטה יאריס. מושבים קדמיים.

באירופה, טויוטה יאריס GR שנת 2024 המעודכנת תוצע כברירת מחדל עם "חבילת מסלול" מיוחדת הכוללת מערכת קירור משוכללת, חישוקי BBS מחושלים עם צמיגי Michelin PS4 וכיול מתלים ספורטיבי.

ובזמן שאנו מחכים לטויוטה יאריס GR המעודכנת בישראל, תוכלו לצפות בהצעות למכירה של היאריס ה"רגילה"...

מה תבחרו – יאריס רגילה או יאריס GR?
38 קולות