בשנת 2021, במקביל ליציאתה של גרסת הדור השלישי של הקרוסאובר הקומפקטי והפופולרי ניסאן קשקאי, יצאה לאור הגרסה ההיברידית שלו e-Power בעלת הספק כולל בסך 190 כ"ס. בישראל הדגם מיוצג בגרסה בעלת מנוע טורבו בנפח 1.3 ליטר עם הספק 156 כ"ס. ורק כיום, בפברואר בשנת 2023 ניסאן קשקאי e-Power ההיברידי הגיע לישראל. המחיר ההתחלתי המוצה
ניסאן קשקאי e-Power ההיברידי הגיע לישראל
AUTOBOOM

ניסאן קשקאי e-Power ההיברידי הגיע לישראל

ניסאן קשקאי e-Power ההיברידי הגיע לישראל

בשנת 2021, במקביל ליציאתה של גרסת הדור השלישי של הקרוסאובר הקומפקטי והפופולרי ניסאן קשקאי, יצאה לאור הגרסה ההיברידית שלו e-Power בעלת הספק כולל בסך 190 כ"ס. בישראל הדגם מיוצג בגרסה בעלת מנוע טורבו בנפח 1.3 ליטר עם הספק 156 כ"ס. ורק כיום, בפברואר בשנת 2023 ניסאן קשקאי e-Power ההיברידי הגיע לישראל. המחיר ההתחלתי המוצהר של הגרסה ההיברידית עומד על 207,990 ש"ח, בעוד שתמורת גרסת הבנזין ברמת הגימור הבסיסי תשלמו 179,990 ש"ח. ההבדל שעומד על 28,000 שקל הוא משמעותי. בואו נראה, על מה אנחנו מוכנים (או לא מוכנים) לשלם יותר. נגיד מראש - אין הרבה הבדלים בעיצוב החיצוני בין גרסת e-Power לבין הגרסה הבסיסית: על גבי הדלתות הקדמיות ודלת של תא המטען נוספו לוחיות שם מתאימים, רשת הגריל קיבלה עיצוב שונה.

יחידת כוח היברידית

ניסאן קשקאי e-Power החדש פועל בתור היברידי רציף. יחידת הכוח מורכבת ממנוע טורבו משופר בנפח 1.5 ליטר בעל הספק 156 כ"ס עם רמת דחיסה משתנה שלא מפעיל את הגלגלים. למעשה, מנוע הבנזין פועל בתור אלטרנטור שטוען את הסוללה עם קיבולת 2.3 קילוואט. המנוע נשלט על-ידי מרכיבים אלקטרוניים ומופעל רק בעת הצורך. אם צריך לטעון סוללה בלבד, המנוע פועל במצב חסכוני ביותר בסל"ד נמוך עם רמת דחיסה גבוהה (עד 14:1). אם צריך להעביר הספק לא רק לסוללה, אלא בנוסף למנוע החשמלי, האלקטרוניקה מורידה את רמת הדחיסה (עד ל-8:1) ומעלה את הספק המנוע. התנועה המתרחשת בזכות מנוע חשמלי עם הספק 190 כ"ס שמורכב על הציר הקדמי. התאוצסה מ-0 ל-100 קמ"ש של קשקאי ההיברידי לוקחת 7.9 שניות, מהירות המרבית עומדת על 199 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 18.5 ק"מ על ליטר אחד של דלק (בגרסת הבנזין הבסיסית המדד הזה עומד על 15.6 ק"מ על ליטר אחד של דלק). זאת ההפתעה… צריכת הדלק לא מרשימה בכלל, אז בעצם למה לשלם יותר? בעוד שלקשקאי ההיברידי אין אפשרות טעינה משקע.

ניסאן קשקאי ‏2021. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור

שליטה בהספק היא כמו ברכבים חשמליים, עם תגובה מיידית על לחיצה על דוושת גז. יש מצב e-Pedal, בו על התאוצה והבלימה אחראית דוושת גז בלבד. הבלימה עם שחזור אנרגיה עד 0,2g מתבצעת עד מהירות 5 קמ"ש (עם אורות בלימה דלוקים), לאחר מכן מופעלים הבלמים. בנוסף, ניסן כייל את רמת הראש של מנוע והתאים אותו לרמת הלחיצה על דוושת גז, כדי ליצור הרגשה רגילה יותר.

רמות הגימור והאבזור

  • Acenta Top היא רמת הגימור הבסיסית שכוללת: מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ', התאמה ל-Android Auto ו-Apple CarPlay, לוח המחוונים דיגיטלי למחיצה עם מסך בגודל 7 אינץ', מפתח חכם, חיישני אור וגשם, מצלמה אחורית, סאנרוף פנורמי, חישוקי גלגלים בגודל 18 אינץ', חלונות אחוריים כהים, בלם יד חשמלי ועוד.
  • Acenta Tech היא רמת הגימור המתקדמת, נוספו לה: לוח מחוונים דיגיטלי ומערכת מולטימדיה עם מסכי בגודל 12.3 אינץ', מערכת ניווט, התאמה אלחוטית ל-Apple CarPlay, מראה מרכזית עם עמעום אוטומטי, מצלמה היקפית, מיזוג אוויר לנוסעין אחוריין, חיישן חניה.
  • Tekna היא רמת הגימור הבכירה שקיבלה בנוסף: פנל טעינה אלחוטית, מסך על התקרה, מושב נהג חשמלי, חישוקי גלגלים בגודל 19 אינץ', פנסים אדפטיביים, תא נוסעים מרופד בעור. רמת הגימור Tekna TT של תא הנוסעים מוסיפה מרכב דו-הגוני.

הבטיחות

ניסאן קשקאי ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור
בקרת החלפת נתיב אקטיבית.

ניסאן קשקאי e-Power שנת 2023 בכל רמות הגימור מגיע עם בלימה עצמאית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת החלפת נתיב אקטיבית, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים, אור גבוה אוטומטי ועוד. רמת הגימור Tekna מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת יותר שכוללת סיוע לתנועה בפקקים ומערכת שמירה על נתיב.

היתרון הלא מוטל בספק

ניסאן קשקאי ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור
הגרסה ההיברידית החדשה יכולה בקלות לחסוך את ניסאן מקנסות

גילינו יתרון אחד! לניסאן קשקאי e-Power ההיברידי יש היתרון הלא מוטל בספק. פליטת פחמן דו חמצני בנסיעה המשולבת לא עולה על 119 גרם לקילומטר. גרסת הבנזין הרגילה בעלת מנוע טורבו בנפח 1.3 ליטר, לעומת זאת היא לא ידידותית כל-כך לסביבה: בהתאם לרמת התאוצה, הפליטה נעה בין 128 לבין 131 גרם לקילומטר. החקיקה האירופית לוקחת בחשבון את פליטת ה-CO2 הממוצעת של מגוון הגרסאות של הדגמים, כך הגרסה ההיברידית החדשה יכולה בקלות לחסוך את ניסאן מקנסות.

האם אתם מוכנים לשלם יותר על ניסאן קשקאי ההיברידי?
123 קולות