יונדאי i20 N. ספורטאי מליגת הנוער
בפברואר של 2020 יונדאי השיקה את הדור השלישי למיני-האצ'בק i20. הגרסה עם התוספת N בשם, המציינת את הגרסאות הספורטיביות של יונדאי, יצאה לשוק האירופאי באוקטובר 2020. i20 המיניאטורי קיבל גרסה עוצמתית בעקבות i30 הגדול יותר, הנמכר בהצלחה משנת 2017 בקטגורית ההאצ'בקים החמים: מעל 25,000 יחידות של i30 N נמכרו בשלוש שנים. והוא נמכר בישראל, בשונה מ-i20. אך זו לא סיבה לדלג על ההוט-האצ' הקטן ששואף לשחזר את הצלחתו של "אחיו הגדול" בקטגורית +B הקומפקטית יותר.
הרכב הזה נועד להתחרות בפולקסווגן פולו GTI ובפורד פיאסטה ST. סגנון בולט, בודי קיט ספורטיבי, כנף אחורית, מרכב דו-גוני כאופציה, מנוע "בוגר", משקל נמוך ומהירות מרבית של 230 קמ"ש – אין ספק שדגם חם מזג כזה יימצא חן בעיני הצעירים. יתרון גדול הוא המחיר המקובל שאינו מכה בהלם מרוב האפסים.
המתחרים הם פחות חזקים: ל-VW פולו GT מנוע טורבו 2.0 TSI בהספק 200 כ"ס, למנוע 1,5 ליטר EcoBoost בפיאסטה ST הספק זהה. אך המומנט המרבי של שני המנועים הללו גבוה יותר – 320Nm ו-290Nm בהתאם. פולו GTI מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 6,7 שניות, פיאסטה ST עושה זאת תוך 6,5 שניות.
עיצוב חיצוני ותא נוסעים
מבחוץ יונדאי הספורטיבי נבדל מהדגם הרגיל בפגושים, בערכת הגוף האווירודינמית המורכבת מתוספות מיוחדות על חצאיות הצד ועל הדלת החמישית. מפרט האבזור הבסיסי כולל ג'נטים בקוטר "18 ופנסי לד. בן הבדלים בתא הנוסעים: מושבי ספורט, מחוונים אחרים בלוח המחוונים הדיגיטלי ופרטים נוספים כמו דגשים קונטרסטיים נקודתיים. המשקל של יונדאי i20 N הקטנטן הוא 1,190 ק"ג בלבד.
מנועים ושאסי
ביונדאי i20 N מותקן מנוע 1,6 ליטר עם הזרקת דלק ישירה המפיק 201 כ"ס ו-275Nm (בטווח רחב בין 1,750 – 4,500 סל"ד). המנוע מצויד במגדש טורבו שפותח במיוחד עבור גרסאות N ובמערכת קירור ביניים. התיבה היא ידנית בעלת 6 הילוכים. ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 6,7 שניות, המהירות המרבית היא 230 קמ"ש.
השאסי של הספורטאי זהה לזה של דגם ההאצ'בק הרגיל: תמוכות מקפרסון בסרן הקדמי וקורת פיתול מאחור, אולם גיאומטרית הזרועות היא שונה, מותקנים קפיצים, בולמי זעזועים ומייצבים נוקשים יותר, מרווח הגחון מונמך ב-10 מ"מ. מנגנון ההיגוי עם הגה כוח חשמלי נעשה חד יותר. מותקנות צלחות בלמים גדולות יותר.
ישנם חמישה מצבי נהיגה (Normal, Eco, Sport, N ו-N Custom מותאם אישית). ניתן לשנות את הגדרות בקרת היציבות במצב ספורט או לכבות אותה לחלוטין. בתור אופציה מוצע דיפרנציאל מכני ננעל אוטומטית.