Hyundai i30N – הנמצאת בייצור מאז שנת 2017 הינה הגרסה הספורטיבית של יונדאי i30 – מכונית קומפקטית קטגוריית "C" מאת יצרנית רכב הדרום-קוריאנית Hyundai Motor. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון של ההוט-האצ' בדגם שנת 2017.
יונדאי i30 N ‏2020. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

יונדאי i30N. דם חם.

יונדאי i30 N ‏2020. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
עדכון:

בסתיו 2020 הרכב עבר מתיחת פנים תכניתית. השינוי העיקרי — שיפור ביצועים.

Hyundai i30N – הנמצאת בייצור מאז שנת 2017 הינה הגרסה הספורטיבית של יונדאי i30 – מכונית קומפקטית קטגוריית "C" מאת יצרנית רכב הדרום-קוריאנית Hyundai Motor. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון של ההוט-האצ' בדגם שנת 2017.

יונדאי i30N – הוט-האצ' אמיתי. האות "N" מסמלת את השתייכות הרכב לקטגוריה הספורטיבית ומסמלת פניית שיקיין, המהווה מעצמה שרשרת פניות צרות ומפתלות במסלול מרוצים. סמל "N" על הגריל, המושבים והקליפרים האדומים מרמז על השתייכותו של יונדאי i30N למעגל הרכבים הנבחרים בעלי דם חם בעורקיהם.

דור ראשון

i30N הראשון פותח תחת פיקודו של אלברט בירמאן, ראש BMW לשעבר. המטרה הייתה ליצור מכונית מעניינת ביותר מבחינת נהיגה, אשר תהיה עוצמתית אך גם תגיע במחיר אטרקטיבי. חזותית, i30N נבדל מ- i30 הרגיל בבודי קיט אווירודינאמי מאסיבי, באגזוז מפוצל, במרווח גחון מונמך ב- 4 מ"מ ובג'נטים R18 או R19. בראש חטיבת הכוח של יונדאי i30N שנת 2018/2019 עמוד מנוע טורבו 2 ליטר, בגרסה הבסיסית מפיק 250 כ"ס ו- 350Nm מומנט. עם חבילת Performance Pack העוצמה תגדל ל- 275 כ"ס, אמנם ללא שינוי למומנט. בגרסה הבסיסית הרכב מזנק מ- 0 ל- 100 קמ"ש ב- 6,4 שניות, בגרסת Performance Pack – 6,1 שניות.

סמל "N" המסמל פניית שיקיין, המהווה מעצמה שרשרת פניות צרות ומפתלות במסלול מרוצים, ממוקם על הגריל, המושבים והקליפרים האדומים, הוא מרמז על השתייכותו של יונדאי i30N למעגל הרכבים הנבחרים בעלי דם חם בעורקיהם.

שאסי של i30N גם שודרג בהשוואה ל- i30 הבסיסית. להוט-האצ' הוסיפו מערכת מתלים מסתגלת והדמיית נעילת דיפרנציאל חשמלית. הנהג יכול לבחור בין מספר מצבי נהיגה: Eco, Normal, Sport, N ו- N Custom. מלבד למתלים, מצבים אלו מגדירים את פעולת המנוע ובקרת היציבות, וכמו כן משפיעות על הסאונד של האגזוז.

תכונות ייחודיות

וכן, יונדאי i30N מצויד בגנרטור סאונד אלקטרוני – מערכת אקוסטית, המחקה את הרעש האגרסיבי של המנוע. שאגות ופצפוצים – ספקטרום הצלילים בהחלט עשיר ואינו מעורר הרגשה סינטטית.

תא הנוסעים של יונדאי i30N החדש מציע מושבי ספורט בעלי תמיכת צד והגה מיוחד, וכמו כן מערכת מולטימדיה עם צג 5 או 8 אינץ' בו ישודר מידע יעיל לנהג. למרות צורתם הספורטיבית המובהקת, המושבים האנטומיים מקדימה מספקים נוחות יוצאת מן הכלל וללא ספק מתאימים לנהיגה יום-יומית או למסעות ארוכים.

הבודי קיט המלוטש והאווירודינמי, פרטים מקוריים כגון מנורת בלימה מתחת לספוילר, חישוקי R18 ו- R19 נאים – משלימים את תמונת ההאצ'בק הספורטיבי יונדאי i30N שנת 2020.