בסוף יוני שנת 2022 חברת Volkswagen הציגה את ID. Aero, ספינת הדגל של קו הדגמים ID. מדובר ברכב חשמלי חדש בעל מרכב סדאן באורך 5 מטר, ידיות מגע וטווח נסיעה של עד 620 ק"מ על טעינה אחת. הדגם החדש הופיע בינתיים בתור קונספט, אולם הוא קרוב באופן מרבי לגרסה שתצא לשוק. Volkswagen עצמה משייכת את ID. Aero לפלח היוקרה, בעיקר בש
ID. Aero. הסדאן החשמלי החדש של Volkswagen
AUTOBOOM

ID. Aero. הסדאן החשמלי החדש של Volkswagen

ID. Aero. הסדאן החשמלי החדש של Volkswagen

בסוף יוני שנת 2022 חברת Volkswagen הציגה את ID. Aero, ספינת הדגל של קו הדגמים ID. מדובר ברכב חשמלי חדש בעל מרכב סדאן באורך 5 מטר, ידיות מגע וטווח נסיעה של עד 620 ק"מ על טעינה אחת. הדגם החדש הופיע בינתיים בתור קונספט, אולם הוא קרוב באופן מרבי לגרסה שתצא לשוק. Volkswagen עצמה משייכת את ID. Aero לפלח היוקרה, בעיקר בשל העיצוב המרשים ובבירור מציבה את הרכב כמתחרה לטסלה מודל 3 הנמכרת כבר בישראל. השיווק יתחיל בסין: שם הרכב החשמלי יופיע במחצית השנייה של שנת 2022 בשתי גרסאות, אחת לכל מיזם משותף: FAW-Volkswagen ו-SAIC-Volkswagen. באירופה וצפון אמריקה ID. Aero יופיע בשנת 2023 ויהפוך להמשך הגלובלי של Volkswagen בשוק הרכבים החשמליים. ההרכבה שלו הולכת להתבצע במפעל בעיר אמדן, גרמניה.

Volkswagen ID.3 2019. Hatchback 5-door, 1 generation.

הבכור בקו הדגמים "הירוק" ID הוא הרכב הקומפקטי במרכב האצ'בק 5 דלתות ID.3, שהוצג בשנת 2019 והשוק בסתיו 2020. הסדאן הבינוני החדש ID. Aero מיועד להחליף את פולסווגן פאסאט היוצא. נזכיר לכם ש-VW מתכננת להסיר את פאסאט לחלוטין מהשוק האירופאי, החל מהדור הבא תוצע רק גרסת הסטיישן.

מידע חשוב

עיצוב חיצוני

הקונספט טרום-הסדרתי של ID. Aero נוצר על בסיס רכב התערוכה I.D. Vizzion, שני דגמים אלו מבוססים על הפלטפורמה המודולרית של פולקסווגן MEB. עם זאת, Aero מתקרב באופן מרבי לגרסה שתצא לשוק ונועד להדגים איך הולך להראות הסדאן החשמלי החדש של Volkswagen בקטגורית היוקרה. מימדיו של הדגם: כמעט 5 מטר (4,975 מ"מ) לאורך, 1,897 מ"מ לרוחב, 1,528 מ"מ לגובה. בסיס הגלגלים באורך 2,966 מ"מ משתווה לדגמי מרצדס E קלאס וב.מ.וו סדרה 5 המוצעים בשוק הישראלי.

אחד מהמאפיינים הראשיים של פולקסווגן ID. Aero מוצג בשמו – אווירודינמיקה מתוכננת היטב. מקדם הגרר של הדגם החדש עומד על 0,228, למרות שתוצאה זו אינה הטובה ביותר (מרצדס EQS עם 0,2 בלבד), היא קרובה מאוד לשיא. אווירודינמיות כזו הושגה הן באמצעות הצורה הזורמת הכללית של המרכב והן באמצעות פרטים קטנים יותר. לדוגמה, גלגלי 22 אינץ' קיבלו עיצוב אווירודינמי דמוי טורבינה וידיות הדלת הוסרו לחלוטין: הם הוחלפו בפסי מגע צרים.

יחידת התאורה הקדמיות דומות לאלו של רכב הפנאי ID.4, בהתבסס על מיקום הפנסים ופס תאורה המחבר ביניהם לכל רוחב חזית ומפוצל על-ידי הלוגו של Volkswagen. בכונסי האוויר הממוקמים בצידי הפגוש הקדמי מובנים שלוש פנסי ערפל נפרדים. בחלק התחתון נמצא כונס אוויר גדול בעל שבכה מרושתת. החלק האחורי של המרכב קושט בפנסים בלתי שגרתיים עם עיצוב בצורת תאים גדולים, הפס הרחב שמחבר ביניהם עובר לכל רוחב מכסה תא המטען.

חלל פנימי

העיצוב הפנימי, פרטי תא הנוסעים ומפרט האבזור של פולקסווגן ID. Aero שנת 2022/2023 טרם נחשפו.

יחידות כוח

נכון לעתה לא ידועים רוב המאפיינים הטכניים. ישנו מידע ש-ID. Aero החדש יצויד בסוללת 77 קילוואט שתספק יחד עם האווירודינמיקה טווח נסיעה של 620 ק"מ לפי מחזור WLTP. אבל ברור שכל המכלולים יהיו זהים לאלה שמותקנים בשאר הרכבים החשמליים על פלטפורמת MEB. צפויות גרסאות עם הנעה אחורית או כפולה.

מה דעתכם על עיצובו של ID. Aero?
5 קולות