איסוזו D-Max – טנדר בינוני קלאסי, מיוצר משנת 2002 על ידי חברת Isuzu Motors היפנית. מוצע בשלוש גרסאות: «1.5-cab» שתי דלתות 4 מקומות ישיבה, «double-cab» ארבע דלתות 5 מקומות ישיבה, ו- «single-cab» שתי דלתות 2 מקומות, שתי האחרונות זמינות לרכישה בישראל. מגיע עם הנעה אחורית או הנעה כפולה, כל הדגמים מצוידים במנועי דיזל. נכו
איסוזו D-מקס ‏2019. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 3 דור
AUTOBOOM

איסוזו D-Max. יכולות שטח, פרקטיות, נוחות.

איסוזו D-מקס ‏2019. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 3 דור

איסוזו D-Max – טנדר בינוני קלאסי, מיוצר משנת 2002 על ידי חברת Isuzu Motors היפנית. מוצע בשלוש גרסאות: «1.5-cab» שתי דלתות 4 מקומות ישיבה, «double-cab» ארבע דלתות 5 מקומות ישיבה, ו- «single-cab» שתי דלתות 2 מקומות, שתי האחרונות זמינות לרכישה בישראל. מגיע עם הנעה אחורית או הנעה כפולה, כל הדגמים מצוידים במנועי דיזל. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השני לטנדר לאחר מתיחת פנים שנת 2019.

טנדר D-Max היפני משלב בהצלחה את התכונות הטובות ביותר של רכבים מסגמנטים שונים: כושר עבירות של רכב שטח, פרקטיות של רכב מסחרי קל ונוחות של מכונית נוסעים, נחשב למתחרה של מיצובישי טרייטון וטויוטה היילקס. נוצר לספק נסיעות נוחות ונעימות, אמין ומסוגנן, מרווח ומודרני – הוא מוכן להתמודד עם כל משימה שתעמוד בפניו, מהובלת סחורות, עד מסעות מרתקים בשטח. הרי איסוזו D-Max – טנדר אמיתי בעל שלדת סולם, המציע יכולות שטח מצוינות, כושר העמסה מכובד ורמת נוחות גבוהה. מימדים גדולים למדי מספקים מרווח מרכב מוגבר ומרחב מחייה מספק בתא הנוסעים. מרווח גחון ב- D-Max החדש משיג 235 מ"מ, זווית גישה מרבית – 30°, זווית נטישה – 23°. הרכב יכול להתגבר על מכשולי מים אם עומקם אינו עולה על 600 מ"מ. כל זה מעיד על תכונות שטח יוצאות מן הכלל של הטנדר.

דור ראשון

יוצר בין השנים 2002 ל- 2012, עבר מתיחת פנים ב- 2008. הדור הראשון של D-Max נוצר בשיתוף פעולה עם General Motors על פלטפורמה אחת עם טנדר אמריקאי בינוני שברולט Colorado ואחיו GMC Canyon. איסוזו D-Max הראשון הוצג לראשונה בתאילנד, מדינה זו נבחרה להופעת בכורה מפני שחברת GM-Isuzu החליטה לסגור את מפעלה הקטן להרכבת טנדרים ביפן ולהעביר את העסק המשותף לתאילנד. הרכב נמכר גם תחת שמות Chevrolet Colorado, Chevrolet D-Max, Holden Rodeo ו- Holden Colorado. בשנת 2004 על בסיס הטנדר נוצר רכב שטח איסוזו MU-7 עבור שווקי מדינות אסיה.

גרסאות הנעה אחורית וכפולה צוידו במנועי בנזין 2,4 ליטר ו- 3,0 ליטר V6, ובמנועי טורבו דיזל 2,5 ו- 3,0 ליטר. למנועים אלו שודכה תיבת 5 הילוכים ידנית או 4 הילוכים אוטומטית. בשנת 2008 נערכה מודרניזציה תכניתית שהובילה לשיפור החזית, תא הנוסעים והמאפיינים הטכניים, סך הכל הוצעו שלוש אפשרויות קבינה: קבינה אחת עם 2 מושבים, קבינה וחצי עם "ספסל" בחלק האחורי של תא הנוסעים, וקבינה כפולה בעלת שני שורות מושבים כמקובל. מרווח גחון לדגם זה – 190-210 מ"מ.

דור שני

נמצא בייצור משנת 2012 ועד עתה, עבר מתיחת פנים ב- 2019. איסוזו D-Max השני יצא כמעט זהה לשברולט קולוראדו: אותם פלטפורמה ושאסי, מבנה מרכב, מרכיבים מכאניים, ואפילו עיצוב תא הנוסעים. עם זאת, במראהו החיצוני הטנדר היפני נבדל משותפיו לפלטפורמה בפאנל קדמי מזוות ואגרסיבי בעל פנסים מורמים ועיצוב שבכת גריל שונה. מתיחת פנים קלה ב- 2017 העניקה ל- D-Max השני גריל, פגוש ופנסים חדשים, ומספר שינויים בתא הנוסעים. במבחני ריסוק Euro NCAP הטנדר קיבל 4 מתוך 5 כוכבים על בטיחות.

דור שלישי או מתיחת פנים 2019

בשנת 2019 איסוזו D-Max עודכן במלואו, עד כדי כך שרבים מחשבים את גרסה זו לאחר מתיחת פנים לדור שלישי חדש. למרות הדמיון החזותי לדור הקודם, דגם זה חודש לחלוטין ונוצר בשיתוף פעולה לא עם האמריקאים, אלא עם מאזדה, שמשווקת את הטנדר תחת מותגם בשם מאזדה BT-50. איסוזו D-Max שנת 2019/2020 נבנה על פלטפורמת Isuzu Dynamic Drive חדשה הכוללת שלדת סולם ותומכים רוחביים נוספים. במבנה התומכים נעשה שימוש בפלדות חוזק גבוה וגבוה מאוד (מהוות 46% מההרכב). בחלק הקדמי הותקנו מתלי קפיץ עצמאיים על עצמות עצה כפולות, ומאחורה – סרן חי תלוי על קפיצי עלים. בהשוואה לדור השני גרסת קבינה כפולה התקצרה ב- 30 מ"מ (5265 מ"מ), התרחבה ב- 10 מ"מ (1870 מ"מ) וגבהה ב- 5 מ"מ (1790 מ"מ). בסיס הגלגלים גדל ב- 30 מ"מ, עד 3125 מ"מ.

מבחוץ

מראהו החיצוני של רכב זה ראוי לתשומת לב מיוחדת. עיצוב הטנדר נהיה יותר נמרץ, אגרסיבי. כמות גדולה של אלמנטים בגימור כרום, שבכת גריל דו-קומתית, כנפיים רחבות וצורת פנסים מעודכנת מעניקים לרכב סגנון ייחודי, אך מוכר כמקודם. איסוזו D-Max שנת 2020 מוצע בספקטרום רחב של צבעים, בפרט מבחר רחב של צבעים בולטים.

מבחינה חזותית, הדור השלישי נבדל בגריל משושה מאסיבי, ביחידות תאורה קומפקטיות יותר ובפנסי ערפל דו-קומתיים. בהשוואה לדגמים הקודמים, הופעתו חודשה מהותית. החרטום של D-Max החדש זכה למראה מאיים יותר, במידה מסוימת לו תורמים פנסי LED חדשים Vision Bi-LED שבתוכם מובנים פנסי יום. הגריל המשוכלל בגודל מאסיבי והקטעים הכפולים של תאורת עזר בצדדים משפרים את חזות הרכב באופן משמעותי. למראה תורם בנוסף מכסה מנוע מובלט ואגרסיבי, לו צלעות מובהקות המופנות לכיוון קצוות הגריל.

טנדר D-Max היפני משלב בהצלחה את התכונות הטובות ביותר של רכבים מסגמנטים שונים: יכולות שטח של רכב שטח, פרקטיות של רכב מסחרי קל ונוחות של מכונית נוסעים.

דפני הרכב תלויים מאוד ברמת הגימור. אם הקבינה כפולה, לה יהיו הרבה פרטים בצבע שחור. לכאן ניתן לשייך מסילות גג, מראות צד מלבניות גדולות בעלות אורות איתות, ידיות דלת, חצאיות ומדרך, ומגני כנפיים. חשוב לציין כי החצאיות ומהדרך אינם ניתנים להסרה. בצדדים בולטים החלונות אותם מפרידים ומקשטים פסים שחורים וכנפיים מנופחות במיוחד. מרווח גחון נע בין 190-220 מ"מ. הדור השלישי של D-Max נשען על גלגלי 15 עד 18 אינץ', בהתאם לרמת הגימור.

מבפנים

ניכר שיפור משמעותי באבזור המכונית. גימור תא הנוסעים ראוי לציון. בו תמצאו בעיקר עור, בדים איכותיים, מתכות ופלסטיק. התפנה מקום עבור מערכת מולטימדיה מתקדמת בעלת חבילת אופציות גדולה, ולמושבים מאוד נוחים. תופס את העין הגה רב-תכליתי נוח בעל שלושה חישורים שמאחוריו עומד לוח מחוונים חינני בו ממוקמים שני שעונים אנלוגיים וצג צבעוני של מחשב הדרך ביניהם. אולם יש לציין כי הגרסאות הבסיסיות נטולות "סלסולים" רבים ונראות פשוט למדי.

בקונסולה המרכזית המהנד.סים היפניים התקינו מערכת מולטימדיה מסוגננת. לה מסך מגע 7 או 9 אינץ', פתחי מיזוג משולשים מעודנים בצדדים במסגור כרום ושתי קונסולות עם כפתורי מגע וכפתורים אנלוגיים. נוכחת תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. במרכז מיקמו פאנל הכולל תאים לאביזרים. המושבים בריפוד עור הפתיעו לטובה, להם תמיכת צד טובה וכוונון חשמלי.

הודות לבידוד רעשים משופר בתוך תא הנוסעים תמיד שקט, אפילו בעת נהיגה במהירות גדולה או בשטח. תא הנוסעים נהיה מרווח ופונקציונאלי יותר. מבחינת רמת הנוחות בתא הנוסעים, את D-Max אפשר להחשיב לטוב ביותר בקטגוריה. לגימור משתמשים בחומרים איכותיים ונעימים למגע. לוח המחוונים נוח ואינפורמטיבי. כפתורי השליטה במערכות הראשיות שוכנים במקומות קונבנציונאליים, ליד הידיים. בעת נהיגה נוצרת הרגשה אילו אתם נמצאים בתא נוסעים של סדאן יוקרתי, ולא טנדר.

מנועים

למרות העובדה שאיסוזו D-Max החדש קיבל מתלי קפיץ עם שלושה עלים מאחור, במקום חמשת הקודמים, כושר העמסה של המכונית אינו פחת – 1000 ק"ג. עדכון עברה גם חטיבת הכוח. במקום מנוע 2,5 ליטר כעת מותקן טורבו דיזל 3,0 ליטר בהספק 177 כ"ס. בשל פשטותו בתחזוקה, תוחלת חיים ארוכה ומאפיינים מצוינים, מרבית המסחריות של איסוזו מצוידות במנוע זה. לו מגדש טורבו ומערכת הזרקת דלק ישירה Common Rail, ומנגנון תזמון 16 שסתומים. למנוע זה מצטרפת תיבת 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטומטית הידרו-מכאנית. בכל רמות הגימור נכללת הנעה כפולה משתלבת.

כבר יצא לכם לנהוג בטנדר?
6 קולות