יָגוּאָר - השאיפה למצוינות.
ההיסטוריה של Jaguar היא ההיסטוריה של מותג נהדר שהחל בשנת 1922. הכול התחיל ברעיון שהיווה את הבסיס למכונית זו. כל סנטימטר מרכב זה מתוכנן כך שהנהג באמת יוכל ליהנות מהנסיעה! יכולת שליטה, ביצועי נהיגה, טכנולוגיה אדפטיבית - כל זה הוא חלק בלתי נפרד מכל מכונית Jaguar . מכוניות Jaguar הן מהירות אך בעלות חווית נסיעה חלקה, ממוקדות מטרה אבל חינניות, חזקות אך קלילות כמו חתול. כיום Jaguar הוא מותג של חברת הרכב הרב לאומית Jaguar Land Rover, שנמצאת בשליטת Tata Motors ההודית - אחד מתאגידי הרכב הגדולים בעולם. היא מחזיקה במותגים פופולריים כמו Jaguar ו Land Rover.
"מכל הדברים שאנו יכולים ליצור, המכונית היא הדומה ביותר לישות חיה", אמר סר וויליאם ליונס (William Lyons), מייסד Jaguar, שנכנס להיסטוריה של התעשיית הרכב בתור "Mr. Jaguar". זה היה הוא שהשתמש לראשונה בשמו של חתול הבר בשנת 1935 במכוניות Swallow Sidecar.
עבר מפואר של מותג נהדר
ההיסטוריה של Jaguar היא סיפורו של מותג נהדר שהחל בשנת 1922 יחד עם הקמתו של עסק לעגלות צד של אופנועים Swallow Sidecar על ידי שני שותפים, ויליאם ליונס(William Lyons) וויליאם וולמסלי(William Walmsley). בשנת 1945 החברה קבלה את שמה - Jaguar . מכונית Jaguar XK120 המפורסמת זכתה כבר בשנת 1949 לתהילה כ"מכונית המהירה בעולם", שיכולה להגיע למהירות של 212 קמ"ש! דגם ה D-Type בשנת 1954 הגיע כבר ל-270 הקמ"ש!
1968 הייתה שנת לידתה של סדרת ה- XJ האגדית. סדאן יגואר XJ6, שתוכנן על ידי סר ליונס, הפכה להיות פרי יוזמתו בעלת החיים הארוכים ביותר: במהלך 24 השנים הבאות נמכרו יותר מ-400 אלף יחידות. בשנת 1975 הוחלף דגם ה-E Type ב- XJ-S, שירש את רוחו הספורטיבית של Jaguar וגילם בתוכו ייחודיות, יוקרה ואלגנטית. בשנת 1996 הוצג ה- XK8 והפך למכונית הספורט הנמכרת ביותר בתולדות יגואר.
מכונית Jaguar XK120 המפורסמת כבר בשנת 1949 זכתה לתהילה כ"מכונית המהירה בעולם", שיכולה להגיע למהירות של 212 קמ"ש! הקרוסאובר Jaguar E-Pace נכנס לספר השיאים של גינס לחבית הארוכה ביותר בעולם בקרב מכוניות ייצור.
כבר לאחר המעבר של Jaguar תחת הכנף של Tata Motors, הופיעה Jaguar סופר-סדאן XF שבו נוצר השילוב הקלאסי של Jaguar בין עוצמה, נוחות וקלות בשליטה. בשנת 2012 הייתה הופעת הבכורה של "מכונית הספורט הכי גדולה Jaguar בחמישים השנים האחרונות" - F-TYPE. רכב זה עם מנוע V8 בנפח חמישה ליטרים עם 495 כ"ס. מכונית זו מסוגלת להאיץ למקסימום של 300 קמ"ש, ולוקח לה רק 3.7 שניות להאיץ למאה קמ"ש!
מכוניות Jaguar הן לא רק מכוניות מהירות ויפות. יש להם מאפייני נהיגה מצוינים. על מנת להוכיח זאת, במשך שנים רבות Jaguar לקחה חלק במרוצים היוקרתיים ביותר בעולם. הניצחונות שלה באמת מרשימים! ב 24 השעות של לה מאן, Jaguar תפסה את המקום הראשון 7 פעמים לאורך השנים. הקו המודרני של Jaguar , של דגמי ה- R Performance, מבטיח כי מורשת המרוצים חיה גם בימינו. הקרוסאובר Jaguar E-Pace הייחודי השיג קפיצה אפית באורך של 15.3 מטר, שהושלמה עם 'גליל חבית' דמוי חולץ פקקים שהשלים 270 מעלות. במהלך הקפיצה המיוחדת הנהג המבצע ה"טייס" חווה עומס יתר של 5.5 מאך.
טכנולוגיה מהפכנית
כל רכבי Jaguar Land Rover פותחו בשיטות העיצוב מהמתקדמות ביותר. החברה אכן השקיעה רבות בתכנון ופיתוח טכנולוגיות חדשות, בשנים 2014-2015 הוצאה החברה על פיתוחים אלו 3.1 מיליארד פאונד. Jaguar שואבת את הטכנולוגיות ההיי-טק שלה מהתעשייה האווירית ומטכנולוגיית המרוצים של פורמולה 1. מכוניות D-Type ו- E-Type הן הדוגמאות הראשונות לעיצוב אווירודינמי. במרוץ 24 השעות של לה מאן הפכו בלמי הדיסק ל"נשק הסודי " של Jaguar שאפשר לה להגיע לניצחון.
אך הדבר הזה רחוק מכלל פריצות דרך הטכנולוגיות של Jaguar בכל ההיסטוריה שלה. ביניהם גוף האלומיניום שהותקן ב Jaguar XK 120 בשנות יצור הראשונות וגם מנועי V12 שימשו לראשונה בייצור דגמי Jaguar. המנוע החדש והחזק ביותר במערך Jaguar הותקן לראשונה ב- E-Type בשנת 1971. בזכות שלדת האלומיניום יגואר XJ 2002 קלה ב 40% וחזקה ב 60% מקודמתה. אחרון חביב, לימו גרין הוא הרעיון האחרון של יגואר מבוסס ה- Ex J עם הנעה היברידית ומנוע רחב טווח.
בשנים 2014-2015 הוציאה החברה 3.1 מיליארד ליש"ט רק על תכנון ופיתוח טכנולוגיות חדישות.
ל Jaguar לא רק עבר נועז, אלא גם עתיד מזהיר! פלטפורמת האלומיניום החדשה מאפשרת להתקין מערכת שלדה מתקדמת ומכלי דלק בנפח גבוה יותר מבלי להכביד עם משקל עודף על כלי הרכב. המכונית הראשונה שהתבססה על מבנה החדשני ומשלבת יותר אלמנטים מאלומיניום מכל מתחרה אחרת היא יגואר XE, מכונית פרימיום, הראשונה בסדרתה עם מרכב אלומיניום מוצק.
הטכנולוגיות הייחודיות והאינטואיטיביות בהן משתמשת Jaguar בדגמים האחרונים שלה פשוט כובשות! כשלוחצים על כפתור הנעת המנוע מהקונסולה המרכזית, בורר ההילוכים עולה בעדינות לכף היד שלך, כאילו מקבל ומברך את פני הבעלים. ומה דעתך על ההשעיה בפילוס עצמי? ומה באשר למערכת בקרת האורות החכמה? Jaguar שואפת להפוך את מכוניותיה לאינטואיטיביות כל כך עד שהן הופכות להיות אחת עם הנהג.
הנסיעה בJaguar הינה ללא פניות חדות. הנסיעה החלקה נובעת בין השאר מהמתלים ההסתגלותיים. היא שולטת ברציפות המהירות ובהיגוי המכונית, ומכווננת את מצב המתלים בקצב של 500 פעימות בשנייה. ומה לגבי מערכת הבלימה? בלמי הקרבון הקרמיים של Jaguar, המיועדים לספורט מוטורי, הם ללא ספק מערכת הבלימה החזקה ביותר הקיימת כיום. הוא מספק אחיזה מוגברת על פני השטח ומשוב בטוח לכביש, מה שגורם לך לחשוב שהמכונית היא בעצם כמו יצור חי.
כל תיבת הילוכים עוברת מבחן רציף של 12 שבועות המדמה מחזור של עשר שנים או של 240,000 ק"מ. Jaguar בודקת כיצד ינהגו מכוניות בטמפרטורה של-40 מעלות צלזיוס וגם כ-50 מעלות צלזיוס. הם מעמידים את רכביהם במבחן עם גשם, במהלכו מוזרמים 6,000 ליטר מים על המכונית. לאחר מכן הרכבים נשלחים לנסיעה חלקה של 8000 ק"מ לאורך "הלולאה הצפונית" של נורבורג רינג שבגרמניה.
Jaguar משקיעה 13 מיליון ליש"ט בכל שנה בתוכנה וחומרה בכדי לתכנן רכבים באמצאות מחשב (CAE) מהר יותר ובדיוק רב יותר. הקילומטרים הרבים שהרכב נוסע במהלך הבדיקות הווירטואליות ומאפשרים לצוות לעקוב אחר אי דיוקים עוד לפני הרכבה ושחרור של מכונית ייצור. כל תיבת הילוכים עוברת מבחן רצוף של 12 שבועות המדמה מחזור של 10 שנים או 240,000 ק"מ. Jaguar בודקת כיצד מכוניות יתנהגו גם בטמפרטורות גבוהות מהרגיל של-40 מעלות צלזיוס וגם כ-50 מעלות צלזיוס. מעביר אותם למבחן בגשם שוטף, במהלכו מוזרמים לרכב 6,000 ליטר מים. לאחר מכן הרכבים נשלחים לנסיעה חלקה של 8000 ק"מ לאורך "הלולאה הצפונית" של נורבורג רינג שבגרמניה. כל אלה נדרשים על מנת לוודא שכל המערכות והפונקציות פועלות בתנאים אמתיים וכדי לתת את הדרך לפיתוח.
לאחר הרכבתה מכונית ה-Jaguar, גל ארכובה של מנוע ה-Ingenium הינו בעל שגיאה של לא יותר מ 0.003 מ"מ, צריכת דלק נמוכה באופן מרשים של 4.2 ליטר / 100 ק"מ בלבד ופליטת CO2 של 109 גרם לקמ"ר. זו הסיבה ש-Jaguar מייצרת מכוניות עבור ראש ממשלת בריטניה, כמו גם עבור המלכה אליזבת השנייה והנסיך צ'רלס. Jaguar עוסקת בשיפור מתמיד, חתירה לכוח רב יותר, יעילות ושכלול בכל פרט ופרט.