ג'יאנגנן. מי מייצר את המכונית הכי זולה
מי מייצר את המכונית הכי זולה? התשובה היא פשוטה – המותג ג'יאנגנן (Jiangnan) שאינו מוכר מחוץ לגבולות של סין. בשנות ה-2000 החברה ייצרה כמעט את הרכב הזול ביותר לא רק בשוק המקומי, אלא בכל העולם, מדובר בדגם אלטו בצורת מרכב האצ'בק שנוצר על בסיס סוזוקי אלטו, ממנו נקלח הרעיון, המבנה ואפילו השם. אבל ג'יאנגן לא עצרה שם והציגה בפברואר 2023 את אחת המכוניות החשמליות הזולות ביותר בעולם שמחירה מתחיל מ-8,600 דולר.
במיוחד עבורכם ריכזנו את עשרת הרכבים הזולים ביותר בעולם לשנת 2023, כולל דגמים חשמליים.
ממה הכל התחיל
חברת Jiangnan Automobile נוסדה בשנת 2001. הכל התחיל מכך שתאגיד הרכב הממשלתי Norinco רכש מהמיזם המשותף Changan-Suzuki את אמצעי הייצור שבהם השתמשו להרכבת הדגם הראוי (אולם כבר מיושן) סוזוקי אלטו. הסופרמיני במרכב האצ'בק שפירוש שמה הוא "גבוה", ותיקה אמיתית בשוק היפני (ולא רק), הופיע לראשונה בשנת 1979. כתוצאה מהפשטות שונות ג'יאנגן הצליחה ליצור העתק סיני של אלטו במחיר של 2,800 דולר בלבד.
בהשראת ההצלחה שלהם, מומחי ג'יאנגן הציעו לנצל את הרכב העתיק והשתמשו בו כבסיס למספר דגמים נוספים. בשנת 2007 העסק נרכש על-ידי Zotye הנכנסת ל-50 יצרניות הרכב הגדולות ביותר בעולם. אמנם, בסתיו של 2021 בעקבות המגיפה החברה פשטה רגל, אך עברה ארגון מחדש, מצאה משקיעים חדשים וחזרה לחיים. וג'יאנגן קיבלה עזרה מממשלת מחוז בישאן ומאז עוסקת ברכבים חשמליים. בתכניות – היקף ייצור של 100 אלף רכבים בשנה.
היום
בשנת 2023 המותג חזר עם דגם ההאצ'בק ג'יאנגן U2 במחיר מ-8,600 עד 14,500 דולר. המכונית פותחה עוד בשנת 2021 על בסיס BAIC Ruixiang החשמלי: פלטפורמה חשמלית מאת BAIC ודפנות מרכב שונות מלפנים ומאחור. מימדי הרכב: אורך 3,840 מ"מ, רוחב 1,742 מ"מ, גובה 1,545 מ"מ. עם זאת, בסיס הגלגלים הוא די ארוך: 2,521 מ"מ.
מוצע רק מנוע חשמלי אחד אבל בשתי גרסאות: הבסיסי מפיק 75 כ"ס ו-120Nm, היקר יותר 109 כ"ס ו-160Nm. ההנעה היא קדמית. ניתן לבחור בין שלוש אפשרויות של סוללה עם טווח נסיעה של 151, 305 או 406 ק"מ (לפי המחזור הסיני האופטימיסטי CLTC).