הונגצ'י L5 הוא רכב יוקרתי בגודל מלא בעל צורת מרכב סדאן, הגרסה האזרחית של הרכב המיועדת במקור לממשלת סין יצאה לשוק ההמוני בשנת 2017. הרכב בוסס על פלטפורמת הדגם טויוטה קראון מג'סטה, דגם עילי עבור השוק הפנימי של יפן. הרכב הסיני המפואר מגיע מפתיע בהרבה מובנים, אך הדבר החשוב מכולם – הוא המחיר: הונגצ'י L5 החדש מוצע תמורת
הונגצ'י L5. הסיני היקר ביותר
AUTOBOOM

הונגצ'י L5. הסיני היקר ביותר

הונגצ'י L5. הסיני היקר ביותר

הונגצ'י L5 הוא רכב יוקרתי בגודל מלא בעל צורת מרכב סדאן, הגרסה האזרחית של הרכב המיועדת במקור לממשלת סין יצאה לשוק ההמוני בשנת 2017. הרכב בוסס על פלטפורמת הדגם טויוטה קראון מג'סטה, דגם עילי עבור השוק הפנימי של יפן. הרכב הסיני המפואר מגיע מפתיע בהרבה מובנים, אך הדבר החשוב מכולם – הוא המחיר: הונגצ'י L5 החדש מוצע תמורת 6 מיליון יואן, שזה כמעט 900,000 דולר! הדבר המעניין הוא, שעדיין ישנם כאלה שמוכנים לרכוש אותו, ,אבל כל אחד מהרוכשים הפוטנציאליים עובר בדיקה יסודית על מנת לוודא שהוא ראוי להיות הבעלים של "הסיני היקר ביותר".

לשם ההשוואה: הרכב החשמלי הונגצ'י HiPhi X עולה 480,00 יואן או 74,300 דולר, כלומר, מחירה של הלימוזינה הוא תריסר רכבים חשמליים. בין היתר, הקרוסאובר הסיני היקר ביותר גם שייך למותג Hongqi, עלותו של דגם LS7 היא 1,5 מיליון יואן (כמעט 225,000 דולר).

הידעתם?

עיצוב חיצוני

אורכה של הלימוזינה הוא מרשים בהחלט – 5,555 מ"מ, הרוחב בהתאם – 2,018 מ"מ, הגובה – 1,578 מ"מ, גודל בסיס הגלגלים כמעט באורך של מגרש כדורגל: 3,435 מ"מ. גודל הגלגלים תואמים את אלה שמותקנים ברכבי ספורט: 275/40/20 אינץ'. אך העיקר בו הוא סגנון הרטרו, מה שמוסבר על-ידי הביוגרפיה הארוכה של הדגם, שהתחילה עוד בשנת 2009 כאשר יוצרה סדרת לימוזינות משוריינות הונגצ'י HQE בשביל מנהיגי המדינה. רכבים אלו נוצרו בהשראת הדגם CA770 של שנות ה-60, שעוצבה מצידה בהשראה של וולגה GAZ-21 הסובייטית: ברית המועצות וסין היו חברות טובות האותה תקופה, אפילו התאגיד FAW עצמו נולד בהשתתפות המהנדסים הסובייטים.

אורך המרכב הוא 5,555 מטר ולא במקרה. הספרה 5 מסמלת את מספר מזל בתרבות הסינית

אורך המרכב הוא 5,555 מטר ולא במקרה. הספרה 5 מסמלת מספר את מזל בתרבות הסינית. כל מכונית הדגם מורכבת באופן ידני, בדומה לרכבים של מותגי עילית אנגליים. ה"כרבולת" האדומה האופיינית באמצע מכסה המנוע היא לא גדולה במיוחד, אך מודגשת על ידי אורות האיתות בכנפיים הקדמיות בצורת דגלים אדומים עם ב-16 לדים כל אחד. המסגור פנסי החזית מזכיר לוע של כלי נשק וממלא בנוסף תפקיד של כונסי אוויר: החריצים מסביב לפנסים מסייעים באוורור מנוע בעל ה-12 צילינדרים.

חלל הפנים

תא הנוסעים של הונגצ'י L5 מכוסה בחומרים טבעיים: המושבים מרופדים בעור ובמשי, הדשבורד והדלתות מגומרים עם סוגי עץ יקרים מצופים לכה בשילוב עם אבן ירקן בצבע בז'. הרעיון העיצובי של הפאנל הקדמי נולד בהשראת הגגונים המעוקלים באדריכלות הסינית העתיקה. לנהג אין לוח מחוונים מול העיניים: הוא ממוקם במרכז הפאנל הקדמי בתור מסך גדול. הפאנל מורכב מצורות מרובעות ועגולות שנועדו לשקף את הפילוסופיה הסינית המסורתית "מעגל בתוך ריבוע". הצג המרכזי של מערכת המולטימדיה "מדגים את היופי שבאיזון ויוצר טעם מעודן של התרבות הסינית העתיקה".

לנוסעים מאחור מוצעים מסכים אישיים המובנים לתוך משענות הראש של המושבים הקדמיים בגודל 6,5 או 8 אינץ' כאופציה. ההנדסה והגימור בוצעו בדיוק רב, אפילו ידיות הדלת נראות כמו יצירת אמנות: כל פרט מעוטר בתוספת מאבן ירקן. מבחוץ ומבפנים הרכב מעוטר בסמל של שמש זהובה.

יחידת כוח ושאסי

הונגצ'י L5 החדש מצויד כיום במנוע בנזין V12 בנפח 6 ליטר בלבד, הוא מפיק 408 כ"ס ו-550Nm של מומנט ופועל בשילוב עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. מומנט של 440Nm מושג כבר ב-1,000 סל"ד. מוקדם יותר הוצע מנוע טורבו V8 בנפח 4 ליטר (381 כ"ס). השאסי מורכב ממתלי עצמות עצה כפולות מלפנים וממערך רב-חיבורי מאחור. כברירת מחדל הלימוזינה מגיעה עם מתלי אוויר ועם מערכת הנעה כפולה קבועה חכמה. המשקל העצמי של L5 הוא 3,175 ק"ג, ומהירותו המרבית עומדת על 200 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת בנהיגה משולבת עומדת על כ-20 ליטר ל-100 ק"מ.

הונגצ'י L5 הרשים אף את ג'רמי קלארקסון האגדי, מנחה טופ גיר לשעבר. הוא ערך סקירה מפורטת במסגרת התכנית גראנד-טור וכינה אותו "חומר סיני למחשבה" ("chinese food for thought"). ג'רמי הטיל ספק בכך ש"מכונית של נבל מסרט מצויר" במשקל 3 טון בכלל מסוגלת להאיץ למהירות של 60 מייל לשעה (97 קמ"ש), אבל לו "לא אכפת, כי זה פשוט נהדר, מבריק ורשע"...

על בסיס הונגצ'י L5 מיוצרים לימוזינה CA7600j וקבריולט L5. הלימוזינה משמשת לנסיעות של המזכיר הכללי של המפלגה הקומוניסטית של סין, סי ג'ינפינג והקבריולטים משמשים להעברתם של מצעדים צבאיים. גרסאות אלה אינן זמינות לרכישה.

הידעתם?
האם לדעתכם הלימוזינה הזאת שווה את הכסף?
11 קולות