קיה סטינגר. פרישה יפה לפנסיה
רכב בולט וטרנדי בצורת מרכב ליפטבק קיה סטינגר, בעל שם שמתפרש בתרגום כ-"עקץ", הופיע לראשונה בקו הדגמים של יצרנית הרכב דרום קוריאנית בשנת 2017. המכונית תרמה הרבה לאופי של המותג, אבל, למרבה הצער, לאורך שנתיים האחרונים הפופולריות שלה ירדה במחיר בשווקים שונים פי 1.5-2, לכן בשנת 2023 הייצור של סטינגר יופסק. קיה נפרדת מליפטבק שלה באמצעות ייצורה של גרסה מיוחדת Tribute Edition. הפירוש של המילה הראשונה בתרגום הוא "הוקרה". בתור מתן "הוקרה" קיה מארגנת יציאה מפוארת לפנסיה: קיה סטינגר טריביוט היא בראש ובראשונה מכונית יפה שמורכבת על בסיס הגרסה המובילה בעלת מנוע טורבו בנזין V6 בנפח 3.3 ליטר עם הספק 373 כ"ס שמגיע בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. הגרסה האחרונה לפני הורדת מייצור מגיעה עם מפרט האבזור העשיר ביותר ועיטורי עיצוב מיוחדים.
בארץ קיה סטינגר דור ראשון מוצעת בהנעה כפולה ובאחת משתי גרסאות: עם מנוע בנזין בנפח 2 ליטר בעל הספק 245 כ"ס עם 6 צילינדרים או עם מנעו בצורת V בנפח 3.3 ליטר בעל הספק 370 כ"ס עם 6 צילינדרים. שני המנועים מצוידים בהזרקת דלק ישירה ופועלים בשיתוף עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית. הגרסה הראשונה מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6 שניות, המהירות המרבית עומדת על 233 קמ"ש, התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש של הגרסה השניה לוקחת 4.9 שניות, המהירות המרבית עומדת על 270 קמ"ש.
היופי
ההבדל בין קיה סטינגר טריביוט שנת 2023 לבין הגרסה הסטנדרטית הוא בפרטי עיצוב בלבד. את רמת הגימור Tribute Edition ניתן לקבל בצבע מרכב אפור כהה מט ובלעדי בשם Moonscape. הוא יגיע בשילוב עם עיטורי עיצוב שחורים על גבי מראות הצד ונעלי הבלמים, גם חישוקי הגלגלים בגודל 19 אינץ' יהפכו לשחורים. תא הנוסעים ירופד בעור בצבע שחור וחום והחלק העליום של לוח הבקרה והלוחות של הדלתות יגיעו עם עיטורי "דמוי כרום". על גבי משענות ראש יהיה לוחית השם עם צרעה, המושבים יגיעו עם לוגו של רמת הגימור המיוחדת, ספי הדלתות - עם תוספת עם המספר הסידורי של יחידת הרכב.
המרכיבים הטכניים
כל הרכבים Tribute Edition יצוידו במנוע V6 עם מגדש טורבו. זהו מנוע בנפח 3.3 ליטר שמורכב בגרסאות חזקות יותר GT ו-GT Suede. יחידת הכוח מפיקה 370 כ"ס, היא מגיעה עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה ומאיצה את הרכב מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.4 שניות. דרך אגב, היורש של קיה סטינגר יהיה רכב חשמלי בשם קיה EV6 בגרסה החזקה GT. היצרנית מבטיחה, כי ""ידידותיות לסביבה וביצועים גבוהים משולבים בקלות תחת המותג קיה".
קיה EV6 החדשה בינתיים לא מיוצגת בישראל, אבל היא כבר נמכרת בעולם. את המכונית ניתן לקבל עם הנעה אחורית או כפולה ועם סוללה בעלת קיבולת 77 או 58 קילוואט. גרסת EV6 GT בעלת הנעה כפולה מפיקה 585 כ"ס ומאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות בלבד. המכירות של הגרסה הזאת התחילו בסוף שנת 2022.