למבורגיני אוונטדור (קוד מרכב LP700-4) – רכב ספורטיבי בעל שתי דלתות ושני מקומות ישיבה המיוצר על ידי חברת Lamborghini האיטלקית החל משנת 2011. לו מנוע מרכזי והנעה כפולה. אוונטדור היה שמו של שור אדיר ונועז במיוחד אשר זכה לתהילה במלחמת שוורים העקובה מדם. השור זכה בפרס על אומץ-לב יוצא מן הכלל בזירה, ושמו הונצח בשם של מכוני
למבורגיני  אוונטדור ‏2011. מרכב, צורה. קופה, 1 דור
AUTOBOOM

מכונית-על של באטמן. 700 סוסים, הנעה כפולה

למבורגיני  אוונטדור ‏2011. מרכב, צורה. קופה, 1 דור

למבורגיני אוונטדור (קוד מרכב LP700-4) – רכב ספורטיבי בעל שתי דלתות ושני מקומות ישיבה המיוצר על ידי חברת Lamborghini האיטלקית החל משנת 2011. לו מנוע מרכזי והנעה כפולה. אוונטדור היה שמו של שור אדיר ונועז במיוחד אשר זכה לתהילה במלחמת שוורים העקובה מדם. השור זכה בפרס על אומץ-לב יוצא מן הכלל בזירה, ושמו הונצח בשם של מכונית העל מאת למבורגיני.

אוונטדור בקולנוע

לסרט הידוע ביותר עבור מכונית העל הפך "עלייתו של האביר האפל" (בבימויו של כריסטופר נולאן, 2012). האוונטדור הכסוף בסרט זה שייך לפרוטגוניסט ברוס ויין (כריסטיאן בייל), כאשר האלטר אגו הסודי שלו הוא גיבור העל באטמן. במהלך צילומי סרט האקשן "מת לחיות 5" (שנת 2013) בהשתתפות ברוס וויליס, נפגעו ונשברו 518 רכבים. במאי הסרט ג'ון מור – מעריץ גדול של מכוניות יפות, בשבילו היה קשה במיוחד להסתכל על פעללונים שהורסים רכבים טובים. הדבר המעציב ביותר עבור מקצוען הסרטים וחובב הרכב היה לצפות באיך שבאחת מסצנות המרדף רוסק למבו אוונטדור – אמיתי, לא מזויף. קיאנו ריבס בתור דונאקה מארק הרשע בסרט "קרב עד הסוף" (Man of Tai Chi, שנת 2013) רכב על בוגאטי ויירון ואוונטדור בצבע לבן.

יופי ותהילה

למבורגיני אוונטדור הוצג לראשונה ב- 28 בפברואר 2011 בתצוגת הרכב בז'נבה בתור ספינת הדגל החדשה של יצרנית מכוניות-על האיטלקית. עיצוב הרכב פותח על ידי פיליפו פריני. אוונטדור הראשון ניחן בסגנון מסורתי שמתחיל את ההיסטוריה שלו מהדגמים הראשונים של המותג האיטלקי – המרכב רחב, זורם, אגרסיבי, שרוע, ורומס את הקרקע ביהירות באמצעות הגלגלים הגדולים והרחבים. תוכנן כי ייצור מכוניות העל יוגבל ב- 4,000 יחידות, אולם בשנת 2016 החברה הגיע לאבן דרך של 5,000, וב- 2020 – 10,000 יחידות.

ב- 31 ביולי 2011, אוונטדור שנבחן בתכנית רכב האייקונית Top Gear קיבל ביקורות מעורבות מריצ'רד האמונד. המנחה, על אף שהתרשם מהביצועים והתנהגות הכביש, הביע דאגה לגבי האופי ה"מתון" של הרכב והיעדר תחושת סכנה מרטיטה שהיוותה הנהיגה במכוניות-על הקודמות של למבורגיני. סטיג עבר סיבוב מלא במסלול טופ גיר על האוונטדור עם זמן של 1:16,5 ועקף את בוגאטי ויירון סופרספורט בהספק של מעל 1000 סוסים!

עוצמה ועוצמת-על

בלמבורגיני אוונטדור מותקן מנוע חדש בעל 12 צילינדרים המסודרים בזווית של 60 מעלות, נפח של 6,5 ליטר ומומנט מרבי של 690Nm בעת 5,500 סל"ד. עוצמה אדירה כזו מושכת לא רק חובבי נהיגה מהירה, אלא גם את אלה המחויבים לשמור על הסדר והחוק: גרסת הפטרול של אוונטדור נשלחה לשרת במשטרת דובאי. באביב 2013 מכוניות-על הצבועות בגוונים הרשמיים של רשויות אכיפת החוק יצאו למאבק נגד מרוצי רחוב. הסיכויים של העבריינים למילוט הצטמצמו מהותית, הרי המכונית יכלה להשיג מהירות מרבית של 350 קמ"ש ולהאיץ עד 100 קמ"ש תוך 2,9 שניות בלבד!

גיר – 7 הילוכים חד-מצמדי, העברת ההילוכים מתבצעת תוך 50 מילישניות. מערכת הנעה כפולה שפותחה על ידי החברה השוודית Haldex Traction הינה בעלת בקרה אלקטרונית. מתלים – עצמות עצה כפולות.

אוונטדור עבר סיבוב מלא במסלול Top Gear עם זמן של 1:16,5 ועקף את בוגאטי ויירון סופרספורט בהספק של מעל 1000 סוסים!

אך התיאבון לא נגמר כאן – לכן היצרנית השיקה אוונטדורים עוצמתיים עוד יותר. לפעמים בעותק בודד, למשל, SC18 Alston (נובמבר 2018) בבודי קיט אווירודינמי מאת דגם הורקאן GT3 או אוונטדור J – דגם טרום-סדרתי של הרודסטר העתידי.

בסדרות קטנות ייוצרו גרסאות SuperVeloce שנת 2015 (הספק 750 כ"ס, תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 2,8 שניות, מהירות מרבית 350 קמ"ש) או LP720-4 50° Anniversario שנת 2013 שיצאה לאור לכבוד יום הולדת ה- 50 לחברה (הספק הוגבר עד 720 כ"ס, שוכללה האווירודינמיקה). ראויה לאזכור גם Centenario – מכונית-על ייחודית שנוצרה על בסיס אוונטדור SV. קופה או רודסטר Centenario הוצגו בתצוגת הרכב בז'נבה בשנת 2016 לכבוד יום הולדת 100 למייסד החבר פרוצ'ו למבורגיני.

מתיחת פנים 2016

ב- 19 בדצמבר במפעל בסנט-אגתה (איטליה) נחשף אוונטדור S המעודכן. ההצגה הרשמית של הרכב התקיימה בתצוגת הרכב בז'נבה במרץ 2017. הגרסה המעודכנת אוונטדור S עברה שינויים חזותיים וטכניים. מנוע 6,5 ליטר V12 כעת מפיק 740 כ"ס בעת 8,400 סל"ד ו- 690Nm של מומנט בעת 5,500 סל"ד. המתלים עברו עדכון גם כן, בהם שולטת מערכת Lamborghini Dinamica Veicolo Attiva (LDVA). למערכת זו ישנם ארבעה מצבים: Strada (רחוב), Corsa (מסלול), Sport ו- Ego (אינדיבידואלי). בלמים קרבון-קרמיים נכללים במפרט אבזור הבסיסי (קדמיים: 400 מ"מ, אחוריים: 380 מ"מ). החרטום עוצב מחדש, לו העניקו ספליטר גדול ושני כונסי אוויר חדשים בפגוש. בחלק האחורי – דיפיוזר חדש בעל סנפירים ושלושה קצוות אגזוז עם יציאה בודדה. כוח ההצמדה של המרכב כעת גדול ב- 130% ביחס לאוונטדור הקודם.

גרסת רודסטר המבוססת על אוונטדור S החדש הוצגה בשנת 2017 בתצוגת רכב הבינלאומית בפרנקפורט. הרודסטר כבד ב- 50 ק"ג מהקופה בשל אלמנטים מחזקים, ולכן מאיץ עד 100 קמ"ש ב- 0,3 שניות לאט יותר מהקופה – תוך 3,2 שניות.

היית רוצה לנהוג במכונית-על כזו?
8 קולות