Lexus IS – סדאן ספורטיבי קטגוריית D מאת המותג Lexus – חטיבת רכבי יוקרה של יצרנית הרכב Toyota Motor Corporation, הנמצא בייצור מאז שנת 1999. נכון ל- 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השלישי של סדאן לקסוס IS אחרי מתיחת פנים ב- 2016.
לקסוס IS ‏2013. מרכב, צורה. סדאן, 3 דור
AUTOBOOM

לקסוס IS. דינאמיקה צייתנית.

לקסוס IS ‏2013. מרכב, צורה. סדאן, 3 דור

Lexus IS – סדאן ספורטיבי קטגוריית D מאת המותג Lexus – חטיבת רכבי יוקרה של יצרנית הרכב Toyota Motor Corporation, הנמצא בייצור מאז שנת 1999. נכון ל- 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השלישי של סדאן לקסוס IS אחרי מתיחת פנים ב- 2016.

הרכב הספורטיבי היוקרתי נמכר ביפן תחת השם Toyota Altezza, את המרכב מלכתחילה הנדסו מעצבים איטלקיים, והיפנים רק הוסיפו את הנגיעות האחרונות. לקסוס IS הינו המחליף של טויוטה Corona, אך קיבל הנעה אחורית בשונה מההנעה הקדמית בטויוטה.

דור ראשון

הדור הראשון של לקסוס IS יוצר בין השנים 1999 ל- 2005. בשנת 1999 הרכב הופיע באירופה תחת השם לקסוס IS 200, והתחל מ- 2001 – תחת השם לקסוס IS 300 בארה"ב. השאסי של IS הראשון אוחד עם דגמי טויוטה Crown התחל מ- 1999, ועם טויוטה Mark 2 התחל משנת 2000. הדור הראשון הגיע במרכבי סדאן וסטיישן. מעט מאוחר יותר הופיע דגם בעל הנעה כפולה. אך כבר בדגמי לקסוס IS הראשונים התקינו מנועי 6 צילינדרים עוצמתיים למדי.

דור שני

הדור השני של לקסוס IS יוצר בין השנים 2005 ל- 2013, ועבר מתיחת פנים פעמיים ב- 2008 וב- 2010. דגם זה הגיע עם הנעה אחורית ובמרכב סדאן בלבד, וצויד במנוע כוחני עוד יותר – מנוע V6 בעל הספק של 208 כ"ס עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. זמן תאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש של הלקסוס IS השני – 8,1 שניות, והמהירות המרבית שלו – 220 קמ"ש. בשנת 2008 לאור יצאה גרסת קופה-קבריולט, וב- 2010 – גרסת הנעה כפולה לסדאן IS 350.

דור שלישי

הדור השלישי של לקסוס IS נמצא בייצור משנת 2013 ועד עתה, רק בגרסה מחודשת אחרי מתיחת פנים ב- 2016. בדור השלישי נוסף דגם IS 300h בעל חטיבת כוח היברידית עם הספק כללי של 223 כ"ס המצוידת במנוע 4 צילינדרים בנפח 2,5 ליטר ובגיר אלקטרו-מכאני רציף. לקסוס IS החדש זכה לחזות ראוותנית עם פגוש קדמי ופנסים חדשים, ובמערכת מולטימדיה חדשה. הדור השלישי של לקסוס IS נהיה הרכב הטוב ביותר בקטגוריה ב- 2013 על פי Euro NCAP (ארגון להערכת בטיחות של כלי רכב).

הדור השלישי לקסוס IS נהיה הרכב הטוב ביותר בקטגוריה ב- 2013 על פי Euro NCAP (ארגון להערכת בטיחות של כלי רכב).

על פי דברי המהנדסים היפנים, הלקסוס LS שנת 2016/2017 משיג שני יעדים בו זמנית – ליצור את המכונית הספורטיבית ביותר בקטגוריה ולעמוד בציפיות של הציבור האירופאי. IS החדש מאוד מאוזן, התנהגות הכביש שלו השתפרה באופן משמעותי. כמו כן, היצרנים שכללו את ההיגוי ואת מערכת המתלים בכדי לספק זמן תגובה קצר יותר. נוחות הנסיעה – כמעט מושלמת, אך מה שהכי חשוב – בהשוואה לדור הקדום, לקסוס IS החדש מציג כושר תמרון הרבה יותר מרשים בסרפנטינות תלולות. הסדאן החדש צייתן וצפוי ביותר, בכל רגע אפשר לדעת בדיוק מה מתרחש עם הגלגלים. זמן תגובה מהיר של ההגה והדוושות מספק את מיטב יעילות השליטה ברכב. אמנם, לבלימה הרגנרטיבית בדגם ההיברידי ייקח קצת זמן להתרגל.

תא הנוסעים בלקסוס IS שנת 2019/2020 נהיה מחושב יותר, במושבים השתמשו בטכנולוגיה מקורית שמסירה את המרווח בין הריפוד למילוי. רמת הנוחות השתפרה והחלק האחורי של תא הנוסעים התרווח. המראה החיצוני של הלקסוס IS החדש מושך תשומת לב רבה! אגרסיבי, מודרני ואופנתי. וגם בהחלט ייחודי... רכב ספורטיבי אמיתי!