קבריולט לקסוס LC. דור 1 (2019)
לקסוס LC – מכונית ספורטיבית קטגוריית S מבית המותג Lexus – חטיבת היוקרה של יצרנית רכב היפנית Toyota Motor Corporation, נמצאת בייצור משנת 2017 במרכב קופה. ב- 9 בנובמבר בתצוגת רכב הבינלאומית בלוס-אנג'לס נחשף קבריולט הדגל המיוחל לקסוס LC 500. והיום, בשנת 2021, בשוק הישראלי ניתן לרכוש גם קופה וגם קבריולט לקסוס LC. נספר על מאפייניו של האחרון. אגב, הושק הוא בשנת 2020.
קבריולט לקסוס LC 500 החדש לצד קופה LC הקיים, כפי שטוענת לקסוס, "יהפוך לדגם שיעורר הכי הרבה השראה, אשר יספק לבעליו חוויה מיוחדת במינה, רגשות אמיתיים ויופי שאין שני לו". המרכב המחוזק הינו בעל סידור וצורת מרכיבים אופטימלית לסיפוק ביצועים דינאמיים גבוהים והתנהגות כביש מדויקת. מנוע V8 העוצמתי מאיץ את הקבריולט באופן החלטי וחלק, ומלווה את הנסיעה בצליל המרהיב של האגזוז. נוחות בכל מזג אוויר ושקט בתא הנוסעים ב- LC 500 Convertible מספקים לנהג ולנוסע אוויר חם המסופק לאזור הצוואר ושמשה שקופה.
תכונות ייחודיות
לקבריולט לקסוס LС שנת 2019/2020 תצורת ישיבה 2+2, אולם השורה האחורית הינה נומינאלית גרידא. מאחוריה מותקן מגן רוח מפלסטיק. הקבריולט בן 2 דלתות, ולמעשה, 2 מקומות זמין בשתי גרסאות: עם גג שחור או בז'. גג בעל ארבע שכבות המתקפל נפתח ונסגר בכפתור תוך 15-16 שניות במהירות עד 50 קמ"ש. גובהו של הקבריולט גדול ב- 5 מ"מ בהשוואה לקופה. מימדי הקבריולט: אורך 4760 מ"מ, רוחב 1920 מ"מ, גובה 1350 מ"מ, ובסיס הגלגלים – 2870 מ"מ.
מרכב הנטול גג קשיח זכה לחיזוק, נוספו אלמנטים חדשים והותאמו מיקומם של הקיימים. כמו כן, חל שינוי במערכת המתלים: מלפנים הופחת משקל בלתי נתמך, ומאחורה הותקן מוט גישור מאלומיניום. על מכסה המטען הופיע אור חירום שלישי.
מרכב הקבריולט שמר על מדדי אווירודינאמיקה יוצאים מן הכלל וחלוקת מסה אופטימלית. הגג הרך מעניק לצללית אופי ספורטיבי הטבוע בכל קבריולט. קו מכסה מטען גבוה ורחב יותר מדגיש את הקו הדינאמי של דפני הרכב ויוצר תדמית שרירנית וצמודה לקרקע. ברזנט בעל 4 שכבות אשר פותח במיוחד עבור LC 500 משחזר את צורת גג המעודנת של הקופה ואינו מאפשר לראות את מרכיבי השלדה דרך הבד. על מנת לספק מתח אופטימלי ללא קמטים, וכך גם מאפייני בידוד רעשים טובים, חומר הבד נבחר בקפידה ויוצר באיכות הגבוהה ביותר. פעולת מנגנוני הפתיחה וסגירה מבוקרת על ידי אלקטרוניקה באופן שיבטיח את בטיחות הנהג.
תא נוסעים ואבזור
תא הנוסעים של קבריולט לקסוס LC שנת 2020/2021 פוגש את הנהג והנוסעים עם גימור בעור איכותי במיוחד ואלקנטרה. נוסף על כך הרכב זכה לתאורת אווירה ולצג 10,3 אינץ' של מערכת המולטימדיה התומכת בממשקי Android Auto, Amazon Alexa ו- Apple CarPlay. את בלעדיות הגימור מדגישים אלמנטים של טלאים וניקוב עור מיוחד בחלק העליון של המושבים, ולוגו "L" תפור בחלק האחורי של משענת הראש. עבור הקבריולט זמינה מערכת אקלים המקורית של לקסוס Lexus Climate Concierge המפעילה באופן אוטומטי חימום מושבים והגה, ובנוסף מכוונת זרם אוויר חם אל הצוואר של הנהג והנוסע. הורחבה פונקציונאליות בקרת האקלים: כעת האלקטרוניקה מסוגלת לשנות את ההגדרות באופן אוטומטי בהתאם למצב הגג, ובין היתר לשלוט בחימום המושבים וההגה. כבר בגרסה הבסיסית של LC 500 Cabrio החדש נכלל קומפלקס בטיחות Lexus Safety System+ שלהרכבו נכנסים פנסים אדפטיביים, ניטור שטחים מתים עם פונקציית מעקב אחר תנועה חוצה, מערכת התרעת התנגשות עם זיהוי הולכי רגל ועוד.
עובדה מעניינת – לאורך כל ההיסטוריה לקסוס עוד לא ייצרה קבריולט מסורתי עם גג רך, כל הנציגים הבודדים של סגמנט זה צוידו בגג מתקפל קשיח.
אמצעי בידוד רעשים מודרניים ומערכת Active Noise Control (ANC) מדכאים רעשים לא רצויים ותדרים לא נעימים. מערכת שמע איכותית במיוחד משמיעה בדיוק את הצלילים המקוריים של כל כלי נגינה וזמר. מערכת משנה באופן אוטומטי את ההגדרות ואת פיזור השמע בהתאם למיקום הגג המתקפל, ובכך מספקת חלל אקוסטי שניתן ליהנות ממנו בכל סיטואציה.
באירופה ישנה גרסה בלעדית של הקבריולט המוצעת למכירה – LC 500 Convertible Regatta Edition. המרכב של Regatta צבוע בגוון Structural Blue ייחודי השאול מכנפי הפרפרים מזן מורפו. גג הבד זכה לצבע Marine Blue. תא הנוסעים הינו דו-גוני: לבן-כחול. לא ניתן להזמין שילוב צבעים זה בקבריולטים הרגילים, אולם עיצוב פנים תואם נפגש גם במהדורה מיוחדת אחרת – Inspiration Series. גלגלי 21 אינץ' ודיפרנציאל ננעל עצמאית Torsen – אבזור בסיסי עבור Regatta Edition. אמנם, על פי דברי היפנים דגם זה יהיה נדיר מאוד.
גרסאות
נכון לשנת 2021 הקבריולט מוצע בגרסה אחת – לקסוס LC 500 המצויד במנוע 5 ליטר בנזין V8 בהספק 464 כ"ס ו- 540Nm של מומנט. פועל הוא בצוותא עם תיבת 10 הילוכים אוטומטית. הנעה – אחורית. מהירות מרבית שהקבריולט מסוגל להשיג עם מנוע זה – 270 קמ"ש. זמן תאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש – 5 שניות. המנוע מספק תאוצה ליניארית וכוחנית. פעולת חטיבת הכוח תלויה בסגנון הנהיגה ויכולה להשתנות מתגובות עדינות וחלקות בעת נהיגה רגועה להאצות חדות ומיידיות.