מזראטי Quattroporte היא מכונית מסוג סדאן ספורט יוקרתית שמיוצרת משנת 1963. פרי יצירתה של חברת Maserati האיטלקית, המשתייכת לתאגיד האיטלקי-האמריקאי "Fiat Chrysler Automobiles". בשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור השישי של הסדאן, לאחר מתיחת הפנים של שנת 2020.
מזראטי קוואטרופורטה ‏2016. מרכב, צורה. סדאן, 6 דור, שדרוג
AUTOBOOM

מזראטי Quattroporte. אייקון האלגנטיות האיטלקית

מזראטי קוואטרופורטה ‏2016. מרכב, צורה. סדאן, 6 דור, שדרוג

מזראטי Quattroporte היא מכונית מסוג סדאן ספורט יוקרתית שמיוצרת משנת 1963. פרי יצירתה של חברת Maserati האיטלקית, המשתייכת לתאגיד האיטלקי-האמריקאי "Fiat Chrysler Automobiles". בשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור השישי של הסדאן, לאחר מתיחת הפנים של שנת 2020.

המכונית יכולה להיות יותר מפריט נוחות. מזראטי קוואטרופורטה 2020 היא הוכחה חיה לכך. המכונית הזאת אינה עוד מכונית נוספת שתוביל אתכם מנקודה א' לנקודה ב'. היא תעשה זאת במהירות ובנוחות מפתיעות. ועל הדרך – תצהיר בהפגנתיות על הסטטוס הגבוה של בעליה. זוהי לפחות הדרישה מדגמי הסדאן היוקרתיים.

Quattroporte היא מכונית יוקרתית מסוג סדאן ספורט פרימיום, בעלת ארבע דלתות וחמישה מקומות הישיבה. משמעות המילה "Quattroporte" באיטלקית היא "ארבע דלתות". מזראטי קוואטרופורטה היא אחת מדגמי סדאן הספורט המוכרים ביותר מאת Maserati. בשוק העולמי המכונית מתחרה במרצדס S קלאס, ב.מ.וו סדרה 7, אאודי A8 ולקסוס LS. ל"איטלקייה" בהחלט יש מה להציע. גרסת הדור השישי הרלוונטית להיום, הגיחה לעולם בשנת 2012 והיא ממשיכה לשמור על עמדותיה לאחר שעברה שתי מתיחות פנים.

דור ראשון

גרסת הדור הראשון יוצרה בין השנים 1963-1974. מזראטי קוואטרופורטה הראשונה בגרסת סדאן, נוצרה תחת פיקוחו של המעצב פייטרו פרואה והוצגה לראשונה בתערוכת המכוניות בטורינו. המכונית זכתה במרכב פלדה בגודל חמישה מטרים ובמנוע V8 בנפח 4.1 ליטר, בעל ההספק בסך 260 כ"ס. סדאן הספורט החדשה זינקה עד מאה קמ"ש תוך 8 שניות ומהירותה המרבית הגיעה ל-225 קמ"ש. הנתונים שלה הפכו את המכונית לדגם סדאן המהיר ביותר לתקופה. בשנת 1968 הופיע מנוע בנפח 4,7 ליטר, אשר אפשר להגיע למהירות מרבית בסך 250 קמ"ש. שני המנועים הגיעו בשילוב עם תיבת 5 הילוכים ידנית או עם תיבה אוטומטית בעלת 3 הילוכים.

ל-Quattroporte הראשונה הייתה דינמיקה מעולה ואבזור חלל הפנים יוקרתי במיוחד. בין היתר המכונית הייתה משודרגת באופציות כמו מיזוג אוויר וחלונות חשמל. סך הכל יוצרו כמה מאוד מכוניות מדגם קוואטרופורטה. בין בעליה הראשונים של המכונית היו גם מפורסמים, דוגמת מרצ'לו מסטרויאני ונסיך מונקו רנייה ה-3.

דור שני

גרסת הדור השני יוצרה בין השנים 1974-1977. למזראטי קוואטרופורטה השנייה היה גורל לא פשוט. סדאן החדשה צמחה לאורך מ-200 מ"מ ל-5,200 מ"מ. בסיס הגלגלים גדל ל-3,070 מ"מ. המכונית עברה לסוג הנעה קדמי. הבסיס שלה הורכב על פלטפורמת הדגם סיטרואן SM. הדגם צויד במנוע V6 בנפח 3,0 ליטר ועם הספק בסך 190 כ"ס. למרבה הצער, המהירות שלה הייתה נמוכה בהרבה מזו של הדגם הקודם. מהירותה המרבית של קוואטרופורטה השנייה בקושי נשקה ל-200 קמ"ש. בין מאפייניו הייחודיים של הדגם היו מתלים הידרופנאומטיים וגיר הילוכים בהנעה קדמית, האופייני יותר למכוניות הרגילות ולא למכוניות הספורט.

אך הדבר העצוב ביותר שעלה בגורלה של המכונית היא העובדה שאינה הצליחה לקבל את התעודה על עמידה בתקן האיחוד האירופאי, דבר שלמעשה חסם אותה מלהתקדם בשוק. סדאן הספורט הייתה אסורה למכירה ברוב מדינות אירופה. הקשיים בין היתר הופיעו בעקבות המיזוגים הכושלים של חברת Maserati; תחילה עם Citroen ובהמשך גם עם Peugeot. בנוסף הורגשה השפעתו של משבר הנפט בשנות ה-70 של המאה הקודמת. בעקבות המשבר, הביקוש למכוניות הספורט ירד משמעותית. כתוצאה מכך נמכרו רק 13 מכוניות. חלקן שרדו עד היום.

דור שלישי

גרסת הדור השלישי יוצרה בין השנים 1979 – 1990. בשלהי שנות ה-70 המותג Maserati קיבל את חסותה של חברת De Tomaso Automobili SpA, דבר שלמעשה החזיר את המותג האיטלקי לחייו. כך הופיעה לראשונה גרסת Quattroporte השלישית, אשר הוצגה לראשונה בשנת 1977. הייצור הסדרתי החל שנתיים לאחר מכן. גרסת הדור השלישי של הסדאן צוידה במנוע V8 בנפח 4,1 ליטר ובהמשך גם במנוע בנפח 4,9 ליטר עם הספק בסך 280 כ"ס. המנוע הגיע בשילוב עם תיבת 3 הילוכים אוטומטית או עם תיבת 5 הילוכים ידנית, מאת החברה ZF.

מכונית הסדאן חזרה לסוג ההנעה האחורי, דבר ששימח במיוחד את חובבי המותג שהתאכזבו מגרסת הדור השני. השדרוג העיקרי התבצע ברמת היוקרה. לסדרת Royale שיצאה במהדורה מוגבלת, היה קסם מיוחד. הסדרה זכתה במנוע עם הספק בסך 299 כ"ס ובעיצוב פנימי מפואר. הסדרה כללה 52 מכוניות בלבד. סך הכל עד שנת 1990 יוצרו מעל אלפיים מכוניות סדאן הדור השלישי.

דור רביעי

גרסת הדור הרביעי יוצרה בין השנים 1994 - 2000. בשנת 1993 חברת Maserati הופכת לחלק מהתאגיד Fiat. שנה לאחר מכן יצאה גרסת Quattroporte דור רביעי. המכונית הורכבה על גבי הפלטפורמה המקורית של Maserati, אותה אחת ששימשה את קופה Ghibli דור שני. עיצוב המכונית פותח על-ידי המעצב המפורסם מרצ'לו גנדיני. כתוצאה מכך נוצרה מכונית סדאן אלגנטית ונעימה לעין, עם מקדם אווירודינמי מכובד בסך 0,31. גרסת הדור השני של הסדאן יצאה הקומפקטית ביותר, אורכה עמד על 4,55 מטר. עם זאת, דבר לא נגזל מן הנוחות. תא הנוסעים היה מרופד בעור באיכות מעולה ומעוטר בתוספות מעץ טבעי.

הוצעו שלושה מנועים לבחירה – שני מנועי V6 בנפח 2,0 ו-2,8 ליטר ועם הספק בסך 287 ו-287 כ"ס ומנוע V8 בנפח 3,2 ליטר עם הספק בסך 335 כ"ס. היוצרים השקיעו במיוחד בבטיחות הסדאן וציידו אותו בכריות הבטיחות ובמערכת ABS. סך הכל יוצרו 2,4 אלף מכוניות הדור הרביעי של מזראטי Quattroporte.

דור חמישי

גרסת הדור החמישי יוצרה בין השנים 2003 - 2012 ועברה מתיחת פנים בשנת 2008. קוואטרופורטה דור חמישי הוצגה לראשונה בשנת 2003 בתערוכת המכוניות בפרנקפוקט. המכונית התגלתה כפריצת דרך אמיתית של המהנדסים והמעצבים האיטלקיים. העיצוב שלה פותח על-ידי סטודיו Pininfarina האגדי. העיצוב יצא אגרסיבי במידה ותאם בצורה מושלמת את אופיה הספורטיבי של המכונית. מזג הסדאן החדשה הזכיר את רוח המרוצים. חלוקת המשקל האופטימלית בין הצירים (ביחס של 47:53), תיבת 6 ההילוכים הרובוטית, מתלים המכוונים היטב והמנועים החזקים עשו את העבודה. זמן הזינוק ל-100 קמ"ש של הסדאן נע בין 5,1 לבין 5,6 שניות, בהתאם לרמת הגימור.

תא הנוסעים המרווח היה מרופד בחומרי גימור יקרים בלבד. נפח תא המטען עמד על 450 ליטר. כל המושבים הגיעו עם פונקציות האוורור, החימום והעיסוי מובנים. הנוסע מאחור נהנה משולחן עץ מתקפל. Maserati הציעה ללקוחותיה מגוון רחב של רמות גימור ואופציות רבות בהתאמה אישית. לכן, קוואטרופורטה דור חמישי הפכה ללהיט אמיתי ולדוגמה למופת למכונית ספורט יוקרתית עם ארבע דלתות. סך הכל יוצרו מעל 25,000 מכוניות קוואטרופורטה דור חמישי – יותר מכל הדורות הקודמים ביחד.

דור שישי

מכוניות הדור השישי מיוצרת משנת 2012 ועד היום. הגרסה עברה שתי מתיחות פנים – ב-2016 וב-2020. מזראטי Quattroporte החדשה תעורר מגוון רגשות חיוביים ביותר. למכונית דינמיקה וביצועים מעולים, מתלים מכוונים היטב ורמת נוחות מוגברת.

מכוניות הדור השישי והאחרון עברו שדרוג משמעותי. עיצוב המרכב של קוואטרופורטה החדשה פותח תחת חסותו של לורנזו רמזוטי, שהועסק בעבר בסטודיו ItalDesign וכיום אחראי על הדגמים Ferrari ו-Maserati בחברת Fiat. העיצוב החדש יצא אלגנטי ומתוחכם, בהתאם לסגנון האיטלקי. מעל 60% מהמרכיבים החיצוניים של המרכב היו עשויים מאלומיניום, אמנם משקל המכונית באורך 5 מטרים, עדיין היה מכובד – 1,900 ק"ג.

החל מהדור השישי, מכוניות סדאן הספורט החלו לעבור לסוג הנעה כפול. כדי לא לפגוע באופי המכונית, בתנאי שגרה ההנעה נמסרת לגלגים האחוריים. הגלגלים הקדמיים הופעלו רק במקרה של החלקת הציר האחורי.

המכונית אינה מצוידת עוד במנועים אטמוספריים. האחרונים הוחלפו במנועי טורבו כפול ובהזרקה ישירה. גרסת הבסיס של מזראטי קוואטרופורטה, בעלת ההספק בסך 404 כ"ס, מגיעה למהירות מרבית בסך 285 קמ"ש. זינוק למאה קמ"ש הראשונים מתבצע תוך 5,1 שניות. המנוע המתקדם ביותר V8 מפיק 523 כ"ס ו-650 נ"מ מומנט סיבובי, שרובו זמין כבר ב-2,000 סל"ד. הוא מאיץ את הסדאן ל-100 קמ"ש תוך 4,7 שניות והמהירות המרבית עומדת על 307 קמ"ש. קוואטרופורטה דור שישי שודרגה בתיבת 8 הילוכים אוטומטית מאת ZF. יחידת הבקרה עבורה פותחו על-ידי המהנדסים של מזראטי. זמן העברת ההילוכים צומצם למינימום ויחסי ההעברה של גלגלי השיניים מותאמים לסוג המנוע.

רוב מכוניות הסדאן קוואטרופורטה ממשיכות להייצר עם סוג הנעה אחורי הרגיל, אמנם בהזמנה מראש ניתן לרכוש גם גרסאות עם סוג הנעה כפול. כדי לא לפגוע באופי המכונית, בתנאי שגרה ההנעה נמסרת לגלגים האחוריים. הגלגלים הקדמיים מופעלים רק במקרה של החלקת הציר האחורי. בעבר Maserati נמנעה מלייצר מכוניות בעלות סוג הנעה כפול ולכן ההשלמה להעברה כפולה קורית גם היום.

תא הנוסעים של מזראטי קוואטרופורטה הפך ליוקרתי ולנוח בהרבה. בעת הפיתוח נעשה שימוש בטכנולוגיות חדישות. צורת לוח המחוונים נשארה כפי שהייתה, אמנם לא נעשה בה כמעט שימוש בפלסטיק. הכל הוחלף בעור, אלומיניום ובעיטורים מסוגי עץ יקרים. בקונסולה המרכזית מובנה מסך המחשב המרכזי גדול עם רזולוציה גבוהה.

מתיחת פנים 2016

בסרטון: מזראטי קוואטרופורטה 2016 שנת. סדאן.

לא קל להבחין בין קוואטרופורטה המחודשת של 2016 לבין הדגם הקודם. המכונית זכתה בפנסי ראש מוארכים מהודרים עם עדשות אופטיים ופנסי לד אלגנטיים מחולקים. רשת הגריל בוצעה בעיצוב אופייני ומורכבת ממגוון סורגי הכרום האנכיים והדקים. מעליה לוגו המותג הגדול. בחלק התחתון, מעל הפגוש הקדמי נמצא כונס אוויר גדול ומוארך, המכוסה ברשת מפלסטיק עם תאים גדולים. בשורה התחתונה, המכונית שודרגה במספר שינויים חזותיים קלים, אך הקסם הייחודי שלה לא נעלם לשום מקום ועדיין ניתן לזהות אותה בקלות על הכביש.

מזראטי קוואטרופורטה 2016\2017 מצוידת בארבעה מנועים, תיבות ההילוכים האוטומטיות ובסוג הנעה אחורי או כפול לבחירה. מנוע ברירת המחדל V6 טורבו בנזין עם הספק בסך 350 כ"ס. עם המנוע הזה סדאן מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 5,5 שניות ומהירותה המרבית מגיעה ל-270 קמ"ש. גרסאות הדגל מאובזרות במנוע טורבו בנזין V8 בעל ההספק בסך 530 כ"ס. עם המנוע הזה המכונית מזנקת למאה קמ"ש תוך 4,7 שניות ומשיגה מהירות מרבית בסך 310 קמ"ש.

מתיחת פנים 2020

בסרטון: מזראטי קוואטרופורטה 2020 שנת. סדאן.

מתיחת הפנים השנייה הביאה לקוואטרופורטה החדשה דיפיוזורים אחוריים, נעלי בלם צבעוניות וגריל בגימור כרום. הפאנלים וההגה בסדאן החדשה עשויים מסיבי פחמן. נוספה מערכת לבקרת איכות האוויר.

מזראטי קוואטרופורטה 2020\2021 מצוידת במנוע דיזל 3 ליטר עם הספק בסך 275 כ"ס או במנוע בנזין בנפח 3 ליטר עם הספק בסך 410-430 כ"ס לבחירה. גרסת הדגל מספקת עד 580 כ"ס. בהתאם לסוג המנוע, המכונית שפועלת על דיזל, תוכל לזנק ל-100 קמ"ש תוך 4,7 – 4,9 – 5 שניות. גרסת הדגל המאובזרת במנוע עם הספק בסך 580 כ"ס מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 4,3 שניות. מכונית הסדאן עדיין מגיעה עם סוג הנעה אחורי או כפול ומאובזרת בתיבת 8 הילוכים אוטומטית מאת ZF.

האם תביא\י מזראטי קוואטרופורטה במתנה לבן\בת זוג?
5 קולות