Max-Out. הקונספט המטורף של ניסאן
ה שמעניין במכוניות התערוכה זאת העובדה שהן חורגות מהגבולות. והדבר המשמח במיוחד אלה הניסיונות של היצרניות המכובדות לגרום לכולנו להסתכל על העולם מזווית אחרת. מכונית הקונספט של ניסאן פשוט עולה על כל הציפיות! Max-Out הוצג ביוקוהמה (יפן), במסגרת היריד Nissan Futures המתקיים עד מרץ 2023. אם בשלושים הימים הקרובים תעברו במקרה ליד המטה הגלובלי של ניסאן ביפן, תוכלו להיכנס ולראות אותו. הרודסטר הקומפקטי החשמלי נועד לספק חווית נהיגה מרבית. מתקדמת טכנולוגית, מצוידת במושבים-רובוטיים מתקפלים ובגלגלים עם תאורה. המכונית החשמלית העתידנית מזכירה יותר עצם מסרט מדע בידיוני, דוגמת "טרון: המורשת". הקונספט המטורף של ניסאן מהווה בינתיים רק מודל תצוגה ללא פרטים טכניים. בכל אופן, התפיסת העתידנית ניסאן היא צעד חשוב: עד שנת 2030 צפויים לצאת 15 דגמים חשמליים חדשים ו-8 היברידיים.
ייתכן ש-Max-Out מיועד להציג כמה מההחלטות העתידיות שיהיו מיושמות ביורש של ניסאן GT-R, שייצא בגרסאות היברידיות וחשמליות. מחשבה כזאת נובעת מהכרזתו של ראש Nissan Motorsports International (NISMO), טקאו קטאגירי, שהיצרנית מפתחת מכונית ספורט חדשה עבור שווקים של צפון אמריקה ואירופה.
ניסאן לא חושפת מידע לגבי התמסורת או המאפניים של Max-Out, לכן אנו רואים בו דגם תצוגה בלבד. אין כל אזכור כי מרכיב כלשהו מהמכונית הזאת יושק לייצור. אין אף רמז ל"שפת העיצוב של העתיד" שאנו שומעים עליה כל הזמן מיצרניות רכב. בכל אופן, נחמד לראות קונספט המדגים את העתיד שבו עדיין קיימות מכוניות ספורט דו-מקומיות ללא גג. עם זאת, במידה ומספיק אנשים יגיבו באופן חיובי למראה של הקונספט, סביר להניח שנראה כמה מהאלמנטים שלו בדגמים העתידיים של ניסאן, אולי אפילו במכונית ספורט חשמלית לחלוטין.
עיצוב חיצוני
התמונות הראשונות של Max-Out הופיעו בסוף שנת 2021. מכונית התערוכה נחשפה בשנת 2023 בעיצוב זהה לזה שהוצג ברנדרים מ-2021: מרכיבים בצורת טריז, משטחים חלקים, פיירינג קדמי ענקי המחבר בין החרטום לשמשה. זהו רודסטר דו מקומי עם תנוחת ישיבה נמוכה, מה שמצביע על האופי הספורטיבי שלו. הדגם קיבל תאורת לד חיצונית המשלבת ירוק וכחול ניאון וגלגלים עם תאורה שיוצרת עיטור תלת-מימדי עגול: אם מסתכלים עליהם זמן רב מדי, אפשר להתהפנט… מה שמקרב את Max-Out עוד יותר לרכבים מהסרט "טרון". המהנדסים של ניסאן רצו להטמין ברכב מעבר פניות אקטיבי והיגוי רגיש, תוך התמקדות בתחושת האחדות של הנהג והנוסע עם המכונית.
חלל פנימי
מבפנים בוקעת תאורה עתידנית זוהרת והמושבים הנמוכים יכולים לשנות את צורתם ולספק יותר מרווח ונוחות לנהג ולנוסע. תא הנוסעים Max-Out גדוש במסכים, יש אפילו אחד ברכזת ההגה. המסך הראשי הרחב מסוגל לבצע מספר מטלות. בהתבסס על הגרפיקה בחלקו השמאלי, הוא יאפשר אפילו לעקוב אחר המצב של התעלות בחלל.
אירוע Nissan Futures, שבו הוצג הקונספט, מאפשר לכל המעוניינים למסור לניסאן בקשות לדגמים העתידיים שלהם. ואנו מזכירים, החברה מתכוונת להפוך 50% מכלל המכוניות המיוצמרות תחת המותגים שלה, ניסאן ואינפיניטי, עד סוף העשור.