מרצדס B-קלאס. דור 3, מתיחת פנים שנת 2022
מול הדור השלישי של מרצדס B-קלאס שהושק בשנת 2018 הוצבה המטרה להחזיר למרצדס את העמדה המובילה בסגמנט המיניוואנים הקומפקטיים באירופה, אך המשימה של דגם שעבר עדכון בשנת 2022 היא אחרת לגמרי: להפוך ל-B קלאס האחרון בהיסטוריה של המותג. עוד באביב 2022 הוכרז על כך שהייצור של רכבי ואן קומפקטיים מסגמנט B-קלאס (וגם A-קלאס במרכבי האצ'בק וסדאן) יופסק בשנת 2025 ללא התכנון להמשיך את המורשת. לכן זהו העדכון האחרון של B-קלאס: כבר לא יהיה דור חדש (כמו גם ל-A-קלאס). בשוק האירופי מרצדס B-קלאס המעודכן יופיע עד סוף שנת 2022.
הדגמים השותפים לפלטפורמה, מרצדס CLA במרכב סדאן וסטיישן והקרוסאוברים מרצדס GLA ומרצדס GLB יישארו בקו הדגמים אבל יעברו מודרניזציה. עבורם הכינו את פלטפורמת MMA החדשה ואת מערכת ההפעלה MB.OS.
למרות היתרונות הרבים, היישום הטכני המתוחכם ורב התכליתיות של הרעיון, היצרנית לא הצליחה לשכנע את הלקוחות להאמין בערך של B-קלאס. הוא יצא גדול ויקר יותר מ-A-קלאס ולכאורה היה אמור לתפוס את הנישה בין האצ'בק רגיל לבין MPV, אולם כבר במהלך הפיתוח שלו רבים החלו לעבור לרכבים עם 7 מקומות, לכן B-קלאס לא עמד בקצב מלכתחילה. כך יצא שלאורך כל תקופת קיומו הוא נאלץ להשלים פערים.
עיצוב חיצוני
אם לקצר, מרצדס B-קלאס שנת 2022 המעודכן קיבל גריל חדש, פגוש קדמי בעיצוב שונה, "מילוי" שונה של הפנסים שצורתם נותרה זהה וכן הופיעו ג'נטים אחרים עם ארבע אפשרויות עיצוב. הגריל של הגרסאות הפשוטות כולל פס כרום אחד (במקום שניים) וארבע צלעות שחורות אנכיות, הגרסה הבכירה עם חבילת AMG קיבלה שבכה עם תאים בצורת כוכבים תלת-קודקודיים קטנים. פנסי לד קדמיים, כמקודם, מוצעים תמורת תשלום נוסף, כברירת מחדל מותקנים פנסי הלוגן. מצד שני, הפנסים האחוריים בעיצוב שונה מגיעים עם לדים כבר ברמת הגימור ההתחלתית.
חלל פנימי
השינויים בעיצוב הפנימי לא כל כך נראים לעין. ההגה של הגרסאות הבסיסיות צויד בכפתורי מגע במקום כפתורי הלחיצה ובקרים. גרסאות AMG קיבלו הגה עם חישורים כפולים ותחתית קטומה. רמת הגימור הבסיסית כעת כוללת מצלמה אחורית ויציאות USB נוספות. כמו כן, הגרסה הבסיסית מציעה מערכת מדיה עם מסך בגודל 10,25 אינץ' (קודם לכן הבסיסי היה בגודל 7 אינץ'). ניתן לבחור את גודל לוח המחוונים הדיגיטלי: 7,0 או 10,25 אינץ'. מערכת המדיה MBUX קיבלה תצוגה אחרת, עוזר קולי משופר וסורק טביעות אצבע לזיהוי הנהג. הטאצ'פד המיותר הוסר מהקוסנולה המרכזית. מוצעים חומרי גימור חדשים, בין היתר המיוצרים מחומרים ממוחזרים. אופציות רבות עכשיו מרוכזות בחבילות, לא ניתן להזמין אותן בנפרד. מכלול מערכות הבטיחות של MPV המעודכן כולל עוזר מניעת סטיה מנתיב מעודכן, פונקצית סיוע בתמרון עם נגרר ועוד.
יחידות כוח
תיבת הילוכים ידנית לא מוצעת יותר, כעת זמינה רק תיבת 7 או 8 (בהתאם למנוע) הילוכים רובוטית המשלבת הילוך מראש. הגרסה הבסיסית ביותר, מרצדס B 160 בהספק 109 כ"ס הוסרה מההיצע. אבל נשארו ארבע גרסאות עם מנוע בנזין שכעת מצוידות כברירת מחדל במתנע-גנרטור 48 וולט המוסיף 14 כ"ס במהלך הזינוק מהמקום. גרסאות הדיזל לא זמינות יותר עם אופציה להנעה כפולה. הגרסה ההיברידית פלאג-אין B 250 e עברה מודרניזציה.
גרסאות:
- מרצדס B 180: מנוע טורבו בנזין 1,3 ליטר 136 כ"ס והנעה קדמית;
- מרצדס B 200: מנוע טורבו בנזין 1,3 ליטר 163 כ"ס והנעה קדמית;
- מרצדס B 220: מנוע טורבו בנזין 2 ליטר 190 כ"ס והנעה כפולה 4Matic;
- מרצדס B 250: מנוע טורבו בנזין 2 ליטר 224 כ"ס והנעה כפולה 4Matic;
- גרסאות דיזל: B 200 d, B 180 d ו- B 220 d בהספק 116, 150 ו-190 כ"ס.
- מרצדס В 250 е היברידי פלאג-אין
מרצדס В 250 е היברידי פלאג-אין
יחידת הכוח עדיין מפיקה 218 כ"ס ו-450Nm, אך מאפייני המנוע השתנו. מנוע טורבו בנזין 1,3 ליטר שודרג ל-163 כ"ס ו-270Nm (במקום 160 כ"ס ו-250Nm). ההספק של המנוע החשמלי צמח ל-109 כ"ס, כמו גם המומנט – 300Nm. הקיבולת הנומינלית של הסוללה נשארה זהה – 15,6 קוט"ש, אך גדלה הקיבולת האיכותית. אמנם, הדבר לא השפיע על טווח הנסיעה הרשמי – 77 ק"מ. ההספק של מטען ה-AC הוגבר מ-7,4 ל-11 קילוואט.
היקף המכירות של B-קלאס יורד באופן קבוע: בשנת 2021 באירופה נרכשו 27,694 יחידות (פחות ב-38% בהשוואה לשנה הקודמת). במהלך 7 החודשים הראשונים של 2022 נמכרו 14,073 יחידות - נתון נמוך ב-23% בהשוואה לאותה תקופה בשנת 2021.