קרוסאובר חשמלי מלא מאת תת המותג EQ המיוצר משנת 2018 על-ידי תאגיד הרכב הגרמני Daimler AG. בשנת 2021 בישראל מוצע קרוסאובר דור ראשון גרסת 2018.
מרצדס EQC. מאה אחוז מרצדס
AUTOBOOM

מרצדס EQC. מאה אחוז מרצדס

מרצדס EQC. מאה אחוז מרצדס

קרוסאובר חשמלי מלא מאת תת המותג EQ המיוצר משנת 2018 על-ידי תאגיד הרכב הגרמני Daimler AG. בשנת 2021 בישראל מוצע קרוסאובר דור ראשון גרסת 2018.

מרצדס EQC הפך לדגם הראשון של תת המותג החשמלי EQ. בשנת 2021 קו הדגמים Mercedes-EQ, שהוצג עוד ב-2016, כבר כולל קרוסאוברים EQC, EQB ו-EQA, את הוואן EQV, את מכונית הפאר EQS במרכב סדאן ואת EQE במרכב סדאן. אכן, האווירה בפלח הקרוסאוברים החשמליים מתחממת: קשה לבחור מבין פורשה טייקן, יגואר I-Pace, טסלה מודל X, אאודי Q4 e-tron, ב.מ.וו iX3 ומרצדס EQC.

בסרטון: מרצדס EQC 2018 שנת. ג'יפ.

בהתחשב בתחרות הרצינית, דיימלר חשפה בגאווה את הגרסה הסופית של הקרוסאובר החשמלי שלה EQC הרבה לפני תחילת המכירות. עם זאת, ברור שהם הולכים למשוך את הלקוחות בדרך אחרת – עם המעבר לאנרגיה החשמלית הקרוסאובר הזה עדיין נחשב מרצדס במאה אחוז: עם אותה רמה של הבטיחות והנוחות. מרצדס EQC מיוצר במפעל בעיר ברמן שבגרמניה, שם מיוצרים גם את הדגמים C-קלאס במרכבים סדאן וסטיישן וגם את הקרוסאוברים GLC ו-GLC קופה. כמו כן, הותחל הייצור בבייג'ינג במפעל המיזם המשותף Beijing Benz.

דור ראשון

מיוצר משנת 2018 (נתונים לשנת 2021). EQC הראשון הוא לא גרסה של הקרוסאובר GLC שפשוט עבר ליחידת כוח חשמלית. כן, לשניהם יש פלטפורמה משותפת עם בסיס גלגלים באורך 2,873 מ"מ, מתלי עצמות עצה כפולות בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי בסרן האחורי. אבל לרכב החשמלי מרכב מקורי משלו, הוא ארוך יותר ובעל עיצוב נמרץ. מימדיו: אורך 4,762 מ"מ, רוחב 1,884 מ"מ, גובה 1,623 מ"מ. הרכב מצויד בגריל המקורי שמאחוריו מסתתר הרדיאטור ובגלגלים בקוטר מ-19 עד 21 אינץ'. חבילת AMG Line כוללת פגושים, גלגלים וגריל אחרים. נפח תא המטען האחורי הוא 500 ליטר, מלפנים אין תא מטען (לעומת טסלה ויגואר), מפני שאת כל המרווח תופס בלוק הבקרה הראשי של האלקטרוניקה. עם זאת, EQC מסוגל למשוך נגרר במשקל עד 1,800 ק"ג.

תא הנוסעים והאבזור

תא הנוסעים של מרצדס EQC שנת 2019/2020 מעוצב בסגנון של שאר הדגמים המודרניים של המותג הגרמני וכבר בגרסה הבסיסית מגיע עם מפרט אבזור עשיר. על הפאנל הקדמי מותקן צג שטוח ללא מגן שמש המאחד שני מסכים בגודל "10,25 כל אחד: לוח מחוונים דיגיטלי ומסך של מערכת המדיה MBUX של הדור החדש עם תפעול קולי. הכל מותאם לרכב חשמלי: במקום טכומטר על לוח המחוונים מוצג טווח הנסיעה, מערכת הניווט בונה מסלולים תוך התחשבות בתחנות טעינה זמינות. ההגה, הכפתורים, הידיות ושלטי המושבים הממוקמים על הדלתות – הכל מאוד מוכר לבעלי מרצדס. ישנו בורר מצבי נהיגה מסורתי: Comfort, Eco ו-Sport, אך אליהם הצטרף Max Range שעמו האלקטרוניקה ממזערת ככל האפשר את צריכת האנרגיה על מנת להגדיל את טווח הנסיעה. ניתן לשנות גם את יעילות הבלימה הרגנרטיבית (חמישה מצבים). מרצדס EQC החדש נשאר מרצדס אמיתי עם כל האיכויות הראשיות שלו.

עם המעבר לאנרגיה החשמלית הקרוסאובר הזה הוא עדיין מרצדס במאה אחוז: עם אותה רמה של הבטיחות והנוחות

אופציות נוספות – חבילות AMG לעיצוב החיצוני ולתא הנוסעים, חבילת מערכות עזר Autonomous (בלימה אוטנומית, ניטור תנועה חוצה ובקרת שיוט אדפטיבית). כמו כן, קיימות מספר חבילות תחזוקה במיוחד לרכבים חשמליים: לדוגמה, חבילת שירות לתקופה של שש שנים או אחריות מוארכת. ואם אתם מתכננים לצאת למסע לאזורים עם תשתית חשמלית לא מפותחת, תוצע לכם חבילת Holiday Mobility המאפשרת לשכור כל דגם מאת מרצדס עם מנוע בעירה פנימית במיוחד למטרות כאלו. ניתן להזמין גם את הגרסה החשמלית EQC Edition 1886 הנבדלת במפרט אופציות רחב יותר.

גרסאות

מרצדס EQC שנת 2020/2021 הוצג בגרסה יחידה עם הנעה כפולה EQC АТ 408 המצוידת בשני מנועים חשמליים, אחד בכל בסרן, ההספק הכולל הוא 408 כ"ס ו-760Nm. קיבולת הסוללה – 80 קוט"ש, טווח נסיעה בין טעינות – 412 ק"מ. צריכת החשמל לפי הדרכון היא 20,8 קוט"ש ל-100 ק"מ. הרכב מגיע עם מטען בהספק 7,4 קילוואט בעל קירור נוזלי, טעינה מלאה בתחת טעינה תיקח 80 דקות, בתחנת טעינה מהירה תוכלו למלא את הסוללה ל-80% תוך 40 דקות. המהירות המרבית מוגבלת ל-180 קמ"ש. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 5,1 שניות. לדוגמה, יגואר I-Pace עם מנועים חשמליים בהספק דומה מאיץ תוך 4,8 שניות (אך הוא קל יותר מהמרצדס כמעט ב-300 ק"ג).

מוכנים להחליף את המרצדס GLC שלכם ב-EQC החדש?
4 קולות