מרצדס е-ספרינטר (באנגלית eSprinter) החשמלי הופיע לראשונה בשנת 2019 בתור הגרסה המסחרית של וואן ספרינטר. אי אפשר להגיד שוואן החשמלי החדש היה הרבה יותר טוב בהשוואה לגרסת הדיזל: טווח הנסיעה המרבי נע בין 115 לבין 168 ק"מ בלבד, מנוע חשמלי אחד עם הספק 115 כ"ס המורכב על הציר הקדמי וכוח העמסה נמוך בסך בין 891 לבין 1,045 ק"ג
מרצדס е-ספרינטר. מחכים לגרסת הדור החדש בישראל
AUTOBOOM

מרצדס е-ספרינטר. מחכים לגרסת הדור החדש בישראל

מרצדס е-ספרינטר. מחכים לגרסת הדור החדש בישראל

מרצדס е-ספרינטר (באנגלית eSprinter) החשמלי הופיע לראשונה בשנת 2019 בתור הגרסה המסחרית של וואן ספרינטר. אי אפשר להגיד שוואן החשמלי החדש היה הרבה יותר טוב בהשוואה לגרסת הדיזל: טווח הנסיעה המרבי נע בין 115 לבין 168 ק"מ בלבד, מנוע חשמלי אחד עם הספק 115 כ"ס המורכב על הציר הקדמי וכוח העמסה נמוך בסך בין 891 לבין 1,045 ק"ג. במחצית השניה בשנת 2023 יתחיל ייצור של גרסת הדור השני של ספרינטר עם יחידת הכוח החשמלית, היא מבטיחה להיות מעניינת הרבה יותר. קודם כל, הייצור יתחיל לראשונה בארה"ב בצ'רלסטון, דרום קרוליינה. בעוד ש -е-ספרינטר הנוכחי מיוצר בגרמניה בלבד. בנוסף וואן חשמלי העתידי מאת מרצדס הולך להיות חזק יותר, עוצמתי יותר, יהיה לו שלושה סוגי הסוללה לבחירה, יצמח לא רק טווח הנסיעה המרבי אלא בנוסף כוח ההעמסה. בסוף שנת 2023 אנחנו מצפים לראות את גרסת הדור החדש של מרצדס е-ספרינטר בישראל. על כך הצהירה החטיבה המסחרית של חברת "קולומביל", היבואן הרשמי של מרצדס בישראל. מחכים!

פורד Е-טרנזיט קאסטום שנת 2023.

טווח נסיעה מרבי נמוך הוא הבעיה המרכזית שמונעת את המעבר ההמוני לרכבים החשמליים בסגמנט LCV: בשוק האירופי מיוצגים עשרות דגמים, אבל כולם מיועדים להובלת מטענים בתוך העיר או בסביבה הקרובה, בעוד שנסיעות ארוכות עדיין מתבצעות על-ידי משאיות וואנים שפועלים על "פחמימן". לצורך ההשוואה: טווח הנסיעה המרבי של פיאט E-דוקאטו ודגמים זהים שלו מבית Stellantis עומד על 370 ק"מ, של פורד E-טרנזיט קסטום הקומפקטי - עד 380 ק"מ, של וון פורד E-טרנזיט - 317 ק"מ, של רנו מאסטר E-Tech - 208 ק"מ, של VW e-Crafter/MAN eTGE — 115 ק"מ.

הערה

העיצוב החיצוני

ידוע, כי מרצדס е-ספרינטר החדש מורכב על בסיס פלטפורמה חשמלית לחלוטין Electric Versatility Platform. בנוסף לגרסת נוסעים וגרסת וואן ייצרו גרסאות משאית שטוחה, מקרר ואמבולנס. Mercedes-Benz השקיעה בפיתוח הפלטפורמה החדשה EVP 350 מיליון יורו. החברה מתכוונת להשקיע בכל אחד משלושת המפעלים (שנים בגרמניה ואחד בארה"ב) שייצרו וואן חשמלי חדש 50 מיליון יורו. לספרינטר החשמלי שנת 2023 יהיה המשקל המרבי האפשרי בסך 4.25 טון (שזה ב-750 ק"ג יותר בהשוואה לדגם הקודם) וויכולת המשיכה עד 2.0 טון. יכולת העמסה לרכב עם סוללה הבסיסית יעמוד על 1,500 ק"ג.

עיצוב הפנים

מרצדס е-ספרינטר שנת 2023 מצויד במערכת המולטימדיה החדשנית MBUX שכוללת ממשק מיוחד לרכבים חשמליים עם עם מתכנן נסיעות שמחשב טווח הנסיעה המרבי בהתאם לתנאי הכביש והשטח. בנוסף יש אפליקציה לשליטה מרחוק במספר פונקציות של הרכב, למשל אפשר להפעיל מראש את מערכת המיזוג, לשלוט במכשיר הטעינה ועוד.

המנועים

מרצדס ספרינטר ‏2019. מנוע. מסחרית, 3 דור

גרסת ספרינטר דור חדש מגיעה עם הנעה אחורית במקום קדמית שהייתה מקודם. המנוע החשמלי החדש מורכב על הציר האחורי, הוא קל וקומפקטי יותר בהשוואה למנוע המקביל ומגיע בשתי אפשרוית של הספק: 136 או 204 כ"ס. הנקודה החלשה של רכב המסחרי והחשמלי הזה היא משקל הסוללה: מצד אחד אתם רוצים לקבל טווח נסיעה ארוך יותר, אבל זה מנמיך משמעותי את יכולת ההעמסה. מצד שני, סוללה קטנה תאפשר להעמיס יותר משקל, אבל תקצר את טווח הנסיעה המרבי. מהסיבה הזאת, מרצדס בחרו בפתרון חכם: מרצדס е-ספרינטר שנת 2023 יקבל 3 סוגי הסוללה לבחירה, עם קיבולת 56, 81 או 113 קילוואט. כך הלקוח יכול לבחור באפשרות שחשובה לו יותר, טווח הנסיעה המרבי או יכולת העמסה ולמצוא את האזון הנכון.

מרצדס ספרינטר ‏2019. חלק ממרכב. מסחרית, 3 דור
טעינת ביתית על-ידי זרם חילופין אפשרית בהספק בסך 11 קילוואט.

טווח הנסיעה המרבי יעמוד מעל 400 ק"מ. כל הסוללות הן מסוג LFP, כלומר ליתיום ברזל פוספט. הו תומכות בטעינה מהירה, אמינות יותר ומסוגלות לעבור מחזורי טעינה רבים ללא נזק לחיי הסוללה. טעינת ביתית על-ידי זרם חילופין אפשרית בהספק בסך 11 קילוואט. טעינה מ-10% ל-80% בתחנת הטעינה המהירה בעלת זרם ישר בהספק עד 115 קילוואט לוקחת 28 דקות בלבד (לסוללה הקטנה ביותר) או 42 דקות (לגדולה ביותר).

מרצדס ספרינטר ‏2019. מרכב, צורה. מסחרית, 3 דור
צריכת הכוח עמדה על 21.9 קילוואט ל-100 ק"מ. זהו מדד מצוין.

חברת Mercedes-Benz הציגה בפועל את המרכיבים הטכניים של וואן חשמלי е-ספרינטר המחודש: הרכב הגדול ביותר בהיצע בעל גג גבוה על טעינה אחת עבר מסלול בין ערים באורך 475 ק"מ, בעוד שהסוללה לא התרוקנה לחלוטין. בנסיעת התצוגה העמסת הרכב עמדה על 200 ק"ג, מהירות המרבית לא עלתה על 90 קמ"ש, המהירות הממוצעת עמדה על 73.5 קמ"ש. אבל אף עם נתונים כאלה, צריכת הכוח עמדה על 21.9 קילוואט ל-100 ק"מ, זהו מדד מצוין.

מבחנים
מה יותר חשוב לכם בוואן חשמלי: טווח נסיעה מרבי או יכולת ההעמסה?
16 קולות