במאי 2022 פורד הציגה את הואן החשמלי פורד טרנזיט E-קסטום. לדברי החברה, הרכב החשמלי החדש "נועד להפוך סטנדרט חדש בפלח רכבי הוואן החדגוניים באירופה ויעזור לעסקים לעבור בקלות לכלי רכב חשמליים". הדגם החדש יצטרף לקו הרכבים החשמליים הידידותיים לסביבה של המותג האמריקאי, שכבר כולל את פורד מוסטנג Mach E ואת המסחרית פור
הוואן החשמלי פורד E-טרנזיט קסטום
AUTOBOOM

הוואן החשמלי פורד E-טרנזיט קסטום

הוואן החשמלי פורד E-טרנזיט קסטום

במאי 2022 פורד הציגה את הואן החשמלי פורד טרנזיט E-קסטום. לדברי החברה, הרכב החשמלי החדש "נועד להפוך סטנדרט חדש בפלח רכבי הוואן החדגוניים באירופה ויעזור לעסקים לעבור בקלות לכלי רכב חשמליים". הדגם החדש יצטרף לקו הרכבים החשמליים הידידותיים לסביבה של המותג האמריקאי, שכבר כולל את פורד מוסטנג Mach E ואת המסחרית פורד E-טרנזיט. הואן הקומפקטי החדש E-טרנזיט קסטום יהיה הראשון מבין ארבעת הדגמים המסחריים עם יחידת כוח חשמלית המוצהרים לייצוא עד שנת 2024, בעתיד יופיעו ואן חשמלי לחלוטין טרנזיט קורייר ומיניבוסים להובלת הנוסעים טורנאו קסטום וטורנאו קורייר. בתכנון של פורד עד שנת 2035 להתחיל להציע אך ורק דגמים מסחריים חשמליים בשוק האירופי (ויתור מוחלט על מנועי הבעירה הפנימית בקו מכוניות הנוסעים מתוכנן עד 2030). ייצור הרכב החשמלי הולך להתבצע במפעל Ford Otosan בטוריקה, משם הדגם החדש יימסר לאירופה. תחילת הייצור של הגרסה החשמלית החדשה מתוכננת למחצית השנייה של 2023.

הדור הראשון של פורד טרנזיט קסטום שהושק בשנת 2012 יצא מוצלח במיוחד: בשנת 2021 הוא הפך לדגם המבוקש ביותר בפלח ה-LCV (רכבים מסחריים קלים) האירופאי, את המקום השני לקח מרצדס ספרינטר, שגם מוצע בגרסה חשמלית, במקום השלישי פולקסווגן טרנספורטר.

מעניין

עיצוב חיצוני

פורד E-טרנזיט שנת 2022/2023 קיבל עיצוב חיצוני בסגנון שאר הדגמים המסחריים של פורד, אך הרכב החשמלי שונה מהם בפנסי הלד החדשים המחוברים באמצעות פס תאורה ובגריל עם התאים הגדולים. החזית נראית הרבה יותר אקספרסיבית, בזכות הפגוש המעוצב עם שקע טעינה מובנה. מהצד הואן החשמלי נראה מסורתי יותר: בסיס גלגלים גדול, קווי צד העולים בהדרגתיות וקשתות הגלגלים המובהקות. מאחור: פנסי לד ודלתות מעודכנות.

חלל פנימי

הרכב החשמלי מצויד במערכת Ford Pro עם שירותי ענן המקלים על תחזוקת הרכב וניהול העסקים. לפי החברה, "התחזוקה והמימון" מתבצעים "דרך פלטפורמה מקיפה יחידה על מנת להאריך את טווח התפקוד ללא בעיות ולהפחית את עלות השימוש". המאפיין המיוחד של הואן יהיה מערכת ProPower Onboard המאפשרת לחבר לרכב החשמלי מוצרי חשמל חיצוניים שונים. כמו כן, לרכב תהיה אפשרות גרירה. פרטים נוספים לגבי האבזור טרם נחשפו.

יחידות הכוח

פורד E-טרנזיט קסטום 2023 החדש יצטייד במנוע חשמלי אחד בסרן האחורי ובסוללה בקיבולת 74 קוט"ש שתספק עד 380 ק"מ של טווח בין טעינות (לפי שיטת WLTP). את הסוללה ניתן למלא באמצעות מטען זרם ישר בהספק עד 125 קילוואט. הרכב יכלול שקעים מסורתיים, אליהם תוכלו לחבר מכשירי חשמל שונים ולארגן סדנה ניידת בכל תחום שתרצו. הגרסה הבסיסית תפיק 136 כ"ס, הספק הגרסה העוצמתית יותר יגיע ל-217 כ"ס. שתי יחידות הכוח מפיקות מומנט של 415Nm.

במקביל לגרסה החשמלית תוצע גם הגרסה ההיברידית המבוססת על מנוע בנזין בנפח 2,5 ליטר ומנוע חשמלי. תותקן סוללה בקיבולת צנועה של 11,8 קוט"ש שתספק טווח נסיעה חשמלי בסביבות 57 ק"מ. אין לשכוח גם את גרסאות הדיזל. לקונים תהיה בחירה בין ארבע אפשרויות ההספק: 110, 136, 150 או 170 כ"ס. בתור חלופה להנעה על סרן אחד פורד תציע הנעה כפולה.

באיזה ואן הייתם בוחרים לעסק שלכם?
40 קולות