ניו EP9 זהו רכב ספורט חשמלי דו-מקומי ושיאן בנורבורגרינג שהושק בשנת 2016. בסך הכל יצאו 16 עותקים, אך מהבחינה הטכנית הוא נחשב לדגם סדרתי. הרכב החשמלי הייחודי קיבל יחידת כוח בהספק מגה-וואט (1,360 כ"ס). פיתוח הדגם החל בשנת 2014 על-ידי החברה הסינית NextEV בתמיכת חטיבת המרוצים שלה Formula E, כאשר המטרה העיקרית הייתה לקבו
ניו EP9. שיאן בנורבורגרינג
AUTOBOOM

ניו EP9. שיאן בנורבורגרינג

ניו EP9. שיאן בנורבורגרינג

ניו EP9 זהו רכב ספורט חשמלי דו-מקומי ושיאן בנורבורגרינג שהושק בשנת 2016. בסך הכל יצאו 16 עותקים, אך מהבחינה הטכנית הוא נחשב לדגם סדרתי. הרכב החשמלי הייחודי קיבל יחידת כוח בהספק מגה-וואט (1,360 כ"ס). פיתוח הדגם החל בשנת 2014 על-ידי החברה הסינית NextEV בתמיכת חטיבת המרוצים שלה Formula E, כאשר המטרה העיקרית הייתה לקבוע שיא מהירות חדש. והם הצליחו בכך – מכונית המגה EP9 הפכה לדגם הסדרתי המהיר ביותר שסיים עקיפה בנורבורגרינג. כמובן, מאז הופיעו רכבים אפילו יותר עוצמתיים ומהירים, אבל ניו EP9 בהחלט ראוי לתשומת לב. דרך אגב, במיוחד עבורכם ריכזנו כאן את מכוניות ההיפר העוצמתיות ביותר בעולם.

Nio
ניו EP9 הפכה לדגם הסדרתי המהיר ביותר עם תוצאה של 06:45.900 במסלול הטבעת בנורבורגרינג!

בשנת 2019 ניו EP9 הפכה לדגם הסדרתי המהיר ביותר עם תוצאה של 06:45.900 במסלולי הטבעת בנורבורגרינג! שיא נוסף נקבע קצת יותר מאוחר, בפברואר 2017: המכונית עברה את מסלול הטבעת Circuit of the America באוסטין, טקסס, תוך 02:40.330. ועשתה זאת בכוחות עצמה, ללא הנהג, רק עם מצב נהיגה אוטונומי! EP9 עם נהג בתא הנוסעים הדגימה תוצאה עוד יותר טובה: 2 דקות ו-11,30 שניות, עם מהירות מרבית של 273,5 קמ"ש. מאחורי ההגה ישב האחראי לדינמיקת הנהיגה של חברת NIO, אארון ביילי.

שיא

ניו EP9 בנוי בצורת מונוקוק והשאסי שלו מיוצר מסיבי פחמן. המרכב הונדס באופן המספק כוח הצמדה גבוה פי שניים מזה של מכוניות פורמולה-1 מודרניות! לדברי היוצרים, במהירות של 230 קמ"ש על המכונית מופעל כוח הצמדה השווה ל-24,000N! בתור יחידת כוח ברכב התקינו ארבעה מנועים חשמליים המפיקים הספק כולל של 1,342 כ"ס. רכב המרוצים עם הנעה כפולה מסוגל להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 2,7 שניות, ל-200 קמ"ש תוך 7,1 שניות ול-300 קמ"ש תוך 15,9 שניות. המהירות המרבית מגיעה ל-313 קמ"ש. מכונית המגה מצוידת בשתי סוללות ליתיום-יון שאפשר להטעין תוך 45 דקות, מה שיאפשר לעבור עד 427 ק"מ. הסוללות שוקלות 635 ק"ג, המשקל של הרכב כולו הוא 1,735 ק"ג. קיימת אפשרות החלפה מהירה של בלוק הסוללות, אך תהליך זה מתבצע רק בתחנות מיוחדות.

מונוקוק הוא סוג של שלדת צינורות שבה המסגרת החיצונית (בשונה משלדה מסורתית או שלדת סולם) היא ככלל האלמנט היחיד (או העיקרי) שנושא את העומס. שלדה זו נפוצה ברכבי מרוצים.

לפרוטוקול
ניו. מרכב, צורה.
ניו EP9 השתתפה במכירה פומבית לצדקה The Market by Bonhams כבר בתור חפץ אמנות: על המרכב צייר האמן ניקולאי סקלייטר הידוע יותר תחת השם הבדוי Ornamental Conifer.

כל העותקים של הרכב השיאן נמכרו, בסך הכל היו רק 16 כאלה. אחד מהם השתתף במכירה פומבית לצדקה The Market by Bonhams כבר בתור חפץ אמנות: על המרכב צייר האמן ניקולאי סקלייטר הידוע יותר תחת השם הבדוי Ornamental Conifer. במסגרת המכירה הפומבית גויסו כספים כדי לעזור למוזיאון הרכב של פטרסן בלוס אנג'לס, שם עמדה המכונית. אך היא לא רק עמדה במקום: בעותק הזה השתמשו לנסיעות הדגמה במסלולי מרוצים של סין, מלזיה ובריטניה. לאחר התחלה כה פנטסטית חברת NIO עברה לדגמים רגילים. כיום זוהי יצרנית רכב מן השורה המייצרת 6 רכבים חשמליים, 4 מהם קרוסאוברים. עם זאת, ההיוון של החברה הקטנה הוא פשוט עצום – 57 מיליארד דולר, יותר מפורד! באוקטובר 2022 ניו הכריזה על תחילת הייצוא של הרכבים החשמליים שלה לאירופה: לשוק האירופאי תגיע ספינת הדגל במרכב סדאן ET7, דגם הליפטבק הבינוני ET5 והקרוסאובר EL5.

Nio ET5 2021. Liftback, 1 generation.

לישראל ממשיכים לזרום רכבים חשמליים סיניים חדשים. עם הזמן המספר שלהם רק יילך ויגדל. הכנו עבורכם חומר מעניין על סיבות ההצלחה של סין בשוק הרכבים החשמליים. ובמקביל ציינו שש חברות רכב סיניות שעל פי תחזיות אמורות לכבוש את אירופה.

חשוב
למה לדעתכם NIO החליטה ליצור מכונית מגה כזאת?
5 קולות