ב-7 באוקטובר שנת 2022 באירוע בברלין הסטארט-אפ הסיני NIO הכריז על תחילת הייצוא של הרכבים החשמליים שלהם לשוק האירופי. לאחר הופעת הבכורה בנורבגיה, דגמי החברה יופיעו בגרמניה, הולנד, דנמרק ושוודיה וקצת מאוחר יותר – בבריטניה, שוויץ, אוסטריה, בלגיה ולוקסמבורג. NIO נכנסת לאירופה עם ספינת הדגל ET7 במרכב סדאן, ET5 במימדי
Nio logo
AUTOBOOM

NIO נכנסת לאירופה עם הרכבים החשמליים ET5, ET7 ו-EL7

Nio logo

ב-7 באוקטובר שנת 2022 באירוע בברלין הסטארט-אפ הסיני NIO הכריז על תחילת הייצוא של הרכבים החשמליים שלהם לשוק האירופי. לאחר הופעת הבכורה בנורבגיה, דגמי החברה יופיעו בגרמניה, הולנד, דנמרק ושוודיה וקצת מאוחר יותר – בבריטניה, שוויץ, אוסטריה, בלגיה ולוקסמבורג. NIO נכנסת לאירופה עם ספינת הדגל ET7 במרכב סדאן, ET5 במימדים בינוניים במרכב ליפטבק והקרוסאובר EL5, כל הדגמים מבוססים על פלטפורמת NT2. על השניים הראשונים ידענו הכל וכבר כתבנו עליהם, אולם לגבי EL7 לכאורה לא ידוע לנו כלום. בהמשך הכל התברר כפשוט מאוד, אך לא נחשוף את העלילה לפני הזמן.

במה ידועה NIO?

William Lee
וויליאם לי, נולד ב-9 באוגוסט 1974, הוא איש עסקים ויזם סיני. המייסד והמנכ"ל של יצרנית הרכבים החשמליים NIO. ביוני 2021 מדד המיליארדרים מאת בלומברג העריך את הונו של לי ב-7,11 מיליארד דולר.

הסטארט-אפ הסיני NIO נוסד בשנת 2014 על-ידי איש העסקים וויליאם לי, לו מכנים "ג'ק מא של תעשיית הרכב" כמחוות כבוד לכישורי העסקים שלו. כיום מדובר ביצרנית רכב מבוססת שמייצרת כבר 6 דגמים שונים של רכבים חשמליים, ארבעה מהם קרוסאוברים. עם זאת, שווי השוק של החברה הקטנה הוא פשוט מדהים – 57 מיליארד דולר, יותר מפורד! צמיחה נמרצת, שווי המניות עצום, רכבים חשמליים יפים – ניו הולכת בדרכה של טסלה ומבטיחה להוות תחרות ראויה לקולגה האמריקאית. כך שהיא לא יכלה להימנע בשום אופן מהסטטוס של "הרוצחת של טסלה". אבל זה עוד לא הכל. חברת NIO ידועה בכך שהיא מציעה דרך פשוטה לטעינה מהירה, ל-100% תוך 3 דקות באמצעות החלפת סוללות. זה לא הכרחי, את הסוללה ניתן להטעין גם באופן מסורתי, אבל שירות כזה זמין.

ללקוחות באירופה החברה מציעה להטעין את הרכבים בדרך המסורתית, מאחר ול-NIO יש גישה ל-380,000 נקודות טעינה הניתנת באמצעות כרטיס NFC. על מנת לעזור ללקוחות למצוא תחנת טעינה נוחה, החברה הציגה את הגרסה האירופית של כרטיס הטעינה NIO. יותר מכך, נוצרה רשת שלמה של מרכזי שירות מורשים בכל הערים הגדולות של נורבגיה, גרמניה, הולנד, דנמרק ושוודיה. בעוד שהבעלים יוכלו לגשת לנתוני הרכב ולהירשם לביקור במרכז דרך האפליקציה של NIO בעזרת פונקצית "קליק אחד".

הדגמים המיועדים לאירופה

ניו ET7

ניו ET7 היא מכונית חשמלית לחלוטין במרכב סדאן עם שני מנועים חשמליים והנעה כפולה, שהוצגה לראשונה ב-9 בינואר 2021. המשלוחים לרוכשים החלו ברבעון הראשון של שנת 2022. סדאן הדגל המתקדם קיבל פונקצית נהיגה אוטונומית, מתלי אוויר וגג זכוכית רבודה. טעינה בודדת של הסוללה אמורה להספיק ליותר מ-1,000 ק"מ (הגרסה הבסיסית עם סוללה בקיבולת 70 קוט"ש יכולה לעבור מעל 500 ק"מ). ET7 החדש זמין להזמנה בארבע מדינות באירופה, המשלוחים יתחילו ב-16 באוקטובר 2022.

ניו ET5

ניו ET5 היא מכונית חשמלית קומפקטית במרכב ליפטבק שהוצג לראשונה בדצמבר 2021, בעתיד היא אמורה להפוך לדגם ההמוני של החברה הסינית. כיוון שהיא שואפת להשתלט על פלח השוק בו שולטת טסלה מודל 3 ואפילו בגרסה הפשוטה ביותר היא מסוגלת לעבור מעל 500 ק"מ על טעינה בודדת, בגרסה הצנועה פחות – מעל 1,000 ק"מ. אפילו טסלה לא יכולה להציע טווח נסיעה כה ארוך. יותר מכך, המכונית מצוידת באוטופיילוט NAD האחראי על רמת אוטונומיות שלישית. באירופה כבר פתוחות הזמנות מוקדמות ל-ET5 החדשה, המשלוחים יתחילו בינואר 2023.

מהו ניו EL7

למעשה, הכל פשוט מאוד! ניו EL7 הוא הקרוסאובר החשמלי הגדול ES7](https://autoboom.co.il/magazine/nio-es7-maximum-power) ש-NIO נאלצה לשנות את שמו על מנת ליישב סכסוך לגבי סימן מסחרי עם אאודי. באירופה כבר ניתן לבצע הזמנה מוקדמת, המשלוחים יתחילו במרץ 2023. נכון להיום זהו הקרוסאובר העוצמתי ביותר בהיצע החברה שמצויד בשני מנועים חשמליים ובהנעה כפולה, כמו דגם הסדאן ניו ET7. זהו גם אחד מרכבי הנוסעים הסיניים הראשונים עם אפשרות גרירה. וו הגרירה מצויד במנגנון חשמלי ומסוגל למשוך נגררים במשקל עד 2 טון. מוצעות שתי גרסאות: עם סוללה בקיבולת 75 קוט"ש או עם סוללת 100 קוט"ש. אפשר גם לחסוך ולקנות רכב ללא סוללה ולשכור את הסוללה (המחיר תלוי בקיבולת).

בסרטון: ניו EL7 2022 שנת. ג'יפ.

הצוות המשפטי של אאודי הגישו תלונה בקשר הפרת סימן מסחר לכאורה. לפי החברה הגרמנית, השמות של דגמי ניו עם האות הלטינית "S" מבלבלים את הקונים ודומים לשמות של הדגמים הספורטיביים אאודי S. בית המשפט קיבל החלטה לטובת אאודי והסינים נאלצו לשנות את שמות הקרוסאוברים ניו ES6, ניו ES7 וניו ES8. הדגם הראשון שנפל קורבן לריניימינג הוא ES7, שנקרא כעת EL7.

מעניין

מה עוד חשוב לדעת

מנכ"ל NIO, וויליאם לי, אמר כי החברה תספק את האפשרות לשכור את הרכבים שלהם לתקופה קצובה או בעזרת מנוי גמיש יותר. תנאי המנוי נעים בין חודש לבין חמש שנים, עם זאת, התשלום החודשי כולל ביטוח, תחזוקה, צמיגי חורף, החלפת רכב וסוללה ללא עלות וגמישות בתחזוקת הסוללה.

איזה דגם NIO הייתם רוצים לראות בישראל?
20 קולות