ניו ET5 הוא רכב חשמלי קומפקטי בעל צורת מרכב ליפטבק. הוא הוצג לראשונה בדצמבר שנת 2021 ומבטיח להפוך בעתיד לדגם המוני מאת החברה הסינית Nio. הדגם שואף להיכנס לפלח השוק בו שולטת כרגע טסלה מודל 3, שאפילו בגרסתה הבסיסית ביותר מסוגלת לעבור מעל 500 ק"מ על טעינה אחת, ובגרסה המתקדמת יותר – מעל 1000 ק"מ. וכאן אנחנו מדברים ע
ניו ET5. השאיפה להוביל
AUTOBOOM

ניו ET5. השאיפה להוביל

ניו ET5. השאיפה להוביל

ניו ET5 הוא רכב חשמלי קומפקטי בעל צורת מרכב ליפטבק. הוא הוצג לראשונה בדצמבר שנת 2021 ומבטיח להפוך בעתיד לדגם המוני מאת החברה הסינית Nio. הדגם שואף להיכנס לפלח השוק בו שולטת כרגע טסלה מודל 3, שאפילו בגרסתה הבסיסית ביותר מסוגלת לעבור מעל 500 ק"מ על טעינה אחת, ובגרסה המתקדמת יותר – מעל 1000 ק"מ. וכאן אנחנו מדברים על השאיפה להוביל. תחילת השיווק מתוכננת לספטמבר 2022. אך המחירים כבר נחשפו: מ-51,00 אלף דולר תמורת גרסת Standart Range עד 61,000 תמורת Long Range. לשם ההשוואה, מחירה של טסלה מודל 3 בסין הוא נמוך יותר: מ-40 עד 53 אלף דולר. עם זאת, Nio מציעה לרכוש את ET5 החדש ללא סוללה תמורת אותם 40,000. השכרת הסוללה בקיבולת 75 קוט"ש תעלה 154 דולר בחודש, 100 קוט"ש תעלה כבר 232 דולר. ניו ET5 בינתיים לא מוצע רשמית בישראל, אך ישנה טסלה מודל 3 שעליה ניתן לקרוא כאן.

Nio ET7 2022. Sedan, 1 generation.

חברת ניו מעלה את הקצב בבטחה: בשנת 2019 נמכרו 21 אלף רכבים חשמליים, ב-2020 – 44 אלף, ב-2021 המספר צמח ל-81 אלף. וזאת למרות שההיצע כלל רק קרוסאוברים גדולים ויקרים יחסית. בנוסף ל-ET5, במרץ 2022 Nio השיקה את ET7 הגדול, במרכב סדאן.

הידעתם?
בסרטון: ניו ET5 2021 שנת. סדאן.

עיצוב חיצוני

על אף מימדיו הקומפקטיים, ניו ET5 החדש גדול יותר מטסלה מודל 3: עם אורך – 4,790 מ"מ (96 מ"מ יותר), רוחב – 1,960 מ"מ (110 מ"מ יותר), גובה – 1,499 מ"מ (56 מ"מ יותר). אורך בסיס הגלגלים – 2,888 מ"מ לעומת 2,875 בטסלה. המרכב מיוצר מפלדות חזקות במיוחד ואלומיניום והוא בעל עמידות לפיתול מרשימה. היצרנית הודיעה ש-ET5 עומדת בכל הדרישות של Euro NCAP ו-NHTSA, כולל הצלחה במבחן ההתהפכות. הסדאן מצויד בדלתות ללא מסגרת, בנוסף, יש לו מקדם גרר בסך 0,24, נתון לא רע בהשוואה לסטנדרטים של ימינו. לבחירה מוצעים גלגלים בקוטר 19 או 20 אינץ'.

תא הנוסעים ואבזור

מפרט האבזור הבסיסי כולל גג פנורמי, לוח מחוונים בגודל 10,2 אינץ' ומסך של מערכת מדיה בגודל 12,8 אינץ'. מעליו מותקנת דמות אנימציה - "פוקימון" מונפש הממלא את תפקיד העוזר הקולי. במקום תצוגה עילית מוצעים משקפי מציאות רבודה שפותחו במשותף עם חברת Nreal. ריפוד המושבים מיוצר עם שימוש בחומרים ממוחזרים. פתחי מערכת המיזוג הוסוו, בדומה לאלה של טסלה. על החלפת מצבי התמסורת אחראי בקר מתנדנד על הטונל המרכזי.

בנוסף, ניו ET5 שנת 2022/2023 מצויד באוטופיילוט ברמת אוטונומיות 3 NAD, ששמו מפורש כ-(Nio Autonomous Driving). הוא מורכב ממכלול Aquila (שכולל 11 מצלמות, 12 מכ"מים על-קוליים, 5 מכ"מים, 2 מקלטי GPS, משדר V2X לתקשורת עם תשתיות הכבישים, מערכת אונליין ADMS, לידאר קדמי אחד שמותקן מתחת לשמשה) והמחשב Adam שמצויד בארבעה מעבדי Nvidia Orion בהספק כולל של 1.016 טריליון פעולות בשנייה. ניתן להשתמש בו ברכישת מנוי ב-107 דולר בחודש.

יחידת כוח

ניו ET5 החדש נוצר על גבי אותה פלטפורמת NT2.0 שעליה מבוסס סדאן היוקרה ET7. ההבדל הטכני העיקרי ביניהם הם מתלי הקפיץ המותקנים ב-ET5 במקום מתלים פנאומטיים ב-ET7. הגרסה היחידה בעלת הנעה כפולה מצוידת בשני מנועים חשמליים: הקדמי מפיק 204 כ"ס, האחורי 286 כ"ס. הספק השיא הוא 490 כ"ס ו-700Nm. לפי נתוני החברה, הרכב מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4,3 שניות. ישנן שלושה סוללות לבחירה. בכל הגרסאות ישנה אפשרות החלפת סוללה מהירה בתחנות מיוחדות.

  • גרסת הבסיס Standard Range מצוידת בסוללה בקיבולת 75 קוט"ש המספק טווח נסיעה מעל 550 ק"מ (לפי מחזור NEDC).
  • גרסת Long Range עם סוללת 100 קוט"ש מאפשרת לעבור עד 700 ק"מ על טעינה אחת.
  • גרסת Ultralong Range בכירה עם סוללת הדור החדש בקיבולת 150 קוט"ש יכולה לעבור מעל 1000 ק"מ. אולם Nio מבטיחה להתחיל את ייצור הסוללות האלה רק בסוף שנת 2022.
אנחנו מאוד אהבנו, ומה דעתכם?
4 קולות