הסטארטאפ הסיני הצעיר NIO חשף את ספינת הדגל שלו, ניאו ET9 – סדאן חשמלי גדול, המבוסס על ארכיטקטורת 900 וולט. יש לו מערכת היגוי כפול, מתלים אקטיביים ויחידת כוח דו-מנועית המפיקה 707 כ"ס. ומבחינת יוקרה ונוחות, ה-ET9 מוכן להתווכח עם בנטלי ורולס-רויס.
ניאו ET9. הסדאן החשמלי הגדול והיוקרתי מוכן להתווכח עם בנטלי ורולס-רויס
AUTOBOOM

ניאו ET9. הסדאן החשמלי הגדול והיוקרתי מוכן להתווכח עם בנטלי ורולס-רויס

ניאו ET9. הסדאן החשמלי הגדול והיוקרתי מוכן להתווכח עם בנטלי ורולס-רויס

הסטארטאפ הסיני הצעיר NIO חשף את ספינת הדגל שלו, ניאו ET9 – סדאן חשמלי גדול, המבוסס על ארכיטקטורת 900 וולט. יש לו מערכת היגוי כפול, מתלים אקטיביים ויחידת כוח דו-מנועית המפיקה 707 כ"ס. ומבחינת יוקרה ונוחות, ה-ET9 מוכן להתווכח עם בנטלי ורולס-רויס.

ניאו ET9 החדש יגיע לשוק הסיני ברבעון הראשון של 2025. אבל פנקס ההזמנות כבר נפתח. מחיר המכירה המוקדמת הוא 800,000 יואן (קצת יותר מ-112,780 דולר). כלומר, רכב הפאר יהפוך לאחד מהרכבים החשמליים היקרים ביותר מתוצרת סין

מועדים

לא בכדי מכנים את החברה השאפתנית NIO "הטסלה הסינית": צמיחה מהירה, שווי שוק עצום, רכבים חשמליים מתקדמים ומהפכניים המבטיחים להוות תחרות ראויה לדגמים האמריקאיים. ועכשיו הסינים רוצים לפרוץ לגזרת הפאר האמיתית.

ניו ET9 ‏2023. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור
ספינת הדגל של NIO תעמיד תחרות לנציגים הטובים ביותר מפלח רכבי הפאר.

ניאו ET9 החדש מיועד בראש ובראשונה לא לנהג, אלא לנוסע ה-VIP מאחור. ספינת הדגל של NIO תעמיד תחרות לנציגים הטובים ביותר מפלח רכבי הפאר. והיא תעשה זאת לא רק בזכות גודלה העצום ושפע האופציות היוקרתיות, אלא גם בזכות פלטפורמת ה-900 וולט שתספק טעינה מהירה-על תוך 5 דקות בלבד!

עיצוב חיצוני

קווי המתאר של ניאו ET9 מזכירים פחות סדאן קלאסי ויותר ליפטבק, או אפילו פאסטבק ליתר דיוק – ללא "קופסה שלישית" מוגדרת בבירור, אך עם תא מטען מבודד מתא הנוסעים. זה נעשה כדי למקסם את המרווח הפנימי מאחור ולספק כניסה/יציאה נוחה. מידות: אורך 5,325 מ"מ, רוחב 2,016 מ"מ, גובה 1,620 מ"מ. בסיס הגלגלים הוא מרשים – 3250 מ"מ. הגג עשוי זכוכית, עם קורת קשיחות אורכית ווילונות נשלפים. הג'נטים מגיעים בקוטר R23 ענקי, והרכזות בכוונה לא מסתובבות כך שהסמל של NIO נמצא תמיד מוצג נכון.

העמידות לפיתול של המרכב היא 52,600 ננומטר/מעלה – זוהי רמה של מכוניות על. במכסה תא המטען הקצר משולב ספוילר נשלף המייצר כוח הצמדה נוסף במהירויות גבוהות. במרכב משולבים איברי ראייה מלאכותיים שונים (כולל 3 לידארים) האחראים על פעולת מערכת הנהיגה האוטונומית לחלוטין: עבורה פיתחה NIO מעבד משלה בעל 32 ליבות NX9031 המיוצר בטכנולוגית 5 ננומטר.

תא נוסעים

את תא הנוסעים ממושב הנהג אפילו לא הראו, הרי – למה? כל מה שחשוב נמצא מאחור. מדובר לא במושבים נפרדים רגילים, אלא במושבים-מיטות בעלי מגוון אפשרויות כוונון, אוורור, חימום ועיסוי. לכל נוסע בשורה השנייה יש מסך מולטימדיה אישי בגודל "14,5 ושולחן מתקפל עם מראה. בקונסולה המרכזית יש מסך 8 אינץ' משותף ומטענים אלחוטיים לסמארטפונים, ובקומה מתחת יש מיני בר מקורר. יש מערכת סינון רעשים פעילה. החלונות מצוידים בוילונות חשמליים.

מערכת הנעה

ניו ET9 ‏2023. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור
הודות לתחנות הטעינה החדשות Nio Power Charger 4.0 (זמינות רק בסין), הספק הטעינה המקסימלי הוא 640 קילוואט, מה שמאפשר להגדיל את הטווח ב-255 ק"מ תוך 5 דקות בלבד.

יחידת הכוח של ניאו ET9 שנת 2024/2025 מורכבת משני מנועים חשמליים: קדמי בהספק 245 כ"ס, אחורי – 462 כ"ס. ההספק הכולל – 707 כ"ס. הקיבולת של סוללת ה-900 וולט היא 120 קוט"ש, אך טווח הנסיעה טרם נחשף. הודות לתחנות הטעינה החדשות Nio Power Charger 4.0 (זמינות רק בסין), הספק הטעינה המקסימלי הוא 640 קילוואט, מה שמאפשר להגדיל את הטווח ב-255 ק"מ תוך 5 דקות בלבד. בנוסף לכך, בתחנת NIO מיוחדת ניתן להחליף סוללה ריקה תוך 3 דקות בלבד.

מתלים

ניו ET9 ‏2023. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור

מפרט האבזור הסטנדרטי כולל מתלים אקטיביים המאפשרים להרים או להנמיך את המרכב ב-50 מ"מ (עד 200 מ"מ). כלומר, ניתן לעבור פס האטה מבלי שכוס השמפניה שתעמוד על שולחנו של אחד הנוסעים מאחור תתנדנד. ההגה אינו מחובר מכנית לגלגלים, אלא רק נותן פקודות דרך הכבלים. הגלגלים האחוריים מצוידים במנגנון היגוי משלהם ומסוגלים לפנות לכל כיוון בזווית של עד 8,3 מעלות, קוטר הסיבוב הוא 10,9 מ'.

ניאו ET5 שנת 2021. ליפטבק, דור 1.

הרכבים החשמליים החכמים של NIO כבר זמינים לרכישה בישראל! המותג הסיני מציע בארץ את הליפטבק ET5, הסדאן ET7 והקרוסאובר ES8. כל הפרטים כאן

דרך אגב
האם הרכבים החשמליים של NIO מוצאים חן בעיניכם?
17 קולות