NIO. הרכבים החשמליים החכמים כבר בישראל!
לפי J.D. Power, חברת NIO מובילה בדירוג מכוניות הפרימיום החשמליות המתקדמות ביותר בסין. הרכבים החשמליים החכמים של NIO כבר נמכרים במספר מדינות אירופה ועכשיו ניתן לקנות אותם גם בישראל. לארץ הגיעו ET5 במרכב ליפטבק, ספינת הדגל ET7 במרכב סדאן והקרוסאובר ES8. קבלו אותם!
באוגוסט 2023 דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, פורד, לינקולן, ב.מ.וו ומיני בישראל, הודיעה על כוונתה להתחיל להביא לארץ את הרכבים החשמליים מבית NIO. ההסכם נחתם לתקופה של 3 שנים עם אפשרות לחידוש אוטומטי, אך לא ישירות מול היצרנית, אלא מול הסוכנות הראשית של המותג בנורבגיה (NIO Norway AS).
יש סיבה טובה מדוע מכנים את NIO "הטסלה הסינית": צמיחה מהירה, שווי שוק ענק, רכבים חשמליים חדשניים – היצרנית הסינית מבטיחה לתת מאבק ראוי לקולגה האמריקאית. כך שהיא לא יכלה להימנע מהסטטוס של ה"טסלה קילר". הליפטבק ET5 הוא המתחרה הישיר של טסלה מודל 3, הסדאן הגדול ET7 יכול בקלות להתחרות בטסלה מודל S מבחינת הדינמיקה ורמת האבזור והקרואסובר הגדול ES8, המיועד ל-6 או 7 נוסעים, מתחרה בטסלה מודל X.
כל הרכבים החשמליים של ניאו מצוידים בהנעה כפולה, מציעים עיצוב חיצוני מינימליסטי, אבזור מתקדם טכנולוגית וממשק משתמש זהה. כל הדגמים מגיעים עם עוזר קולי וחבילת מערכות בטיחות מתקדמות ומבוססים על פלטפורמת NT2 המספקת גישה לעדכון תוכנת הרכב דרך הרשת ולאפליקצית שליטה מרחוק.
נכון לעכשיו למותג אין אולם תצוגה משלו בישראל, לכן הרכבים החשמליים של NIO יוצגו במרכזי קניות שונים. בעתיד מתוכנן לבנות אולם תצוגה בהרצליה. להזמין את הרכבים ניתן דרך האתר.
החברה מציעה אחריות לתקופה של 5 שנים, העלות כוללת הובלה למרכז שירות וסיפוק רכב חלופי. השירות זמין 24/7.
החל משנת 2024 תופיע אפשרות החלפת סוללה מהירה בתחנת החלפה – 5 דקות והסוללה שלכם מלאה. יותר מכך, בשנה הבאה מתוכנן להרחיב את היצע הדגמים, בעיקר באמצעות קרוסאוברים, דוגמת ES6.
ניאו ET5
למרות מימדיו הקומפקטיים, ניאו ET5 החדש גדול יותר מטסלה מודל 3: אורך 4,790 מ"מ (96 מ"מ יותר), רוחב 1,960 מ"מ (110 מ"מ יותר), גובה 1,499 מ"מ (56 מ"מ יותר). אורך בסיס הגלגלים הוא 2,888 מ"מ לעומת 2,875 בטסלה. המרכב מיוצר מפלדות חוזק גבוה ואלומיניום והינו בעל עמידות לפיתול מרשימה. ET5 עומד בכל הדרישות של Euro NCAP ו-NHTSA, כולל הצלחה במבחן ההתהפכות. הדגם מצויד בדלתות נטולות מסגרת ומקדם גרר של 0,24 אינו רע בכלל לסטנדרטים של ימינו. לבחירה מוצעים גלגלים בקוטר 19 או 20 אינץ'.
האבזור הבסיסי כולל גג פנורמי, לוח מחוונים "10,2 ומסך של מערכת מדיה בגודל "12,8. מעליו שוכן מעין פוקימון מונפש בשם NOMI הממלא את תפקיד העוזר הקולי עם טכנולוגית בינה מלאכותית. על החלפת מצבי התמסורת אחראי בקר מתנדנד על הקונסולה המרכזית. ריפוד המושבים מיוצר עם שימוש בחומרים ממוחזרים. פתחי האוורור הם מוסווים, בדומה לאלה של טסלה.
כמו כן, למפרט האבזור נכנסים: משטח טעינה אלחוטית, חבילת כוונונים חשמליים, חימום, אוורור ועיסוי של המושבים הקדמיים, הגה ומראות צד עם זיכרון מצב, תאורת אווירה, ואקום דלתות, בקרת שיוט, רשימה ארוכה של מערכות בטיחות מתקדמות וכן הלאה.
ניאו ET5 שנת 2023/2024 יגיע לישראל עם הנעה כפולה ושני מנועים חשמליים: קדמי בהספק 204 כ"ס ואחורי בהספק 286 כ"ס.בסך הכל, יחידת הכוח מפיקה 490 כ"ס ו-700Nm. זמן האצה ל-100 קמ"ש לפי הדרכון – 4,3 שניות. לבחירה מוצעות שתי סוללות: קיבולת 75 קוט"ש, המספקת 450 ק"מ של טווח נסיעה, או 100 קוט"ש (590 ק"מ). מוספקים מטען לטעינה איטית מרשת ביתית בהספק 11 קילוואט ולטעינה מהירה עד 150 קילוואט.
תג המחיר ההתחלתי של ניאו ET5 עם סוללת 75 קוט"ש עומד על 344,000 ש"ח, עם סוללת 100 קוט"ש – מ-415,000 ש"ח (המחירים לא כוללים אגרת רישוי, נכון לאוקטובר 2023).
ניאו ET7
ניאו ET7 הוא רכב מנהלים חשמלי גדול בעל שני מנועים חשמליים והנעה כפולה. ספינת הדגל המתקדמת טכנולוגית צוידה במתלי אוויר, בולמי זעזועים אדפטיביים, בלמי ברמבו וגג זכוכית רב-שכבתי.
ניאו ET7 החדש יצא גדול יותר מטסלה מודל S: אורך 5,098 מ"מ, רוחב 1,987 מ"מ, גובה 1,505 מ"מ ובסיס גלגלים באורך 3,060 מ"מ. המרכב מיוצר מפלדות חוזק גבוה ואלומיניום, העמידות לפיתול גבוהה כמעט פי שניים מזו של טסלה. הרכב צויד בדלתות נטולות מסגרת. אמנם מקדם הגרר הוא מרשים (0,23), אבל מעט גבוה מזה של מודל S, שהשיגה תוצאה של 0,208.
תא הנוסעים מרופד בעור נאפה ובנוסף לכך, בגימור הפנימי נעשה שימוש בראטן, חומר אורגני המשמש בעיקר להכנת רהיטים. לוח המחוונים הוא צג בגודל "10,2, מערכת המדיה קיבלה מסך "12,8, מעליו מותקן ה"פוקימון" המונפש הממלא תפקיד של עוזר קולי. מפרט האבזור הבסיסי כולל: גג פנורמי, חימום ואוורור של כל המושבים, מערכת שמע 1000 וואט (23 רמקולים). לנוסעים מאחור מסופק מסך משלהם בגודל "6,6 לשליטה במיזוג ובבידור.
ניאו ET7 שנת 2023/2024 מוצע בישראל בגרסה דו-מנועית יחידה עם הנעה כפולה. בסרן הקדמי מותקן מנוע חשמלי בהספק 245 כ"ס, בסרן האחורי – 408 כ"ס, ביחד הם מפיקים 653 כ"ס ו-850Nm. הרכב החשמלי מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3,9 שניות. ישנה סוללה אחת בקיבולת 100 קוט"ש, המספקת 580 ק"מ של טווח בין טעינות.
המחיר של ניאו ET7 מתחיל ב-499,000 ש"ח (לא כולל אגרת רישוי, נכון לאוקטובר 2023).
ניאו ES8
הקרוסאובר החשמלי בעל 7 מקומות מיוצר בסין משנת 2018, בסוף 2022 הושק הדור השני של הדגם, אך לישראל בינתיים יימסר הראשון. ניאו ES8 קיבל מתלי אוויר המאפשרים לכוונן את מרווח הגחון בטווח של 50 מ"מ, בולמי זעזועים אדפטיביים ומערכת בלמים מבית ברמבו.
ניו ES8 החדש מאופיין בעיצוב לא שגרתי של החזית, כולל אלמנט בציפוי כרום הממסגר את הגריל והפנסים הקדמיים. תאורת לד נכללת במפרט האבזור הסטנדרטי. פרופיל הגג הוא משופע וישנן הבלטות אופייניות המדגישות את קשתות הגלגלים. בחלק האחורי ראוים לציון הפנסים בעיצוב מקורי. אורך הרכב הוא 5,022 מ"מ, אורך בסיס הגלגלים – 3,010 מ"מ. המרכב של ES8 עשוי כולו מאלומיניום, העמידות לפיתול היא 44,140Nm/deg. מקדם הגרר אינו עולה על 0,29.
אמנם תא הנוסעים שייך לדור הקודם, אבל האבזור בהחלט עשיר: ריפוד בעור נאפה, חבילת כוונונים חשמליים, חימום ואורוור מושבים קדמיים, בקרת אקלים תלת-אזורית, לוח מחוונים דיגיטלי "9,3, מסך מולטימדיה "11,3, עוזר קולי, מסך נפרד לשורת המושבים השנייה, בקרת שיוט אדפטיבית וחבילת מערכות בטיחות מתקדמות.
ניאו ES8 שנת 2023/2024 מוצע בישראל בגרסת הנעה כפולה עם שני מנועים המפיקים 653 כ"ס ו-840Nm. טווח הנסיעה על טעינה בודדת הוא 466 ק"מ.
המחיר של ניאו ES8 מתחיל ב-465,000 ש"ח (לא כולל אגרת רישוי, נכון לאוקטובר 2023).