בשנת 2019 הצרפתים הציגו את הדור השני לרכב הפנאי הקומפקטי פיג'ו 2008. אמנם, דווקא הגרסה החשמלית פיג'ו e-2008, שהושקה במקביל לגרסאות המצוידות במנועי בעירה פנימית מסורתיים, עוררה הרבה יותר עניין בקרב הנהגים. e-2008 החשמלי עבר כמות מינימלית של שינוים בעיצוב החיצוני והפנימי, כל ההבדלים העיקריים מרוכזים מתחת למכסה המנוע
פיג'ו 208 ‏2019. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 2 דור
AUTOBOOM

פיג'ו e-2008. ההבדלים של הגרסה החשמלית

פיג'ו 208 ‏2019. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 2 דור

בשנת 2019 הצרפתים הציגו את הדור השני לרכב הפנאי הקומפקטי פיג'ו 2008. אמנם, דווקא הגרסה החשמלית פיג'ו e-2008, שהושקה במקביל לגרסאות המצוידות במנועי בעירה פנימית מסורתיים, עוררה הרבה יותר עניין בקרב הנהגים. e-2008 החשמלי עבר כמות מינימלית של שינוים בעיצוב החיצוני והפנימי, כל ההבדלים העיקריים מרוכזים מתחת למכסה המנוע. בואו נדבר על ההבדלים של הגרסה החשמלית, שמוצעת כיום בשוק הישראלי במחיר החל מ-165,527₪ (כולל אגרת רישוי, נכון לשנת 2022).

Peugeot 2008 2019. SUV 5-door, 2 generation.

בנוסף לגרסה החשמלית, בישראל נמכרות שתי גרסאות בנזין עם מנוע 1,2 ליטר בהספק 130 או 155 כ"ס וכן גרסת דיזל 1,5 ליטר בהספק 130 כ"ס. לשני המנועים משודכות תיבת 8 הילוכים אוטומטית עם הנעה קדמית.

הידעתם?

עיצוב חיצוני

פיג'ו e-2008 החדש נראה נהדר. הקרוסאובר החשמלי נבדל מגרסאות הבנזין והדיזל בעיצוב מעט שונה של הגריל המדומה ובפרטי עיטור. מלפנים תופסים את העין מכסה המנוע המובלט, יחידות תאורה קשוחות עם שלושה פסי לד המדמים טפרים של אריה, פגוש קדמי בולט עם כונסי אוויר גדולים, אורות יום בצורת ניבים ופנסי ערפל קומפקטיים עגולים. הפרופיל הדינמי והאסוף מהודר במיגון מרכב מפלסטיק, בגג משופע ובקו זיגוג השואף כלפי מעלה. מאחורה – דלת גדולה של תא המטען, פנסי חניה מרשימים עם מילוי לד ודימוי טפרים של אריה, פגוש חזק ומרשים עם פנסי ערפל מובנים. מימדי המרכב של פיג'ו e-2008 שנת 2019/2020: אורך 4,300 מ"מ, רוחב 1,770 מ"מ, גובה 1,530 מ"מ, בסיס גלגלים 2,605 מ"מ.

חלל הפנים

תא הנוסעים של פיג'ו e-2008 החשמלי לא נבדל מזה של הדגמים עם מנוע בעירה פנימית: איכות הרכבה יוצאת מן הכלל, חומרי גימור איכותיים, ארגונומיה מתוכננת היטב המעוצבת בהתאם לקונספט המקורי i-Cockpit – עם לוח מחוונים הממוקם גבוה שמספק קריאת נתונים קלה יותר. מול הנהג מותקן הגה רב-תכליתי בעל חישוק קצת פחוס מלמטה ומלמעלה. בחלק המרכזי מותקן מסך מגע בגודל 10 אינץ' של מערכת מולטימדיה (רמת הגימור הבסיסית כוללת מסך 5,7 אינץ') וכן בלוק בקרה לקוני של מערכת השמע.

המושבים הקדמיים הם איכותיים ונוחים, בעלי תמיכת צד מובהקת, כמות רבה של כוונונים וחימום. בין המושבים ממוקמת הקונסולה המרכזית שעליה מותקנת משענת יד, זוג מחזיקי כוסות, כפתור בלם החניה האלקטרוני, בורר הילוכים ועוד כמה מקשים שימושיים. שורת המושבים האחורית מסוגלת ליישב שלושה נוסעים, אמנם, המרווח אינו נדיב. נפח תא המטען בתצורת 5 מקומות עומד על 430 ליטר, אך כאשר המושבים האחוריים נמצאים במצב מקופל הוא גדל ביותר מפי שניים. מתחת לרצפת תא המטען ישנו מרחב לא גדול שבו היצרנית מיקמה ערכת תיקון וגלגל רזרבי.

מנועים ושאסי

פיג'ו e-2008 שנת 2022 מובא לידי תנועה באמצעות מנוע חשמלי בהספק 100 קילוואט (136 כ"ס) הניזון מסוללת ליתיום-יון בקיבולת 50 קוט"ש. טווח הנסיעה על טעינה בודדת הוא 31 ק"מ (לפי מחזור WLTP). בפועל, נהעלים של הרכב יכול לצפות ל-200-230 ק"מ. הקרוסאובר החשמלי מסוגל להשיג מהירות מרבית של 150 קמ"ש. על הסוללה יש אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ. זמן טעינת הסוללה תלוי בסוג מכשיר הטעינה:

  • 16 שעות בעת שימוש במחבר Legrand Green Up הסטנדרטי;
  • מ-5 שעות ו-15 דקות עד 8 שעות בעת השימוש במטען WallBox תלת-פאזי או חד-פאזי בהספק 11 קילוואט או 7,4 קילוואט, בהתאם;
  • 30 דקות לטעינה עד 80% בעת שימוש בתחנת טעינה מהירה.
Peugeot e-208, 2019–н.в.

הרכב נוצר על גבי הפלטפורמה המודולרית המקורית CMP, שעליה גם בוסס הדגם במרכב האצ'בק פיג'ו e-208. המתלים: תמוכות מק'פרסון בסרן הקדמי וקורת פיתול מאחור. הקרוסאובר מצויד בהנעה קדמית בלבד. עם זאת, היצרנית ניסתה לפצות על היעדר הנעה כפולה באמצעות מערכת Grip Control, שמטרתה לשנות את אלגוריתם הפעולה של בקרת הסחרור ובכך לשפר את כושר העבירות. ישנו הגה כוח חשמלי, על הבלימה אחראים בלמי דיסק מקדימה ובלמי תוף בסרן האחורי. בתור אופציה זמינים גם בלמי דיסק אחוריים.

באיזו גרסה תבחרו?
42 קולות