פוטון טונלנד G7. בדרכה של האבולוציה
פוטון טונלנד G7 היא הגרסה המעודכנת של הטנדר ה"נצחי" טונלנד, שמיוצר משנת 2011 ועבר דרך ארוכה של אבולוציה: G7 החדש יצא לאור בשנת 2019 וקדמה לו גרסה בעלת אינדקס E5 שהושקה ב-2018. טונלנד G7 זכה למראה חיצוני בולט, אולם הדבר המעניין ביותר הוא שחברת Foton הציגה אותו תחת סלוגן שאפתני למדי: "טנדר מושלם בשביל ליהנות מהחיים!". כמובן, מאוד עניין אותנו מה כל כך מהנה בו… יותר מכך, רואים שהטנדר מיועד לייצוא: במאי 2022 נציגות Foton ברוסיה הכריזה על תכניות להתחיל את הייצור של טונלנד G7 ברוסיה. אבל פרה פרה.
טונלנד E5
מבחינה חיצונית הטנדר טונלנד E5 שנת 2018 המעודכן נבדל בבודי קיט מפלסטיק בולט, בגריל עם צלעות אופקיות, בפגוש קדמי שונה ובג'נטים אחרים. בחלק האחורי מוטב לחפש את ההבדלים עם זכוכית מגדלת. מפרט האופציות כולל: פנסי ערפל קדמיים, חיישני חניה אחוריים, חיישן לחץ בצמיגים, הגה רב-תכליתי, כוונון גל הגה לגובה, מזגן, פאנל טאץ' של מערכת המולטימדיה, מודול Bluetooth. ב-E5 מותקנת אותה יחידת כוח כמו בקודמו: דיזל טורבו בנפח 2,8 ליטר בשילוב עם תיבת 5 הילוכים ידנית. מעניין שהמנוע מאת Cummins מפיק מ-116 עד 163 כ"ס. בטנדרים המעודכנים אותה הנעה אחורית עם סרן קדמי משתלב.
טונלנד G7
עיצוב חיצוני
לגבי רכב זה ידוע שהוא נקרא F9 בארץ המוצא שלו, כנראה כדי לבלבל את כולם. הרכב נראה מגניב וגזעי, אולם, פעם נוספת, העיצוב שלו הוא לא מקורי וכל מבקר רואה בחק הקדמי של הטנדר משהו משלו. בעוד שבכל אחת משתי אפשרויות העיצוב. את הדבר הזה אפשר לראות ברכבים סיניים, התושבים החרוצים של הרפובליקה העממית רוצים לרצות כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. לכן, אם הרכב פשוט מדי בעיניכם, (את מי כבר יפתיעו גריל מרושת וג'נטים R16) מציעים עיצוב משוכלל יותר עם כיתוב Foton ענק המתפרס על פני כל החרטום, ג'נטים R18, אורות יום ואורות לד נמוכים. כאן כבר יש ממה לשמוח: טונלנד סוף סוף זכה לעיצוב נאה.
חלל הפנים
החלל הפנימי של הרכב הוא חדש לחלוטין, סוף סוף ישנה מערכת מדיה עם מסך 10,25 אינץ' גדול ובקר חוגה לשליטה בתמסורת במקום הכפתורים שהיו קודם. הגרסאות היקרות כוללות בנוסף צג צבעוני במחשב הדרך, ריפוד עור מלאכותי, כוונון חשמלי במושבים הקדמיים ומצלמות ראות היקפית.
יחידות כוח ושאסי
פוטון טונלנד G7 החדש ירש מקודמו את מערכת ההנעה הכפולה (סרן קדמי משתלב), את מסגרת הקבינה ואת הפלטפורמה המסחרית. כל השאר עבר מודרניזציה או נוצר מחדש. שלדת הטנדר חוזקה, המתלים הקדמיים הם עצמאיים מסוג עצמות עצה כפולות, מאחורה מותקן סרן חי עם קפיצי עלים. בוצע כוונון של השאסי על מנת לספק רמת נוחות מוגברת. בעקבות השלדה שונה גם בסיס הגלגלים. הוא גדל במקצת ועומד על 3,110 מ"מ בגרסה הרגילה ו-3,140 מ"מ בגרסה המוארכת. אורך ארגז המטען הוא 1,520 ו-1,805 מ"מ בהתאם. מימדי המרכב: 5,340 מ"מ לאורך, 1,940 מ"מ לרוחב, 1,870 מ"מ לגובה.
פוטון טונלנד G7 שנת 2022 מצויד בשני מנועים: טורבו דיזל בהספק 163 כ"ס בשילוב עם תיבת הילוכים ידנית או טורב בנזין 2 ליטר בהספק 238 כ"ס עם, סוף סוף, תיבה אוטומטית. אז כן, ככל הנראה זה אמור להספיק לכל מי שרוצה ליהנות מהחיים…