פולסטר 3 הוא קרוסאובר חשמלי גדול בעל צורת מרכב בסגנון קופה ויחידת כוח דו-מנועית מאת המותג השוודי Polestar, שהוצג בסתיו 2022. להזכירכם, בשנת 2017 פולסטר התנתקה מחברת וולוו, אך שני המותגים עדיין שייכים להולדינג הסיני ג'ילי. בשונה מפולסטר 1 ההיברידי במרכב קופה ופולסטר 2 החשמלי הקומפקטי במרכב קרוס-ליפטבק, פולסטר 3 החד
פולסטר 3. מכונית-על על סוללות ברמת פרארי
AUTOBOOM

פולסטר 3. מכונית-על על סוללות ברמת פרארי

פולסטר 3. מכונית-על על סוללות ברמת פרארי

פולסטר 3 הוא קרוסאובר חשמלי גדול בעל צורת מרכב בסגנון קופה ויחידת כוח דו-מנועית מאת המותג השוודי Polestar, שהוצג בסתיו 2022. להזכירכם, בשנת 2017 פולסטר התנתקה מחברת וולוו, אך שני המותגים עדיין שייכים להולדינג הסיני ג'ילי. בשונה מפולסטר 1 ההיברידי במרכב קופה ופולסטר 2 החשמלי הקומפקטי במרכב קרוס-ליפטבק, פולסטר 3 החדש הוא קרוסאובר חשמלי, פורמט שנהנה בימינו מביקוש גבוה. בנוסף לכך, הוא נבדל בעיצוב ייחודי ובאווירודינמיקה מתוכננת היטב עם אלמנטים חיצוניים שיש אותם בעיקר בדגמים הספורטיביים של פרארי. הייצור יתחיל באמצע שנת 2023 במפעל הסיני של וולוו בעיר צ'נדו. המחיר המשוער באירופה יתחיל מ-89,900 יורו. באמצע שנת 2024 תתחיל ההרכבה של מכונית העל החשמלית ברמת פרארי במפעל של וולוו ברידג'וויל, דרום קרולינה, ארה"ב. מעבר לאוקיינוס הקרוסאובר יעלה מ-83,900 דולר.

בשנת 2021 המותג השוודי הצעיר פולסטר הצליח למכור 29,000 מכוניות, בשלושת הרבעונים הראשונים של 2022 נמכרו כבר 30,400. עד סוף שנת 2025 החברה מתכננת למכור קרוב ל-290,000 יחידות בשנה. בשנת 2023 צפויה הופעת הבכורה של הקרוסאובר פולסטר 4 במימדים בינוניים, בשנת 2024 אמור להופיע פולסטר 5 במרכב סדאן וב-2026 תתקיים ההשקה של פולסטר 6 במרכב קופה עם גג פתוח.

הידעתם?

העיצוב החיצוני

פולסטר 3 החדש קיבל עיצוב מקורי לחלוטין השונה מהדגמים של וולוו. האווירודינמיקה המתקדמת מורגשת במיוחד: הודות לחרטום הפחוס, לגג המשופע ולדפנות המרכב ה"נקיות", מקדם הגרר עומד על 0,29. הקרוסאובר הגדול מעוטר באלמנטים ספורטיביים האופייניים למכונית-על ברמת פרארי: כנף המשולבת במכסה הקדמי, ספוילרים צדדיים בפגוש האחורי וספוילר עליון מובהק על מכסה תא המטען. מימדי הרכב: אורך 4,900 מ"מ, רוחב 2,120 מ"מ, גובה 1,627 מ"מ (באירופה 1,614 מ"מ), בסיס הגלגלים 2,985 מ"מ, מרווח הגחון 211 מ"מ (באירופה 201 מ"מ). המרכב והשאסי מיוצרים מפלדה. כל קרוסאובר מצויד בידיות דלת נשלפות עם חיישני התקרבות ובג'נטים בקוטר 21 אינץ' (עם חבילת Performance Pack מגיעים ג'נטים R22).

בסרטון: פולסטאר 3 2022 שנת. ג'יפ.

חלל הפנים

תא הנוסעים עם 5 מקומות מעוצב בסגנון המינימליזם הסקנדינבי (בקושי נותרו כפתורי לחיצה ומתגים) ומרופד בחומרים ידידותיים לסביבה. מערכת המולטימדיה עם מסך מגע בגודל 14,5 אינץ' מצוידת במערכת הפעלה Android Automotive OS המתעדכנת על גבי האוויר. ישנה מערכת שמע פרימיום מאת Bowers & Wilkins עם 25 רמקולים. כמו כן, מפרט האבזור הבסיסי כולל: גג זכוכית פנורמי, מושבים קדמיים חשמליים וחימום של כל המושבים. נפח תא המטען עומד על 484 ליטר, כשמקפלים את המושבים האחוריים הוא צומח ל-1,411 ליטר. מלפנים יש תא מטען קטן נוסף (לאחסון כבלי טעינה) בנפח 32 ליטר. העומס המותר על מסילות הגג הוא 100 ק"ג.

פולסטר 3 החדש קיבל עוזר נהג אלקטרוני מתקדם שמקבל מידע מ-5 רדארים, 5 מצלמות חיצוניות ו-20 חיישני סונאר על-קוליים. בתור אופציה מוצע האוטופיילוט המתקדם Pilot Pack (במקרה כזה מתווספים בלוק בקרה של Nvidia, לידאר Luminar, שלוש מצלמות, ארבעה סונארים על-קוליים ושוטפי עדשה למצלמות הקדמית והאחורית. בתא הנוסעים מותקנות שתי מצלמות פנימיות נפרדות, כך שאם הנהג יאבד הכרה, המכונית תוכל בעצמה לבצע עצירה בטיחותית בשולי הכביש. הרדאר בתא הנוסעים יכול לזהות תנועה ולהפעיל קריאת מצוקה במקרה של שכיחת ילדים או בעלי חיים במכונית נעולה. ועד שהנהג יחזור, המערכת תפעיל את בקרת האקלים ותשמור על הטמפרטורה המתאימה.

בסרטון: פולסטאר 3 2022 שנת. ג'יפ.

יחידות כוח ושאסי

פולסטר 3 שנת 2023/2024 בנוי על גבי פלטפורמת SEA1 החשמלית המודולרית (Sustainable Experience Architecture) שפותחה על-ידי ההולדינג ג'ילי עבור מגוון רחב של דגמים חשמליים. המשקל העצמי נע בין 2,584 – 2,670 ק"ג בהתאם לגרסה. כושר הגרירה הוא 2,200 ק"ג. כבר במפרט האבזור הבסיסי של הקרוסאובר נכללים מתלים עם כריות אוויר מפוצלות בתור אלמנטים קפיציים ובולמי הזעזועים האדפטיביים מבית ZF. בסרן הקדמי מותקנים מתלי עצמות עצמה כפולות, מאחור מותקן מערך מתלים רב-חיבורי. בלמי ברמבו המאווררים מגיעים בקוטר 400 מ"מ מקדימה (4 בוכנות) ו-390 מ"מ מאחור (בוכנה אחת).

פולסטאר 3 2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 5 שניות, המהירות המרבית היא 210 קמ"ש.

יחידות הכוח דו המנועית הבסיסית (מנוע אחד על כל סרן) מפיקה 360 קילוואט (489 כ"ס) ו-840Nm. ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 5 שניות, המהירות המרבית היא 210 קמ"ש. ההנעה היא כפולה, אך כשאין צורך בעוצמה המלאה המנוע האחורי מפסיק לפעול וכך ההנעה הופכת לקדמית. ישנה גם גרסה עוצמתית יותר Performance Pack: ההספק צומח ל-517 כ"ס ו-910Nm, ההאצה ל-100 קמ"ש לוקחת 4,7 שניות ובתור בונוס מקבלים כיול מתלים חדש וג'נטים בקוטר 22 אינץ'. טעינה מלאה של סוללת הליתיום-היון בקיבולת 111 קוט"ש ובהספק 400 קילוואט תספיק ל-610 ק"מ (לפי מחזור WLTP) או 482 ק"מ (לפי המחזור האמריקאי EPA). ההבדל בין טווחי הנסיעה לפי תקני WLTP ו-EPA הוא גדול מדי, לכן מוטב לחכות לנתונים מאושרים מדויקים. הספק הטעינה המרבי הוא 250 קילוואט.

הגרסה דו המנועית של הקרוסאובר החשמלי טסלה מודל X מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 3,9 שניות, יכולה להשיג מהירות של 250 קמ"ש ולעבור 580 ק"מ בין טעינות. לכן פולסטר 3 נמצא בפיגור… והרי יש עוד גרסה עם שלושה מנועים Tri motor Plaid בהספק כולל של 1,020 כ"ס המאיצה ל-100 קמ"ש תוך 2,6 שניות ומשיגה מהירות מרבית של 262 קמ"ש. אבל גם המחיר שלה תואם, 120 אלף דולר.

לצורך ההשוואה
ובכן, הצליח להרשים אתכם?
12 קולות