כבר זמן רב כל העולם ואשתו מתווכחים לגבי העתיד של רכבים חשמליים, אולם אפילו הספקנים הגדולים ביותר יסכימו כי יש להם זכות לקיום. בעבר אמרו שתחבורה ידידותית לסביבה יקרה מדי, לאחר מכן התלוננו על טווח נסיעה קטן, רבים טענו כי היא לא אמינה, ובסופו של דבר רכבים חשמליים רק צוברים יותר ויותר פופולריות. בדו"ח של סוכנות האנרגי
ב.מ.וו. מרכב, צורה.
AUTOBOOM

דירוג רכבים חשמליים המגניבים ביותר

ב.מ.וו. מרכב, צורה.

כבר זמן רב כל העולם ואשתו מתווכחים לגבי העתיד של רכבים חשמליים, אולם אפילו הספקנים הגדולים ביותר יסכימו כי יש להם זכות לקיום. בעבר אמרו שתחבורה ידידותית לסביבה יקרה מדי, לאחר מכן התלוננו על טווח נסיעה קטן, רבים טענו כי היא לא אמינה, ובסופו של דבר רכבים חשמליים רק צוברים יותר ויותר פופולריות. בדו"ח של סוכנות האנרגיה הבינלאומית מצוין שלסוף שנת 2020 בעולם היו 10,2 מיליון רכבים חשמליים (ועוד הרבה ביותר היברידים). לפי תחזיות, לקראת שנת 2030 המספר יגדל ל- 230 מיליון – כ- 12% מכלל הרכבים בעולם.

ריכזנו עבורכם אוסף של רכבים חשמליים המגיניבים ביותר נכון להיום במרכבי סדאן או ליפטבק. אנו לא מדרגים את החזות, הדגם או את המותג. זה עניין של טעם. במקום זאת, נעבור על הספרות של המאפיינים הטכניים ונרכז את הנציגים הטובים ביותר של עולם הרכבים החשמליים. לא מדובר בדירוג של רכבים בישראל, אלא רשימה של הדגמים העוצמתיים והמתקדמים ביותר מרחבי העולם. ומי מהם הכי-הכי – אתם השופטים. אז אל תשכחו להשאיר את דעתכם בסוף.

Mercedes-Benz EQS

ליפטבק – הדגם הבכיר של סדרת EQ ה"ירוקה", רכב יוקרה הראשון בעולם שמבוסס על פלטפורמה חשמלית מודולרית. בעל מקדם גרר הנמוך ביותר בין דגמים המוניים. מוצע בשתי גרסאות: +450 ו- 580. את שתיהן ניתן לרכוש בשוק הישראלי.

  • 450+ מצוידת במנוע 333 כ"ס, סוללת 108 קוט"ש ובהנעה אחורית. מכונית כזו מאיצה ל- 100 קמ"ש תוך 6,2 שניות. מהירות מרבית – 210 קמ"ש, טווח נסיעה מגיע ל- 680-700 ק"מ.
  • 580 – גרסה בכירה עם הנעה כפולה. הספק חטיבת הכוח משיג 523 כ"ס, ול- 100 קמ"ש המכונית מזנקת תוך 4,3 שניות. מסוגלת לעבור בסביבות 627 ק"מ על טעינה אחת. מתחנת טעינה מהירה ניתן "לתדלק" אותה לטווח של 300 ק"מ תוך 15 דקות.

Audi e-tron GT и RS e-tron GT

e-tron GT החשמלי – דגם חדש של אאודי, זמין בשתי גרסאות: e-tron GT quattro הבסיסית ו- RS e-tron GT. שתיהן נמכרות בישראל. הדגם מצויד בחטיבת כוח בת שני מנועים, בהנעה כפולה ובסוללת 93 קוט"ש ללא תלות בגרסה.

  • e-tron GT הבסיסי מצויד במנועים חשמליים בהספק 238 כ"ס מקדימה ו- 435 כ"ס מאחורה. הרכב מזנק מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 4,1 שניות. המהירות המרבית מוגבלת ב- 245 קמ"ש. טווח הנסיעה של גרסה זו – 48 ק"מ.
  • גרסה בעלת אינדקס RS אינה בעלת אותו מנוע קדמי (238 כ"ס), אך האחורי מפיק כבר 456 כ"ס. היא מאיצה עד 100 קמ"ש תוך 3,3 שניות. מהירות מרבית – 250 קמ"ש. טווח נסיעה – 472 ק"מ. תחנת טעינה מהירה-על תמלא את הסוללה תוך 25 דקות.

Tesla Model S Plaid ו- +Plaid

אי אפשר לדבר על מכוניות חשמליות ולא להזכיר את טסלה. אחד הדגמים המגניבים ביותר של המותג – Model S Plaid. הליפטבק מצויד בשלושה מנועים חשמליים בהספק כולל של 1020 או 1115 כ"ס (בגרסת +Plaid). מכוניות כאלו מסוגלות להמריא ל- 100 קמ"ש תוך 1,99 שניות בלבד. אולם רק תחת תנאים מאוד ספציפיים. מהירות מרבית – 322 קמ"ש. ל- Model S Plaid טווח נסיעה של 637 ק"מ, אצל +Plaid כ-837 ק"מ.

Porsche Taycan

הספק חטיבת הכוח של טייקן תלויה בגרסה ונעה בין 408 עד 761 כ"ס. הגרסה הבכירה Turbo S מצוידת בשני מנועים חשמליים, היגוי כפול וסט סוללות בקיבולת 93,4 קוט"ש. המכונית החשמלית משיגה את נקודת ה- 100 קמ"ש תוך 2,8 שניות. מהירות מרבית – 260 קמ"ש. הסוללה של Taycan Turbo S תספיק ל- 390 ק"מ. בישראל מוצעות כל הגרסאות, לטעמו של כל אחד.

BMW i4

BMW בינתיים מתמקדת בפיתוח קרוסאוברים חשמליים, בין דגמים קלים מוצע רק אחד – i4. הוא, כמובן, לא מהווה תחרות למרצדס EQS (לכל הפחות הבווארי פשוט הרבה יותר קטן), אך בכל אופן מעניין הודות למאפיינים שלו. הליפטבק זמין במספר גרסאות – eDrive35 ו- eDrive40 (עם הנעה אחורית) ו- M50 הבכירה (עם הנעה כפולה). האחרונה זכתה לחטיבת כוח בעלת שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 530 כ"ס ומאיצה ל- 100 קמ"ש תוך 4 שניות. טווח נסיעה – 590 ק"מ (על פי מחזור WLTP).

Lucid Air

המכונית החדשה מבית Lucid Motors – מתחרה של Model S Plaid. היא מבוססת על פלטפורמה משלה וזמינה בשלוש גרסאות – עם חטיבת כוח בהספק 670, 800 או 1080 כ"ס. הגרסה הבכירה בהנעה כפולה מצוידת בסוללת 113 קוט"ש ומסוגלת לזנק עד 100 קמ"ש תוך 2,5 שניות. טווח נסיעה – 832 ק"מ. הזמנות כבר מתקבלות.

Nio ET7

החברה הסינית Nio לא מזמן השיקה את הסדאן החשמלי הגדול ET7 בעל חטיבת כוח בת שני מנועים בהספק 653 כ"ס ועם סוללה בקיבולת 70 או 100 קוט"ש. החברה מבטיחה שהגרסה הבכירה של הדגם תאיץ עד 100 קמ"ש תוך 3,9 שניות, וטווח הנסיעה יגיע עד 1000 ק"מ. המחיר של Nio ET7 נע בין 448 עד 526 אלף יואן (69 עד 81 אלף דולר). מכירה המונית תתחיל בשנת 2022.

Lightyear One

רכב חשמלי מהולנד Lightyear One מצויד בסוללות סולאריות. רק הוא מסוגל להתחרות עם מרצדס EQS מבחינת מקדם גרר – 0,20 אצל שניהם. הדגם צויד בארבעה מנועים חשמליים (אחד בכל גלגל) ובסט סוללות (הקיבולת אינה מצוינת) המספק טווח נסיעה בסביבות 725 ק"מ. הפאנלים הסולאריים מסייעים להטעין את הסוללה במהלך תנועה. הוזמנו מראש כבר מעל 100 יחידות. המחיר – 150,000 יורו.

תצביע/י לטוב ביותר!
28 קולות