רימאץ קונספט 1 (לפעמים Concept_One) היא מכונית חשמלית ספורטיבית דו-מקומית שפותחה על-ידי החברה הקרואטית Rimac Automobile שהוצגה בשנת 2011 בתצוגת הרכב בפרנקפורט. היא נקראית מכונית העל החשמלית הראשונה בעולם: בעת הספק כולל של 1,088 כ"ס, ההאצה ל-100 קמ"ש לוקחת 2,8 שניות. בשנת 2013 היא הפכה למכונית החשמלת המהירה ביות
רימאץ קונספט 1. מכונית העל החשמלית הראשונה בעולם
AUTOBOOM

רימאץ קונספט 1. מכונית העל החשמלית הראשונה בעולם

רימאץ קונספט 1. מכונית העל החשמלית הראשונה בעולם

רימאץ קונספט 1 (לפעמים Concept_One) היא מכונית חשמלית ספורטיבית דו-מקומית שפותחה על-ידי החברה הקרואטית Rimac Automobile שהוצגה בשנת 2011 בתצוגת הרכב בפרנקפורט. היא נקראית מכונית העל החשמלית הראשונה בעולם: בעת הספק כולל של 1,088 כ"ס, ההאצה ל-100 קמ"ש לוקחת 2,8 שניות. בשנת 2013 היא הפכה למכונית החשמלת המהירה ביותר בעולם. בסך הכל הורכבו ונמכרו 8 עותקים כחלק מהסדרה (כולל זה שריצ'רד האמונד מטופ גיר השמיד וכמעט נהרג בו) במחיר התחלתי של 980,000 דולר כל אחד. בשנת 2020 אחד מהם (במרכב בגוון Riviera Blue ותא נוסעים בגוון Cognac Gold) הוערך ב-1,6 מיליון דולר. ובכן, מעניין איך הכל התחיל? נספר.

קונספט 1 נשרף לחלוטין. את הנהג הצילו המבנה החזק ומזל.

בשנת 2017 ריצ'רד האמונד, מומחה מפורסם מתוכנית טופ גיר, בחן את קונסםפט 1 במסלול מרוצים. התאונה התרחשה כבר אחרי קו הסיום, כאשר הוא עלה על גבעה וניסה להיכנס לפנייה במהירות של 300 קמ"שץ ריצ'רד היה בהכרה ונפצע רק בברכו מפני שלחץ את רגלו ברצפה, וקונספט 1 נשרף לחלוטין. את הנהג הצילו המבנה החזק ומזל: אפילו למרות שהרכב עף כמה מטרים והתהפך מספר פעמים, ההתלקחות לא התחילה מיד וריצ'רד הספיק לצאת מהרכב כמעט ללא פגע. מעניין שבדגם הבא שלה החברה מיקמה מטף עם הכיתוב "למקרה של עליה על גבעה".

מעניין

בקצרה על העבר

Mate Rimac
מטה רימאץ. חדשן ויזם קרואטי, מייסד חברת הרכב הקרואטית Rimac Automobili. רימאץ החל לפתח מכונית-על חשמלית עוד בגיל 20. רימאץ זכה בתואר היזם הקרואטי של השנה ונכנס לדירוג טופ 30 מתחת לגיל 30 של פורבס ב-2017.

בשנת 2009 היזם, המהנדס והחדשן הקרואטי מטה רימאץ הקים את החברה Rimac Automobili והחל לגייס צוות מקצועי. והכל התחיל מכך שמטה, עוד בהיותו בן 19, החל לשפר את הב.מ.וו הישן שלו והפך אותו לרכב חשמלי. כבר לאחר מספר שנים מכונית הקופה החשמלית יכלה להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3,3 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 280 קמ"ש. אז הוא הגיע למסקנה שיש ליצור מכונית חשמלית חדשה מהיסוד וליישם את כל הידע שנצבר. כך הופיעה רימאץ קונספט 1 – מכונית העל החשמלית הראשונה בעולם ושמו של רימאץ הופיע במסמכים הרשמיים של הפדרציה הבינלאומית לרכב FIA בתור היוצר של הרכב החשמלי המהיר ביותר בעולם.

קונספט 1

בשנת 2011 רימאץ, שעוד היה רק בן 23, יחד עם הצוות שלו הציג בתצוגת הרכב בפרנקפורט את מכונית ההיפר החשמלית Rimac Concept One. הרכב עם עיצוב רגוע ולא עמוס ומאפיינים דינמיים רציניים זכה לביקורות מחמיאות מאוד מעיתונאים. הדגם הראשון של רימאץ הפך במהרה לרכב החשמלי המהיר ביותר בעולם ופתח נישה חדשה בשוק – מכוניות היפר חשמליות.

רימאק קונספט וואן 2013. מנוע. קופה, 1 דור

יחידת הכוח של רימאץ קונספט 1 מורכבת מארבעה מנועים חשמליים (אחד בכל גלגל) בהספק 272 כ"ס כל אחד. החלטה זו שיפרה את הדינמיקה במהלך פניות ואת אחיזת הכביש. המאפיינים מרשימים: הרכב במשקל 1,850 ק"ג המפיק 1,088 כ"ס ו-1,600Nm מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 2,8 שניות ומשיג מהירות מרבית של יותר מ-300 קמ"ש. מדובר בשיא בשביל התקופה ההיא! בתור מקור אנרגיה הותקנה סוללת ליתיום-ניקל-מנגן-קובלט-אוקסיד בקיבולת 90 קוט"ש שאפשרה לעבור עד 350 ק"מ בין טעינות. הסוללות ממוקמות בתוך הרצפה , יחד עם שאר מרכיבי המנועים על מנת להשיג מרכז כובד נמוך. הזמן הנדרש לטעינה מלאה הוא שעה ו-15 דקות.

Rimac Concept_One 2016.

בשנת 2016 הקונספט עבר עדכון ששיפר את הדינמיקה. האצה ל-100 קמ"ש התקצרה ל-2,6 שניות ול-200 קמ"ש המכונית האיצה תוך 6,2 שניות. המהירות המרבית הוגבלה ל-356 קמ"ש.

קונספט S

קונספט S היא גרסת המסלול של קונספט 1. גרסה זו קיבלה מרכב מוקל ב-50 ק"ג, בודי קיט אווירודינמי, כנף אחורית ענקית ומושבי ספורט מיוחדים. הספק המנועים החשמליים הוגבר ל-1,384 כ"ס, האצה ל-100 התקצרה ל-2,5 שניות והמהירות המרבית צמחה ל-365 קמ"ש.

תאונה בתור מניע למסחר

התאונה המפורסמת עם מנחה תוכנית הטלוויזיה טופ גיר התרחשה בשנת 2017. ואם אתם חושבים שהאירוע איכשהו פגע במוניטין של מכונית ההיפר או חברת רימאץ עצמה, אתם טועים. כן, הרכב שעלה 2 מיליון יורו נשרף והושמד לחלוטין, אבל הנהג יצא מזה בסך הכל עם רגל שבורה. מנהל מחלקת המכירות של Rimac Automobili קרסו צ'וריץ' הודה שביום התאונה עם האמונד החברה הצליחה למכור שלושה (!) רכבים. עבור חברה שמייצרת רכבים בלעדיים במיוחד בכמות מוגבלת, למכור 3 עותקים כה יקרים ביום אחד זו הצלחה לא יאומנת. יוצא שהתאונה הייתה מהלך שיווקי יוצא מן הכלל.

Rimac
בשנת 2021 בוגאטי ורימאץ התמזגו למיזם המשותף Bugatti Rimac.

באופן כללי, תקשורת הרכב קיבלה בחום את קונספט 1 שלא רק פתח קטגוריה חדשה של מכוניות היפר חשמליות, אלא שינה את כללי המשחק ולמעשה הפך לשחקן חדש ממדינה שאין בה אפילו יצרנית רכב משלה. Rimac Automobili גרמה אפילו למומחים כמו בוגאטי וקוניגסג להילחץ. ודרך אגב, בשנת 2021 בוגאטי ורימאץ התמזגו למיזם המשותף Bugatti Rimac: 45% מהמניות שייכות לחברת Porsche AG ו-55% ל-Rimac Group. פיתוח של דגמים חדשים כעת הולך להתבצע על-ידי רימאץ ולשם כך נבנה מרכז מחקר ופיתוח חדש בקרואטיה.

הייתם רוצים לקחת את קונספט 1 לסיבוב כמו האמונד?
10 קולות