רנו קאנגו E-Tech Electric. הרכב החשמלי הראשון בהיסטוריית רנו
רנו קאנגו זהו טנדר משא או קומפקט-ואן נוסעים עם יחידת כוח חשמלית. להזכירכם, רנו קאנגו החדש (עם מנועי בנזין ודיזל) הוצג בגרסת דור שלישי במרץ בשנת 2021 וכבר בקיץ הוא הגיע לשוק האירופי. בנובמבר בשנת 2021 יצא טנדר משא חשמלי קאנגו E-Tech Electric, הרכב החשמלי הראשון בהיסטורית רנו. ועכשיו, רק כעבור שנה אחת, החבר הצרפתית סוף כל סוף הצליחה לייצר גרסה חשמלית של קומפקט-ואן נוסעים, היא תצא לשוק בתחילת שנת 2023 וכבר ניתנת להזמנה מוקדמת. הייצור של קאנגו חשמלי יתבצע באותו מקום שבו מייצרים את דגמי "הפחונים" - במפעל Renault בעיר הצרפתית מובאז'.
הידעתם, שלרנו קאנגו E-Tech Electric יש דגם זהה, ועוד איזה! קומפקט-ואן נוסעים T-קלאס חשמלי לחלוטין, מרצדס EQT מסגמנט הפרימיום מאת חטיבת Mercedes-Benz Vans שהופיע לראשונה בדצמבר בשנת 2022. שני הדגמים אף מיוצרים באותו המקום.
העיצוב החיצוני
רנו קאנגו E-Tech Electric החדש הוא התגלמותו של רכב דו-תכליתי אמיתי. זהו רכב מצוין לבית ולמשפחה, ובימי חול הוא מתאים לעבודה. "סוס עבודה" דור שלישי הפך לגדול יותר: האורך צמח ל-4,486 מ"מ, הרוחב - ל-1,919 מ"מ, בסיס הגלגלים גדל ל-2,716 מ"מ, כלומר היקולת שלו עלתה. מרווח הגחון עומד על 164 מ"מ. נוספו מסילות עם מוטות צולבים שניתן להרכיב בידיים ולסדר עליהם מטען חריג במשקל עד 80 ק"ג. כל הרכבים מגיעים עם מכסה המנוע מאלומיניום ופנסי לד. הדלתות הקדמיות נפתחות בזווית עד 90 מעלות. בין הפרטים המיוחדים של הגרסה החשמלית יש לציין במיוחד את רשת הגריל צפופה יותר ופתח הטעינה שמוסתר מאחורי לוחית השם.
עיצוב הפנים והאבזור
היצרנית רצתה להוסיף יוקרה לכל סדרת הרכבים, לכן האיכות של רמת הגימור של תא הנוסעים השתפרה משמעותית. נוספו מושבים נוחים יותר, רמת בידוד הרעשים שופרה (למשל החלונות התעבו ב-11%). על הקונסולה המרכזית נמצאת מערכת המולטימדיה המתקדמת EasyLink עם מסך בגודל 8 אינץ'. הנוסעים בשורת המושבים השניה יהנו מכניסה דרך דלתות הזזה רחבות. שורת המושבים האחורית כוללת שלושה מקומות מלאים, המשענת שלה מחולקת בפרופורציה סטנדרטית 60:40.
יש בקרת אקלים דו-אזורית, התנעת מנוע בלחיצה בכפתור ומגוון פריטים קטנים ונחמדים נוספים. הרכב אובזר בבקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית שמירה על נתיב, מערכת בלימה אוטומטית ומערכת בקרת יציבות שיכולה להתמודד עם רוח צד, מה שחשוב לרכב עם מרכב "מפרש". לרשימת האופציות נוסף מסך במקום מראה אחורית שמשדר תמונה מצלמה אחורית ובלם יד חשמלי. אפשר לקבל בנוסף הגה, מושבים ושמשה קדמית מחוממים.
קיבולת להובלת מטען
נפח של תא המטען בגרסת נוסעים של קאנגו עומד על 850 ליטר (בגרסאות בעלות מנוע הבעירה הוא עומד על 775 ליטר). בעת קיפול שורת המושבים האחורית מתקבל נפח בסך 2,500 ליטר (בגרסאות בנזין ודיזל - 3,500 ליטר). כמובן, הסוללה שמורכבת מתחת לרצפה עשת את העבודה שלה. בגללה השתנה צורה של רצפה מאחורי המושב של נהג ונוסע קדמי: מושבים בשורה השנייה מורכבים גבוה יותר בהשוואה לגרסאות "פחמימניות", אין אפשרות לקפל אותם למשטח ישר, אמנם יש מסילות שעליהם ניתן להזיז את המושבים לאורך, מה שמפצה מעט את יכולות השינוי של תא נוסעים. נפח תא מטען של קאנגו המסחרי עומד על 3.9 קוב, בגרסה המוארכת - 4.9 קוב. יכולת העמסה עומד על 600 או 800 ק"ג (בגרסה המוארכת). נפח הכולל של תאים ומגירות לחפצים קטנים לא השתנה ועומד על 49 ליטר.
המנועים
החלק הטכני של גרסת נוסעים רנו קאנגו E-Tech Electric שנת 2023 זהה לזה של קאנגו חשמלי מסחרי. שתי הגרסאות מצוידות במנוע חשמלי אחד שמורכב על הציר הקדמי ומפיק 122 כ"ס (90 קילוואט) ו-245 נ"מ. עם זאת, המדד הזה היה טוב יותר מזה שהוכרז בהצגה המוקדמת. במצב חיסכון בחשמל Eco עוצמת המנוע מוגבלת ב-56 קילוואט (76 כ"ס) והמהירות המרבית - ב-110 קמ"ש. יש שלושה מצבי מיחזור אנרגיה. קיבולת של הסוללה, המובנית בתוך הרצפה, עומדת על 45 קילוואט. הטעינה המלאה מספקת טווח הנסיעה המרבי בסך 285 קילוואט לפי המחזור WLTP. סוללה תומכת טעינה במתח 80 קילוואט, הדבר מאפשר להוסיף טווח נסיעה בסך 170 ק"מ תוך 30 דקות.