על אף העובדה שפרארי פיתחה מנוע חדש עבור דגם 296 GTB ומציגה אותו בתור "דגפ בעל שישה צילינדרים האמיתי הראשון", בפועל, מכונית-על החדשה – יורשת של רכבי ספורט ומרוצים Ferrari Dino. לכן ל- GTB 296 יש היסטוריה, ולא קצרה. את מנוע 6 צילינדרים הראשון פרארי פיתחה עוד בשנת 1956 עבור הדגם החדש – Dino. במובן מסוים זו הייתה מעי
פרארי 296 GTB ‏2021. מרכב, צורה. קופה, 1 דור
AUTOBOOM

שיבת שישה צילינדרים

פרארי 296 GTB ‏2021. מרכב, צורה. קופה, 1 דור

על אף העובדה שפרארי פיתחה מנוע חדש עבור דגם 296 GTB ומציגה אותו בתור "דגפ בעל שישה צילינדרים האמיתי הראשון", בפועל, מכונית-על החדשה – יורשת של רכבי ספורט ומרוצים Ferrari Dino. לכן ל- GTB 296 יש היסטוריה, ולא קצרה. את מנוע 6 צילינדרים הראשון פרארי פיתחה עוד בשנת 1956 עבור הדגם החדש – Dino. במובן מסוים זו הייתה מעין מהפכה עבור החברה, מאחר ועד כה ברכבים הותקנו מנועי 12 צילינדרים בלבד.

היסטוריה

V6 הראשון הותקן במכונית ספורט חד-מושבית Dino 156 F2 אשר יצאה לשוק בשנת 1957. למנוע היה נפח של 1,5 ליטר והספק של 180 כ"ס, בליווי תיבת 4 הילוכים ידנית. מנוע זה הותאם להשתתפות במרוצי פורמולה-1 ובשנת 1958 הוביל את מייק הות'ורן לניצחון בגראן-פרי בארגנטינה. מאוחר יותר מנועי V6 בהספק 300 סוסים הותקנו באבי הטיפוס Dino 196 S ו- Dino 296 S, אולם הרעיון היה כושל. ומנועי 6 צילינדרים נשכחו לחמישה שנים.

בשנת 1965 מנוע V6 בנפח 1,6 ליטר המפיק 175 כ"ס הותקן באב טיפוס חדש Dino 166 P, והוא הוכיח את עצמו היטב במרוץ סיבולת בנורבורגרינג, היכן הציג תוצאות המשתוות למכונית ספורט בעלות מנועים בנפח גדול פי שלושה. Dino הבא – 166 F2, צויד במנוע 1,6 ליטר בהספק 220 כ"ס אשר היה אמור להפוך לסדרתי ולהיות מותקן בדגמים חדשים של פרארי. הדגם הבא שבו הותקן מנוע זה היה Dino 246 GT שזכה לפופולריות מסוימת, אך ייצורו הופסק בשנת 1974.

שיבת 2021

בסרטון: פרארי 296 GTB 2021 שנת. קופה.

ובכן, בשנת 2021 התרחשה שיבה של מנועי 6 צילינדרים מאת פרארי. אמנם, ברמה טכנולוגית שונה לחלוטין: מפני שמדובר במנוע 6 ציל' חדש מבחינה רעיונית, לפרארי יש זכות מלאה להציג אותו בתור הראשון – בכל מקרה, מעטים מאוד זוכרים כל מיני דינו מאמצע המאה הקודמת.

יחידת כוח חדשה של 296 GTB – היברידית, בבסיסה – מנוע 3 ליטר V6 בהספק 663 כ"ס (זווית צילינדרים של 120°). המנוע החשמלי בין מנוע בעירה פנימית ותיבת ההילוכים תורם 167 כ"ס נוספים, כתוצאה מכך ההספק הכולל – עד 830 כ"ס עם מומנט מרבי של 740Nm. חטיבה כזו מאיצה את מכונית הספורט ל- 100 קמ"ש תוך 2,9 שניות, ומאפשרת להשיג מהירות מרבית של 330 קמ"ש. המנוע פועל בצוותא עם תיבת 8 הילוכים רובוטית.

מכוניות ספורט היברידיות הציפו את כל כדור הארץ. באיזו מהן תבחר/י?
6 קולות