קאדילק CTS דור 3 יוצר בין השנים 2013 - 2019. דגם מסגמנט פרימיום בתצורת סדאן, יוקרתי, בעל ביצועים גבוהים ורווי במערכות טכנולוגיות מתקדמות. הרכב הפך לאחד הדגמים של קדילאק מהסוג החדש: מיועד לצעירים, ספורטיבי, מתקדם, עם מגוון מערכות טכנולוגיות מודרניות ושמר רק על חלק קטן מהמרכיבים המסורתיים שהיו לו. בשנת 2014 CTS החדש זכ
קאדילק CTS ‏2013. מרכב, צורה. סדאן, 3 דור
AUTOBOOM

קאדילק CTS בצורת מרכב סדאן. דור 3 שנות 2013 - 2019

קאדילק CTS ‏2013. מרכב, צורה. סדאן, 3 דור

קאדילק CTS דור 3 יוצר בין השנים 2013 - 2019. דגם מסגמנט פרימיום בתצורת סדאן, יוקרתי, בעל ביצועים גבוהים ורווי במערכות טכנולוגיות מתקדמות. הרכב הפך לאחד הדגמים של קדילאק מהסוג החדש: מיועד לצעירים, ספורטיבי, מתקדם, עם מגוון מערכות טכנולוגיות מודרניות ושמר רק על חלק קטן מהמרכיבים המסורתיים שהיו לו. בשנת 2014 CTS החדש זכה בפרס Motor Trend Car of the Year ונכנס לעשרת הרכבים הטובים ביותר על-פי משאל הנהגים. באותה שנה הדגם זכה במקום הראשון בקרב רכבים בגודל בינוני מפלח הפרימיום לפי הגרסה של US News & World Report.

למרבה הצער, קאדילק CTS החדש לא הצליח במיוחד באירופה: בשנת 2014 באירופה נמכרו 133 רכבים בלבד, בשנת 2015 - 140 רכבים. הביקוש בארה''ב היה גבוה יותר, אבל גם שם בשנת 2015 הוא ירד ל-19,5 אלף רכבים מסוג סדאן, כנגד הממוצע של 48,000 רכבים בשנה לגרסאות הדור הקודם.

עובדה מעניינת

למרות כל היתרונות של הדגם, בשנת 2019 העיצוב החיצוני והפנימי של קאדילק CTS התחיל להיתפס כמיושן, וממשק המגע של מערכת המידע והבידור לא הצליח לעמוד בקצב ההתפתחות המהיר של תעשיית ה-IT. לכן הייצור של הרכב הופסק. אבל המבנה המקורי והיציב שלה, איכות הרכבה גבוהה ברוב המקרים, עוצמת המנועים והתנהגות כביש טובה מאפשרים לו להישאר אקטואלי בשוק הרכבים יד שנייה. בואו נדבר על גרסת הדור השלישי והאחרון שמוצעת בישראל.

עיצוב חיצוני

מבחוץ הדגם משדר את הרציניות האמריקאית, אך הוא שונה מהדגמים "האולדסקוליים" Caddy. יש להם קווי מתאר מדויקים וטכנולוגיים שמתאימים לרכבי ספורט. האבזור הבסיסי כולל פנסי בי-קסנון אדפטיביים, בלמי Brembo קדמיים וצמיגים Run Flat בגודל 245/40 R18. אחרי מתיחת הפנים בשנת 2016, הרכב, שאורכו כמעט 5 מטר קיבל רשת גריל שונה בסגנון של סדאן הדגל CT6 ופגוש אחורי שונה עם תוספת עיצוב בצורת דיפיוזר, עם אגזוזי פליטה בצורה אנכית במקום אופקית הקודמת. הרכב ניתן לזיהוי מיד, גם אם יהיה מוקף בזרם של מכוניות אחרות בכביש.

עיצוב פנימי

העיצוב של תא הנוסעים הוא ארגונומי ומהווה מקור לחיקוי - רוב פקדי השליטה נמצאים בהישג יד, סביבת הנהג מתאימה באופן מושלם לנהיגה ספורטיבית. גם הלחצנים עצמם וגם צג המגע הדיגיטלי נחשבים לבין הטובים ביותר (אם לא הכי טובים) בסגמנט במדד של נוחות של תצוגת המידע. הרכב אובזר בכל הפונקציות הפופולריות של מידע ובידור, שמצופים להימצא ברכב מסגמנט הפרימיום, כולל נקודת גישה ל-Wi-Fi. בנוסף יש מספר אופציות מעניינות שלא קיימות ברכבים אחרים מהסגמנט, למשל תא מוסתר לאחסון הסמארטפון הממוקם בפאנל הקדמי.

מנועים

המאפיין המרכזי של הדגם הוא רמת השליטה, שאף עולה במספר מדדים על הדגמים המתחרים מהיצרנים הגרמניים, שאחרי הכל הדגם יוצר במטרה להתחרות בהם. GM הצליחה לשלב בין מנועים חזקים במיוחד לבין מרכב קל יחסית וקשוח מאוד ומערכת שליטה מכווננת היטב עם אופציה לחיזוק. אפילו בנהיגה חדה מאוד CTS שומר על שליטה ויציבות. מנוע הבסיס בהספק 268 כ''ס עם 4 צילינדרים ועם מגדש טורבו חזק יותר בהשוואה לרוב הרכבים האירופיים מסוג סדאן מסגמנט פרימיום, ומספק תאוצה מהירה יותר מ-ב.מ.וו. 530i או אאודי A6 2.0T, אך גם קשוחה יותר. אפשרות נוספת היא מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר בעל הספק 335 כ''ס, שבקלות עוקף את ב.מ.וו. 540i ואאודי A6 Competition. לישראל גרסת סדאן מגיעה עם מנוע טורבו בנפח 2 ליטר בעל הספק 272 כ''ס שפועל בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית ועם הנעה אחורית. התאוצה מ-0 ל-100 קמ''ש לוקחת 6.8 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ב-250 קמ''ש.

באיזה סדאן מסגמנט פרימיום תבחרו כדי לתת גז בהחלפת אור הרמזור לירוק?
5 קולות