SERES 3 EV. שואף לפסגת שוק הרכבים החשמליים הישראלי
SERES 3 EV הוא קרוסאובר קומפקטי עם יחידת כוח חשמלית המיוצר מתחילת שנת 2022. אפשר לומר שהוא "קרוב משפחה" מאוד רחוק של טסלה, מאחר שבחברת Sokon שמייצרת את הרכבים תחת המותג SERES מועסק המהנדס מרטין הברהארד, אחד המייסדים של טסלה והמנכ"ל הראשון של החברה האמריקאית. Sokon Group עצמה נוסדה בשנת 1986 ונמצאת בבעלות Dongfeng Motor. כבר בשנת 2020 רכבי Sokon הגיעו לשווקים של טורקיה, מרוקו, פקיסטן, אקוודור וגרמניה. SERES 3 EV החדש נמכר בישראל ממאי 2022 וכבר מצא לעצמו 131 בעלים! בואו נברר מדוע הוא שואף להוביל בשוק הרכבים החשמליים בישראל ולמה בוחרים בו. על הדרך נברר מהם היתרונות והחסרונות שלו.
הסוכנויות בישראל מציעות את SERES 3 EV החדש במחיר שמתחיל ב-142,967 ₪ (כולל אגרת רישוי, נתונים לשנת 2022).
מאפיינים עיקריים
מימדי המרכב: אורך 4,385 מ"מ, רוחב 1,850 מ"מ, גובה 1,650 מ"מ. בסיס גלגלים (2,655 מ"מ) ומשקל (1,765 ק"ג) -יותר אופיינים לרכב עם מנוע בעירה פנימית. מרווח הגחון הוא די מכובד, 180 מ"מ. תא הנוסעים מתקדם, עם שני מסכים בגודל 10,25 אינץ'. חייבים לתת קרדיט, בשביל רכב מפלח השוק זול יותר האבזור שלו הוא די טוב: מושבים עם ריפוד עור וכוונון חשמלי, בקרת אקלים דו-אזורית, סאנרוף פנורמי, חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 18 אינץ'.
SERES 3 EV שנת 2022 קיבל מנוע חשמלי אחד שמפיק 163 כ"ס ומסוגל להאיץ את הרכב החשמלי הקל ל-100 קמ"ש תוך 8,9 שניות, שהיא תוצאה ממוצעת בקטגוריה. המהירות המרבית (למען חיסכון בסוללה) מוגבלת ב-155 קמ"ש - גם נתון די שגרתי. טעינה בודדת של הסוללה בקיבולת 52,7 קוט"ס תספיק ל-329 ק"מ של דרך. טעינה סטנדרטית תמלא את הסוללה ב-8 שעות, מטען מהיר יספק טעינה ל-80% תוך חצי שעה.
יתרונות
- מידות קומפקטיות ומשקל נמוך
- מפרט אבזור בסיסי מכובד: 6 כריות אוויר, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת 360°, חיישני התרעה על סטיה מנתיב והתקרבות לכלי רכב מלפנים.
- טווח נסיעה מכובד (ומציאותי!): טווח הנסיעה הרשמי של 329 ק"מ הכוח בנסיעות מבחן.
- מתלים נוחים
- אחריות: 8 שנים או 100,000 ק"מ על יחידת הכוח ו-5 שנים על שאר המכלולים.
- המחיר הוא יתרון שאי אפשר להתעלם ממנו: כפי שנראה, המתחרה העיקרי של SERES הוא יונדאי קונה EV החדש שהוא קצת יותר יקר – מ-143,437 ₪ (נתונים לשנת 2022, כולל אגרת רישוי), אך עם טווח נסיעה קטן יותר – 300 ק"מ.
חסרונות
כיוון שהרכב יצא לא מזמן, עדיין אין עליו הרבה מידע. אבל עבור חלק מהאנשים היעדר של מכלול בטיחות מתקדם יכול להיות חיסרון משמעותי. לפי חישובי משרד התחבורה של ישראל, מבחינת התחזוקה SERES 3 EV החדש יקר ב-214% בהשוואה לטסלה מודל 3 שהיא דוגמה למופת. ייתכן שהעיצוב החיצוני של הדגם לא יתאים לכל אחד.