סקודה. בתוכניות לעתיד אין חשמול מוחלט
Skoda Auto הנמצאת בהרכב של פולקסווגן, חשפה את תוכנית ההתפתחות עד שנת 2026. בדומה ליצרניות גדולות רבות מהפלח ההמוני, המותג הצ'כי יקדיש את תשומת הלב המרבית לייצור רכבים חשמליים, בפיתוח שלהם הושקעו 5,6 מיליארד יורו. כבר ב-3 השנים הקרובות צפויים לצאת 4 דגמים חדשים שהוצגו עד כה בתור פסלים. אבל בתוכניות לעתיד אין חשמול מוחלט, לכל הפחות, בינתיים. יותר מכך, אפילו לא הוכרזו המועדים למעבר המוחלט לרכבים חשמליים!
בשונה מפולקסווגן ואאודי, החברה הצ'כית לא ממהרת לנטוש את מנועי הדלק, יותר מכך, דווקא סקודה במסגרת תאגיד VAG אחראית על המודרניזציה וההתפתחות העתידית של מנועי הבנזין EA211.
על התוכניות לשנת 2023 ומחירי סקודה בישראל – קראו כאן.
2023
כבר בסתיו של 2023 יושקו הדורות החדשים של סקודה סופרב והקרוסאובר קודיאק. להם ישאירו את גרסאות הבנזין והדיזל, אבל יוסיפו להיצע גרסאות היברידיות פלאג-אין. הייצור של סופרב יועבר מצ'כיה לסלובקיה, למפעל של פולקסווגן. קודיאק יישאר במפעל הצ'כי בקווסיני.
בנוסף לכך, עד סוף השנה הנוכחית יופיע דגם ההאצ'בק סקאלה והקרוסאובר קאמיק המעודכנים.
2024
תושק סקודה אוקטביה המעודכנת במרכבי ליפטבק וסטיישן. לגבי העתיד של פאביה כרגע אין מידע: אחרי ההוצאה לפועל של תקני זיהום האוויר החדשים יורו-7 (בשנת 2025) מודרניזצית המנועים תוביל לעלייה רצינית במחירים. סקודה פאביה לא תהיה רווחית ולכן צפוי שהייצור שלה ייפסק.
הפרמיירה החשמלית הכי קרובה בשנת 2024 תהיה הקרוסאובר החשמלי סקודה אלרוק, שיחליף את קארוק. הרכב יתבסס על הפלטפורמה MEB ויקבל עיצוב בסגנון החדש Modern Solid, שמאפיינו העיקרי הוא פנסים אנכיים.
2025
יופיע הרכב החשמלי הקומפקטי והזול ביותר, הנושא כרגע את השם הסמלי סקודה Small. הקרוס-האצ' באורך 4,1 מ' יהפוך למקביל של הרכב החשמלי ה"עממי" שהוצג לא מזמן פולקסווגן ID. 2all. בינתיים ידוע רק שהרכב החשמלי הצ'כי יקבל תא מטען בנפח מכובד (כ-460 ליטר) וטווח נסיעה של 450 ק"מ. המחיר המשוער – מ-25 אלף יורו. הייצור יתבצע בספרד.
באותה שנה ייצא הקרוסאובר המעודכן סקודה אניאק iV יחד עם גרסתו במרכב קופה אניאק iV קופה. הוא יקבל חרטום בסגנון המקורי החדש, יצויד במנועים חשמליים עוצמתיים יותר ובסוללה בקיבולת מוגברת: 86 קוט"ש במקום 77 קוט"ש. בנוסף, יופיע מטען עוצמתי יותר (עד 170 קילוואט).
וסוף-סוף תגיע הגרסה הבסיסית של אניאק – iV 50, שעליה דיברו עוד בזמן הופעת הבכורה של הדגם, לפני 3 שנים. קרוסאובר כזה יקבל הנעה אחורית ומנוע בהספק 148 כ"ס בשילוב עם סוללה בקיבולת 52 קוט"ש. טווח נסיעה בין טעינות – 365 ק"מ, לפי שיטת WLTP. המחיר יתחיל ב-40 אלף יורו.
2026
לקו הדגמים יצטרפו שני רכבים חשמליים נוספים. הראשון נקרא בינתיים סקודה Space: קרוסאובר באורך 4,9 מ' עם 7 מקומות שנוצר על בסיס הקונספט Vision 7S.
השני – דגם סטיישן חשמלי סקודה קומבי באורך 4,7 מ׳, זוהי למעשה הגרסה החשמלית של אוקטביה שתימכר במקביל לה. הרכב החשמלי יצויד בהנעה אחורית או כפולה, טווח הנסיעה יעמוד על כ-600 ק״מ.
שורה תחתונה: אילו רכבים חשמליים יופיעו
עד שנת 2027 ייצאו הרכבים החשמליים הבאים:
- הקרוסאובר התת-קומפקטי המסומן כ-Small BEV
- הקרוסאובר הקומפקטי Elroq
- סטיישן מרווח המסומן כ-Combi
- קרוסאובר בעל 7 מקומות Space-7
- הדור השני של אניאק ואניאק קופה
בשנת 2022 סקודה מכרה 731,3 אלף רכבים חדשים בכל העולם, זוהי ירידה של 16,7% בהשוואה לשנה הקודמת.