LEVC TX זהו רכב ייעודי המותאם לשימוש בתור מונית עם יחידת כוח היברידית פלאג-אין. הרכב מיוצר על-ידי יצרנית רכבים מסחריים בריטית LEVC (London Electric Vehicles Company), חברת בת של ענקית הרכב הסינית ג'ילי. הודות למעבר ליחידת כוח המאפשרת לנסוע במצב חשמלי, החל משנת 2018 רק TX עומד בתקני התחבורה החדשים בלונדון. לפיהם, ר
LEVC TX. מונית על הסוללות
AUTOBOOM

LEVC TX. מונית על הסוללות

LEVC TX. מונית על הסוללות

LEVC TX זהו רכב ייעודי המותאם לשימוש בתור מונית עם יחידת כוח היברידית פלאג-אין. הרכב מיוצר על-ידי יצרנית רכבים מסחריים בריטית LEVC (London Electric Vehicles Company), חברת בת של ענקית הרכב הסינית ג'ילי. הודות למעבר ליחידת כוח המאפשרת לנסוע במצב חשמלי, החל משנת 2018 רק TX עומד בתקני התחבורה החדשים בלונדון. לפיהם, רק רכבים עם רמת פליטות אפסית, כלומר רכבים חשמליים לחלוטין או היברידיים פלאג-אין עם מנוע בנזין, שעוברים לכל הפחות 48 ק"מ בין הטעינות, יכולים להיכלל בצי המוניות של העיר. עד אפריל 2022 בלונדון נמכרו יותר מ-5,000 יחידות של LEVC TX, המהוות כשליש מהצי של לונדון. במאי 2022 היצרנית הכריזה שהיקף המכירות בכל העולם הגיע ל-7,000 רכבים. אפילו בישראל ניתן לרכוש את המונית על הסוללות במחיר מ-350,537 ₪ (נתונים לסוף שנת 2022). רוצים להכיר יותר מקרוב? המשיכו לקרוא.

מאפיינים עיקריים

בסרטון: אל.אי.וי.סי TX 2017 שנת. וואן.

LEVC TX הוא קומפקט-ואן בעל 5 דלתות ו-7 מקומות. הרכב מעוצב בסגנון הרשמי שנראה מתאים ללונדון של פעם והמרכב שלו צבוע בצבע שחור. המימדים: אורך 4,8 מ', רוחב 1,9 מ', גובה 1,88 מ'. בתא הנוסעים יש מחיצה בין הנהג לנוסעים ומושבים מתקפלים נוספים פלוס מעקות על הקונסולה המרכזית לנוחות הנוסעים. מסגרת המרכב מיוצרת מאלומיניום קל, מה שמפצה חלקית על המשקל של הסוללות.

הרכב מגיע עם סוג הנעה אחורית ועם יחידת כוח מותקנת בחלק הקדמי, מתחת למכסה המנוע. LEVC TX נע במצב חשמלי לחלוטין: המנוע החשמלי מאת Siemens בהספק 150 כ"ס מקבל את האנרגיה מסוללה בקיבולת 33 קוט"ש מתוצרת החברה הקוריאנית LG Chem, שהיא בתורה נטענת באמצעות מנוע בנזין 3 צילינדרים 1,5 ליטר מאת וולוו המפיק 81 כ"ס. בנוסף למנוע הבנזין הסוללה נטענת גם מהרשת: השקעים ממוקמים משני צידי הגריל המדומה. שקע CCS מיועד לטעינת DC בהספק 50 קילוואט ו-AC בהספק 22 קילוואט, יש שקע CHAdeMO נוסף לטעינת 50 קילוואט.

בסתיו של 2020 הרכב הושק בסין. ללקוחות פרטיים יחד עם הרכב מוצעים אביזרים הכרחיים שונים: מפנס צהוב לגג ועד למונה בתא הנוסעים. LEVC TX שנת 2022/2023 עבור סין מצויד גם הוא ביחידת כוח היברידית פלאג-אין על בסיס מנוע חשמלי בהספק 150 קילוואט, אך המנוע של וולוו מגיע עם טורבינה ומפיק 136 כ"ס. טווח הנסיעה של הרכב במצב שריפת דלק מגיע ל-640 ק"מ, במצב חשמלי לחלוטין הוא 112 ק"מ. צריכת הדלק הממוצעת, לדברי היצרנית, לא עולה על 6,5 ליטר ל-100 ק"מ.

רכבים בעלי יחידת כוח היברידית טורית שאנחנו גם מכירים: התאומים שברולט וולט ואופל אמפרה, שדווקא לא הפכו לרבי-מכר. ב.מ.וו i3 החשמלי יכול להצטייד בפונקצית Range Extender (מאריך טווח) – מנוע 2 צילינדרים מזערי להפקת זרם חשמלי שהופך את הרכב החשמלי להיבריד-REX טורי. הקוריאנים מ-SsangYong מוכרים בשוק הפנימי את Actyon EV-R עם יחידת כוח היברידית טורית. בעוד שמכונית העל קארמה ריברו ואינפיניטי Emerg-e הן הניסיון של היברידים מסוג REX לקרוא תיגר על טסלה. בין הדגמים האחרונים של שנת 2022 – הקרוסאובר הסיני המסוגנן וויה פרי.

מעניין
איזו אסוציאציה יוצרת אצלכם לונדון?
9 קולות