סובארו אאוטבק – סטיישן בעל 5 מקומות המיוצר על ידי חברת Subaru היפנית משנת 1994. הרכב נבנה על בסיס הדגם Legacy ("מורשת") ולו מרווח גחון מוגדל, תדמית של רכב שטח וכושר עבירות מוגבר. נכון להיום בישראל נמכר הדור החמישי לרכב אשר הושק ב- 2014 ועבר מתיחת פנים ב- 2017. מודרניזציית הדור החמישי של אאוטבק הפכה את הרכב לבטיחות
סובארו אאוטבק ‏2017. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 5 דור, שדרוג
AUTOBOOM

סטיישן סובארו אאוטבק. דור 5 מתיחת פנים (2017)

סובארו אאוטבק ‏2017. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 5 דור, שדרוג

סובארו אאוטבק – סטיישן בעל 5 מקומות המיוצר על ידי חברת Subaru היפנית משנת 1994. הרכב נבנה על בסיס הדגם Legacy ("מורשת") ולו מרווח גחון מוגדל, תדמית של רכב שטח וכושר עבירות מוגבר. נכון להיום בישראל נמכר הדור החמישי לרכב אשר הושק ב- 2014 ועבר מתיחת פנים ב- 2017. מודרניזציית הדור החמישי של אאוטבק הפכה את הרכב לבטיחותי ומודרני עוד יותר.

נקודות החוזק של הרכב הן התנהגות כביש מצוינת, תדמית של רכב אמין, כושר עבירות מקובל, מרווח פנימי יוצא מן הכלל, רמת בטיחות גבוהה ואבזור עשיר. בין חסרונות מציינים בידוד רעשים גרוע, זווית גישה קטנה. שנויה במחלוקת גם גרסת מנוע 2,5 ליטר + גיר רציף: צריכת דלק לא גדולה, העוצמה מספיקה לנהיגה נוחה בכביש מהיר, אולם תחת עומס מלא ייתכן מחסור דחף בעת עקיפה בעלייה.

מבחוץ ומבפנים

הופעתו החיצונית של אאוטבק 2017 התרעננה. את הרכב המעודכן ניתן לזהות לפי גריל חדש עם פס כרום, פגוש אחר וגימור שונה של החלק התחתון מפלסטיק לא צבוע. הסטיישן קיבל חישוקי סגסוגת קלה בעיצוב חדש, פנסי חזית LED חדשים של אורות גבוהים ונמוכים, פנסי עוקבי פנייה אדפטיביים Steering Responsive Headlight (SRH). הוחלפו בתי המראות, בימני הופיעה עינית של מצלמת וידאו. כעת היצרנית מציאה צבעי מרכב חדשים,הכמות הכוללת שלהם מגיעה לעשרה! למרכב המימדים הבאים: אורך – 4185 מ"מ, רוחב – 1840, גובה – 1675. בסיס גלגלים – 2475 מ"מ, קוטר סיבוב מינימאלי – 5,5 מטר, מרווח גחון – 200 מ"מ. גודל צמיגים סטנדרטי – 225/50R18.

בהיותו סטיישן ממעמד גבוה, לאאוטבק החדש תא נוסעים מרווח במיוחד, מימדיו הבאים: אורך – 2030 מ"מ, רוחב – 1545, גובה – 1240, ונפח תא המטען – 559 ליטר (על פי שיטת VDA). פתח תא המטען: 824 מ"מ לגובה ו- 1175 מ"מ לרוחב, מה שהופך העמסת חפצים גדולים לנוחה למדי. לנוחות תורמים גם פטרונות כגון תא גדול מתחת לרצפה (47 ליטר), דלת מטען חשמלית.

בפנים, לסובארו אאוטבק המעודכן – בלוקים חדשים של ניווט ובקרת אקלים, הגה בקוטר מוקטן בעל כפתורים גדולים וחימום. את חלל הפנים מעטר גימור פאנל קדמי בתפר כפול דקורטיבי. מערכת בקרת האקלים המשוכללת נהייתה אפקטיבית יותר, ומסכי תצוגת טמפרטורה ממוקמים כעת בתוך בקרי הכוונון. עבור הנוסעים האחוריים הופיעה יציאת טעינה USB נפרדת. מערכת מולטימדיה החדשה בעלת מסך 8 אינץ' תומכת בזיווג סמארטפונים דרך אפל קארפליי ואנדרויד אוטו. עבור המצלמה האחורית נוסף סימון דינאמי, כמו כן, על המסך משודרת התמונה ממצלמות קדמית וימנית צידית, כפתור "מערכות מעקב וידאו" נפרד התמקם על הטונל המרכזי ליד כפתור הפעלת מצב שטח X-Mode.

חטיבות כוח ושאסי

סובארו אאוטבק 2017/2018 זכה לבלמים ובידוד רעשים משופרים, כיול היגוי ומתלים חדש. בשוק הישראלי מוצע הסטיישן עם מנוע בוקסר בנזין, 175 כ"ס 2.5 ליטר. תיבת ההילוכים אחת בלבד – רציפה בעלת שרשרת Lineartronic, מצוידת במצב ידני המאפשר לשלוט ברכב באמצעות פקדי העברת הילוכים. אם לדבר על מדדי דינאמיקה, הרכב מאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 10.2 שניות, מהירות מרבית – 198 קמ"ש.

מנוע FB25 (175 כ"ס, 235Nm מומנט) עבר מודרניזציה: חלק ממרכיביו הוחלפו לקלים יותר, הרטט הופחת, וכוונון מחדש של המנוע והגיר הרציף אפשר להפחית את צריכת הדלק ואת רמת הרעש המגיעה מתא המנוע. באופן כללי, המנוע ותיבת ההילוכים עברו אופטימיזציה להשגת סל"ד יעילה יותר ופעולה חלקה יותר. נתון חסכוניות הקודם השתפר ב- 0.2 ליטר, וצריכת הבנזין עומדת כעת על 6.75 ליטר / 100 ק"מ בנהיגה בינעירונית. כדאי לקחת בחשבון שיחידות הכוח של סובארו מסדרת FB שייכות לדור השלישי של מנועי היי-טק, ובשל מספר מאפיינים במבנה, עומס תרמי גבוה מוביל לעיתים קרובות לצריכת שמן מוגברת, שאיכותו ומאפייניו דורשים תשומת לב מיוחדת.

כמיטב המסורת, השאסי של אאוטבק 2018/2019 כולל מתלים עצמאיים: מקפרסון מלפנים, עצמות עצה כפולות מאחורה. מוטות מייצבים ובולמי זעזועים בעלי מאפיינים מותאמים מספקים כניסה בטוחה לפניות במהירות גבוהה. הסטיישן מצויד במערכת הנעה כפולה סימטרית – X-Mode, המסדירה את פעולות המנוע, תיבת ההילוכים ובקרת היציבות למען השגת כושר עבירות אופטימלי. להפעלתה נדרש ללחוץ על כפתור מיוחד בקונסולה המרכזית. בנוסף, הסטיישן מצויד במערכת Active Torque Vectoring, הבולמת את הגלגל הקדמי אשר נמצא ברדיוס הפנימי בעת פנייה.

אבזור

רמת הגימור של אאוטבק 2017/2018 עבור השוק הישראלי תחת שם Special Edition 2.5 כוללת: פנסי LED, ריפוד עור, חימום מושבים קדמיים/אחוריים, מושב נהג חשמלי עם כוונון לשמונה כיוונים וזיכרון, בקרת אקלים דו-אזורית. ישנם גם פנסים אדפטיביים, הגה מתחמם, דלת אחורית חשמלית, גג נפתח פנוראמי, מערכת ניווט, מגוון מערכות סיוע לנהג ואופציות נוספות.

להרכב האבזור הסטנדרטי האחראי על בטיחות הנהג והנוסעים של סובארו אאוטבק החדש נכנסות שבע כריות אוויר: קדמיות, צדדיות ווילונות (מלפנים ומאחור משני הצדדים), כרית לברכי הנהג. מערכות עזר אלקטרוניות אקטיביות: מניעת נעילת גלגלים (ABS), בקרת יציבות דינמית (VDC), סיוע בזינוק בעליה, חלוקת מומנט וכוונון מתלים X-Mode, בקרת ירידה במדרון. במפרט האבזור: מערכת ראות היקפית, מצלמות קדמית וצדדית, ניטור שטחים מתים, בקרת סטייה מנתיב, מערכות התרעת ומניעת התנגשות. מהירות מרבית בזמן שימוש בבקרת שיוט הוגדלה מ- 100 ל- 120 קמ"ש.

איזה סטיישן אתם מוכנים לקנות בתור מתנה לחתונת הזהב של סבא וסבתא שלכם?
4 קולות