סובארו פורסטר. דור 6 שנת 2024
כאשר שום דבר לא משתנה ברכב משנה לשנה, נהוג לומר שהוא שמר על ערכיו המסורתיים. הדור השישי של סובארו פורסטר הוא בדיוק זה. כל השינויים הם מתונים: עיצוב מעט שונה, תא נוסעים מודרני יותר, מערכת EyeSight משופרת. בעיקרון, המכלולים הם זהים, וגרסה היברידית רק הובטחה לנו עד כה.
ב-17 בנובמבר 2023 בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס הוצג הדור השישי של סובארו פורסטר. הוא יצא 5 שנים לאחר השקת הדור החמישי הקודם, ובין לבין בוצע עודכן ב-2021. יחד עם זאת, שום דבר לא באמת משתנה. הרי אם אוהבים אותך גם ככה, למה להשתנות? ביחס לקרוסאובר היפני, האמירה הזו יותר מהוגנת. פורסטר מוערך בדיוק על השמרנות שלו. בשוק האמריקאי הראשי עבורו נמכרו עד עכשיו יותר מ-2,6 מיליון יחידות מכל הדורות.
מכירות הדור השישי של סובארו פורסטר באמריקה יחלו באביב 2024. עד אז, סובארו תציג גם גרסאות לשווקים אחרים
ראוי לציין שהעיצוב מעולם לא היה הצד החזק של הקרוסאובר. הקונים בוחרים בפורסטר בשל הראות היוצאת מן הכלל, תנוחת הישיבה הנוחה והמושבים הטובים, המרווח והקיבולת, יכולות השטח ומערכת ההנעה הכפולה ה"אמיתית". למי שאוהב את סובארו פורסטר, כאן תוכלו לצפות בכל ההצעות למכירת הקרוסאובר בישראל.
עיצוב חיצוני
סובארו פורסטר 2024 החדש קיבל תווים מסיביים ומרובעים יותר: מעתה יש לו גריל גדול וקשתות גלגלים זוויתיות, בעוד הכנפיים הקדמיות הן פונקציונליות – האוויר מקשתות הגלגלים הקדמיות יוצא דרכן. אי אפשר לומר שזהו עיצוב נועז, אבל בשביל קרוסאובר מסורתי זה כבר שינוי משמעותי, במיוחד ברמת הגימור Sport שהוסיפה אלמנטים בצבע נחושת.
המידות נותרו כמעט ללא שינוי: בהשוואה לדור הקודם, האורך גדל ב-15 מ"מ (ל-4,656 מ"מ), הרוחב גדל ב-13 מ"מ (כיום 1,829 מ"מ). הגובה זהה (1,730 מ"מ כולל מוטות הגג), וכך גם מרווח הגחון (221 מ"מ). גם בסיס הגלגלים לא השתנה (2,670 מ"מ).
אולם פלטפורמת ה-SGP (Subaru Global Platform) עצמה, עליה מבוסס הקרוסאובר, עברה מודרניזציה שכללה חיזוק תושבות המתלים. בנוסף, העמידות לפיתול של המרכב הוגברה ב-10% והרטטים בתא הנוסעים הופחתו. מנגנון ההיגוי עם הגה כוח חשמלי קיבל כיול חדש.
תא נוסעים ואבזור
המחוונים האנלוגיים נשמרו, יש עדיין כפתורים פיזיים רבים, ובורר ההילוכים הוא קלאסי. המחווה היחידה לאופנה המודרנית היא המולטימדיה Starlink עם מסך אנכי בגודל "11,6. עם זאת, גם הוא זמין רק בגרסאות המתקדמות, האבזור הבסיסי כולל 2 מסכי מגע נפרדים בגודל "7 (התחתון אחראי על בקרת האקלים). הופיעה תמיכת Apple CarPlay ו-Android Auto. בנוסף, שופר בידוד הרעשים, הותקנו מושבים אחרים המבטיחים נוחות מוגברת, הוסיפו מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטית, חימום ואוורור למושבים הקדמיים (אופציונלי).
הוחלט להקריב חלק מהמרווח בתא הנוסעים לטובת קיבולת המטען: נפח תא הנוסעים היה 3,16 מ"ק, כעת 3,14 מ"ק, ונפח תא המטען הוגדל מ-818 ל-838 ליטר (לפי שיטת EPA), ועם השורה האחורית מקופלת – מ-2,101 ל-2,107 ליטר. דלת תא המטען החשמלית צוידה בפונקצית הפעלה באמצעות תנועת רגל מתחת לפגוש.
בטיחות
הדור החדש והמתקדם יותר של מערכת הבטיחות EyeSight, בנוסף לשתי המצלמות הקיימות מתחת לשמשה, קיבלה אחת שלישית שהותקנה במרכזה: היא מזהה רוכבי אופניים והולכי רגל. לבסוף, הופיעה מערכת מצלמה היקפית 360°. מגבר הבלמים החשמלי מאפשר לאלקטרוניקה לבצע האטה מהר יותר ובאופן אינטנסיבי יותר. ואם במקרה הנהג מאבד את הכרתו ולא מגיב לאזהרות, המערכת תפעיל את איתותי החירום, תעצור את הרכב בצורה עדינה ותסיר את נעילת הדלתות (כאשר בקרת השיוט האדפטיבית מופעלת).
כמו כן, המערכת כוללת: ניטור תנועה חוצה מאחור, ניטור שטחים מתים, סיוע בהיגוי אקטיבי בעת תמרוני חירום (עד 80 קמ"ש), בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, אור גבוה אוטומטי, בלימה אוטונומית וכן הלאה.
מערכת הנעה
מבחינת המכלולים, סובארו פורסטר 2024 אינו מציע שום דבר חדש. עד כה הוצגה הגרסה לארה"ב: ועדיין אין מנוע טורבו או מערכת היברידית, אם כי ביפן כל זה זמין מזמן. באמריקה מוצע הקרוסאובר עם מנוע בוקסר בנפח 2.5 ליטר, גיר רציף Lineartronic והנעה כפולה. הספק המנוע מעט נמוך מבעבר: 183 במקום 185 כ"ס, אבל המומנט גדל – 241 במקום 239 ננומטר. מערכת X-Mode מגיעה עם אחד או שני מצבי שטח בהתאם לרמת הגימור. עם זאת, כבר בשנה הבאה סובארו מבטיחה להציג פורסטר e-Boxer היברידי חדש, אולם עדיין לא קיבלנו שום פרטים.