טויוטה סקויה – רכב שטח במימדים גדולים על בסיס הטנדר טונדרה. טויוטה מייצרת את הדגם במפעל Toyota Motor Manufacturing Indiana בפרינסטון, מדינת אינדיאנה. סקויה, נחשפה לראשונה בשנת 2000 והיא קרויה על שם אחד מן העצים הגבוהים ביותר בעולם. חלק מהעצים מזן סקויה מגיעים לגובה מעל 110 מטר! יש לנו כאן ענק אמיתי –אפילו בהשווא
טויוטה סקויה ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

רכב שטח טויוטה סקויה. ענק לחובבי מימדים גדולים במיוחד

טויוטה סקויה ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור, שדרוג

טויוטה סקויה – רכב שטח במימדים גדולים על בסיס הטנדר טונדרה. טויוטה מייצרת את הדגם במפעל Toyota Motor Manufacturing Indiana בפרינסטון, מדינת אינדיאנה. סקויה, נחשפה לראשונה בשנת 2000 והיא קרויה על שם אחד מן העצים הגבוהים ביותר בעולם. חלק מהעצים מזן סקויה מגיעים לגובה מעל 110 מטר! יש לנו כאן ענק אמיתי –אפילו בהשוואה לארה"ב – מדינת הענקים. יתר על כן, סקויה – הרכב הראשון למותג היפני בפלח השוק הפופולרי בארה"ב של רכבי שטח במימדים גדולים. יחד עם זאת, בהייררכיה של טויוטה עצמה, סקויה תופסת עמדת ביניים בין פוראנר בינוני לבין לנד קרוזר היוקרתי. ועדיין, מדובר על רכב שטח הגדול ביותר שמיוצר תחת המותג טויוטה. הוא נמכר בהצלחה בקנדה, קוסטה-ריקה וארה"ב. נשמח לספר לכם למה אוהבים אותו.

Toyota Land Cruiser 2021. SUV 5-door, 7 generation.

באפריל 2021 טויוטה הכריזה על התכנון להעביר את הייצור של סקויה לטקסס בשנת 2022. המפעל באינדיאנה יימסר לייצור שני רכבי שטח בעלי 8 מקומות חדשים המצוידים במנועים חשמליים.

חדשות אחרונות

דור ראשון

יוצר בין השנים 2000 עד 2007. הפיתוח החל בשנות ה-90 והתוצאה הוצגה בתצוגת הרכב הבינלאומית בצפון-אמריקה בשנת 2000. סקויה הראשונה נוצרה תחת פיקודו של המהנדס קאורו הוסגאווה ונועדה להתחרות בפורד Expedition. וכבר בשנת 2001 רכב השטח היפני הועמד לפרס "משאית השנה בצפון אמריקה". את המנוע, לוח המחוונים, חלק מהמרכב ואת השאסי סקויה חלקה עם טונדרה, פרט לבלמים האחוריים ולמערך המתלים רב-החיבורי בסרן האחורי, שהיה מורכב יותר. סקויה אז הייתה מעט ארוכה יותר בהשוואה ללנד קרוזר, גדולה יותר משברולט טאהו, וקרובה במימדיה לפורד אקספדישן. במכונית הותקן מנוע V8 המסווג כמנוע בעל רמת פליטות נמוכה במיוחד.

סקויה הראשונה שווקה בשתי רמות גימור: SR5 ו-Limited, הן בהנעה אחורית והן בהנעה כפולה. בקרת יציבות נכללה במפרט האבזור הסטנדרטי של כל הדגמים. בשנת 2004 טויוטה סקויה עברה מתיחת פנים שהעניקה לה מודרניזציה נקודתית של המראה ומנוע חדש בעל מערכת VVT-i שפעל יחד עם תיבת 5 הילוכים אוטומטית במקום 4 היל'. לדגמים בעלי הנעה כפולה העניקו דיפרנציאל מרכזי טורסן שחילק את המומנט בין הסרנים ביחס של 40% לקדמי ו-60% לאחורי בעת נהיגה במצב רגיל ואיפשר להעביר לציר הקדמי עד 53% או עד 71% לציר האחורי, בעת סחרור גלגלים.

דור שני

יוצר 10 שנים שלמות בין 2007 עד 2017, לאחר מכן עבר מתיחת פנים והמשיך את קיומו הלאה. כרגע לא ידוע האם מתוכנן דור שלישי. אולם יש חדשות מעודדות – טונדרה השתדרגה בדור חדש בסוף שנת 2021, ייתכן שלא ישכחו גם את סקויה. טויוטה סקויה השנייה הוצגה בתצוגת הרכב בלוס אנג'לס בנובמבר 2007. הדגם שוב בוסס על רצפת הטנדר טונדרה, אולם עם מספר הבדלים: מתלי עצמות עצה כפולות עצמאיים אחוריים מספקים יותר נוחות בעת תנועה, הדיפרנציאל המרכזי ניתן לנעילה בגרסאות בעלות הנעה כפולה. הופיע מנוע V8 3UR-FE בנפח 5,7 ליטר, בעל הספק 381 כ"ס המחובר לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. סקויה החדשה יוצרה בשלוש גרסאות, בעוד שהמנוע הבסיסי היה 2UZ-FE בנפח 4,7 ליטר בהספק 276 כ"ס שנלקח מהדור הקודם.

חלל הפנים של סקויה השנייה מעוצב בסגנון זהה לזה של טונדרה. מפרט האבזור הבסיסי כןולל מערכת כניסה ללא מפתח. כל השאר המערכת - ניווט, מצלמה אחורית, מערכת בידור DVD עבור הנוסעים האחוריים, מערכת שמע JBL בת 14 רמקולים, מושבים בעלי חימום ואוורור בשורה הקדמית וחימום בשורה השנייה - מוצעות כאופציה. גרסת Platinum הבכירה מצוידת בכל המערכות שצוינו לעיל, כברירת מחדל, ובנוסף לכך זכתה למתלי אוויר אחוריים הניתנים להנמכה בשביל הטענה נוחה יותר ולבקרת שיוט אדפטיבית. תא הנוסעים מיועד לשבעה או לשמונה נוסעים (שבעה ב- Platinum), מושבי השורה השלישית מצוידים במנגנון קיפול חשמלי.

מתיחת פנים 2017

לאבזור הסטנדרטי של סקויה שנת 207/2018 התווסף מכלול מערכות בטיחות Toyota Safety Sense (בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, מניעת סטייה מנתיב והחלפת אור גבוה/נמוך אוטומטית). האם זה טוב או רע – כל אחד מחליט עבור עצמו. מבחינת השינוי החיצוני הדגם המעודכן זכה בפנסי LED.

הופיעה רמת גימור TRD Sport חדשה (Toyota Racing Development – סדנה ותיקה בתאגיד). כמובן שההגדרה "ספורט" היא גדולה מדי, אך בכל אופן בה מותקן מנוע עוצמתי i-Force V8 5.7 בהספק 386 כ"ס, הנעה – אחורית או כפולה לבחירה. מה שמעניין יותר זה המתלים: הם שופרו הודות לבולמי הזעזוע Bilstein ומייצבים רוחביים חדשים. העיצוב החזותי כולל חישוקי סגוסגת קלה ופרטים נוספים נטולי שימושיות מעשית.

גרסת TRD Pro

בפברואר 2019 נוספה גרסת שטח מיוחדת והכל מפני שזוהי האופנה באמריקה. לטויוטה סקויה TRD פרו אין כמעט אף דבר במשותף עם גרסת TRD ספורט, החל מהמתלים: כאן מותקנים קפיצים חדשים ובולמי זעזוע תלויי משרעת מתקדמים מאת Fox Racing Shox. פעולתם מספקת תנועה רכה וריסון יוצא מן הכלל וזה ראוי לשבח. עם זאת, מתחת למכסה המנוע של "פרו" – אותו V8 בנפח 5,7 ליטר הגדול (386 כ"ס) הפועל בזוג עם גיר 6 היל' אוטומטי. מיותר לציין שסקויה החדשה המיועדת לשטח מצוידת בהנעה כפולה (קבועה) עם דיפרנציאל מרכזי טורסן והילוך כוח.

מבחינה חיצונית TRD פרו שונה בג'נטים 18 אינץ' מקוריים, בגריל אחר עם הכיתוב "Toyota" ובתא חפצים בגג. אם מתכופפים, ניתן להבחין למטה במיגון מנוע. תא הנוסעים מעוטר בכיתובי "TRD Pro", בין האופציות השימושיות – שטיחים חסיני מים, בין הנעימות – מערכת מדיה משופרת עם תמיכת Android Auto ו-Apple CarPlay.

אוהבים רכבי שטח אמריקאים?
20 קולות