Suzuki Baleno – מכונית קומפקטית קטגוריית B מבית יצרנית רכב Suzuki Motor Corporation היפנית. מצויד בהנעה קדמית או כפולה ומגיע במספר סוגי מרכב: סדאן, סטיישן והאצ'בק 3 או 5 דלתות. כיום בלנו מיוצר במרכב האצ'בק 5 דלתות עם הנעה קדמית בלבד – וזהו הדגם הנתון לרכישה בישראל.
סוזוקי בלנו ‏2016. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 2 דור
AUTOBOOM

סוזוקי בלנו. פשטות, אך בטוב טעם.

סוזוקי בלנו ‏2016. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 2 דור

Suzuki Baleno – מכונית קומפקטית קטגוריית B מבית יצרנית רכב Suzuki Motor Corporation היפנית. מצויד בהנעה קדמית או כפולה ומגיע במספר סוגי מרכב: סדאן, סטיישן והאצ'בק 3 או 5 דלתות. כיום בלנו מיוצר במרכב האצ'בק 5 דלתות עם הנעה קדמית בלבד – וזהו הדגם הנתון לרכישה בישראל.

בארה"ב סוזוקי בלנו נמכר תחת שם סוזוקי Esteem, וביפן – סוזוקי Cultus. סך הכל בשוק נוכחים רק שני דורות של בלנו, וזאת למרות העובדה שהרכב נמצא בייצור מאז שנת 1995. הסיבה לכך היא שהדור הראשון הורד מייצור בשנת 2002 ונשכח ל- 14 שנים, עד שהוחלט להחזירו לפס הייצור.

דור ראשון

דור ראשון לסוזוקי בלנו. ב- 1995 חברת סוזוקי השיקה את דגם משפחתי-קומפקטי הראשון שלהם – בלנו – אינו התבלט בשום אופן, ונטול פתרונות עיצוב מעניינים הראויים לציון. רמת גימור סדרתית של הדור הראשון כללה מערכות מיגון ילדים ומיגון מפני גניבה, כריות אוויר לנהג ולנוסע, קורות דלת אחוריות ומרכזיות מחוזקות, מנגנון כוונון גובה חגורות בטיחות במושבים הקדמיים. מרכב בלנו הראשון הוגן היטב מפני קורוזיה, ולכן החזיק זמן רב, במיוחד באזורים דרומיים, מסיבה זאת בלנו נמכר בהודו עד שנת 2007. בהמשך סוזוקי החליפה את בלנו בדגמים מודרניים יותר, וכולם פשוט שכחו מה"חטיאר".

דור שני

הגיע שנת 2015. לפתע חברת סוזוקי מחליטה להחיות את בלנו אך בקונספט חדש לחלוטין! סוזוקי בלנו החדש לראשונה הוצג לציבור בתצוגת רכב בפרנקפורט בשנת 2015, ונכנס לייצור המוני ב- 2016. בלנו השני כלל לא דומה לראשון, ובוודאות מיועד עבור הקהל הצעיר יותר. בלנו החדש הורכב על גבי פלטפורמה משוכללת של מכונית הקנוספט IK2, שהוצגה מוקדם יותר בגנ'בה. וכעת זהו האצ'בק 5 דלתות מודרני אשר נראה בכלל לא רע בזרם העירוני. בגרסתו הבסיסית, סוזוקי בלנו דור 2 מבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית מודולארית המצטיידת בתמוכות מקפרסון עצמאיות בסרן הקדמי ובתצורה עצמאית למחצה עם מוט מייצב מאחור.

הדור הראשון הורד מייצור בשנת 2002 ונשכח ל- 14 שנים, עד שהוחלט להחזירו לפס הייצור.

בחזית אצל בלנו – קווים זורמים עם פירוט טוב, ומכסה מנוע בעל קווים מורמים. חלקו התחתון של הגריל מותווה בפס כרום המחקה המשך של מכסה המנוע. יחידות תאורה גדולות המורמות לכיוון הכנפיים מצטיידות בעדשות עם פנסי קסנון. בחלק העליון של הפגוש – קו המדגיש את השבכה ואת הפנסים, ומלמטה – בליטה קלה שאחריה נוצרת גומחה בה מותקן כונס אוויר רחב ופנסי ערפל בקצוות. בכדי להעניק ספורטיביות למראהו של ההאצ'בק המעצבים הציבו את מראות הצד על רגליות, ובין פרטי עיטור נוספים ניתן לציין את פס הכרום המדגיש את תחתית החלונות ואת הקורות הלא צבועות.

למרות שמדובר ברכב קומפקטי, בלנו מדגים מרחב מחייה נדיב בתא הנוסעים. לוח מחוונים של בלנו 2017/2018 מורכב משני שעונים אנלוגיים וצג LCD אנכי. מסך מולטימדיה 7 אינץ' Smartphone Linkage Audio Display מציע פונקציונאליות לא רעה – ניווט, מצלמה, זיווג עם הנייד, שמע. ספת מושבים האחורית מתקפלת בפרופורציית 60:40, ויוצרת בכך 756 ליטר נפח מאחור. נפח תא מטען בסיסי – 320 ליטר.

סוזוקי בלנו 2019/2020 – רכב עירוני נחמד במחיר אטרקטיבי, אשר לא מתיימר להיות היפה או המסוגנן ביותר, אולם עדיין נראה רענן ועדכני בסגמנט.