אנזו פרארי הדגול, האב המייסד של מותג מכוניות-על איטלקיות, יכול להיות גאה. פרארי כיום – אחד המותגים המוכרים והפופולריים ביותר, ואם להאמין לנתונים של Brand Finance – בכלל מספר אחד בעולם. התופעה שלה היא בכך שהחברה בהצלחה שווה משתתפת ומנצחת במרוצים, מייצרת מכוניות מרוץ ומכוניות לשימוש בכבישים ציבוריים. פרארי אינה ר
פרארי. מרכב, צורה.
AUTOBOOM

טופ-10 פרארי היפות ביותר על פי Forbes

פרארי. מרכב, צורה.

אנזו פרארי הדגול, האב המייסד של מותג מכוניות-על איטלקיות, יכול להיות גאה. פרארי כיום – אחד המותגים המוכרים והפופולריים ביותר, ואם להאמין לנתונים של Brand Finance – בכלל מספר אחד בעולם. התופעה שלה היא בכך שהחברה בהצלחה שווה משתתפת ומנצחת במרוצים, מייצרת מכוניות מרוץ ומכוניות לשימוש בכבישים ציבוריים. פרארי אינה רק מחזיקה בשיא מספר הנצחונות במרוץ היוקרתי ביותר בעולם – פורמולה-1 (15 אליפויות), אך גם זכתה פעמים רבות באליפות היצרנים (16 ניצחונות).

Enzo Ferrari
אנזו פרארי. מעצב, יזם ונהג מרוצים איטלקי. מייסד יצרנית הרכב "פרארי" וקבוצת המרוצים תחת אותו שם.

פרארי – תרתי משמע, סמל של מהירות והצלחה, דוגמה למופת וגבול החלומות. לאורך עשרות שנים החברה השיקה שפע מכוניות שרכשו סטטוס אייקוני. מכוניות פרארי אהובות על ידי סלבריטאים, שחקני הוליווד, פוליטיקאים מפורסמים. בבעלותו של ג'ייסון קי מלהקת ג'מירוקוואי היו Ferrari F40, 360 Spider, Ferrari Enzo, Ferrari 456GT. רוד סטיוארט, וטרן בסצנת הרוק, נהג ב- F40 ו- 360 ספיידר, כיום הוא נוסע ב- Murcielago החדשה. ג'ואנה לאמלי, כוכבת קולנוע וטלוויזיה, הינה בעלת Ferrari 328 GTS Targa הקלאסית. הנסיך צ'ארלס היה הבעלים של פרארי 365 GTB/4 Daytona שנת 1973 בצבע כחול שמיים. ייתכן שזו הסיבה מדוע דירוג מכוניות פרארי היפות ביותר נקבע דווקא על ידי פורבס? מפני שהן גם הכי יקרות…

הרשו להציג את עשרת המכוניות הנהדרות ביותר שאי פעם יצאו משערי המפעל במראנלו. בואו נצפה ונהנה.

מקום 10 – Ferrari 599 GTB Fiorano שנת 2006

מכונית ספורטיבית דו-מושבית ממהדורה מוגבלת בעלת הנעה אחורית ומנוע V12, הוצגה בתצוגת הרכב בז'נבה בשנת 2006. מנוע המפיק 620 כ"ס מסוגל להאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3,7 שניות. מכונית כוחנית במיוחד ונאה. נחשבת על ידי פרארי עצמה ל"מכונית היפה ביותר בתולדות המפעל". בשנת 2010 על בסיסה נוצרה פרארי 599 Gran Turismo Omologata (GTO) – מכונית-על יפה לא פחות.

מקום 9 – Ferrari 458 Italia שנת 2009

קופה ספורטיבי דו-מקומי זה הופיע לראשונה בתצוגת הרכב בפרקנפורט בספטמבר 2009. למספר 458, המציין את נפח המנוע וכמות הצילינדרים, היצרנית הוסיפה בגאווה את שם מולדתה. ולא סתם – לא רק המכונית עצמה, אלא גם המנועים שלה זכו ב- 30 פרסים בינלאומיים, וכבר עד שנת 2010 נמכרו מעל 1,200 יחידות. מנחה "טופ גיר" ג'רמי קלרקסון קרא לפרארי זו המכונית המצופה ביותר של 2010.

מקום 8 – Ferrari 288 GTO שנת 1984

מכונית-על בעלת מנוע מרכזי – הממשיכה של סדרת GTO (Gran Turismo Omologato) – יוצרה בין השנים 1984 עד 1987 בכמות של 272 יחידות בלבד. צורתה הושאלה מ- 308 GTB, המרכב – מיוצר מקוולאר, המנוע – 8 צילינדרים בעל זוג טורבינות בהספק 400 כ"ס. תאוצה עד 100 קמ"ש – 4,9 שניות, מהירות מרבית – מעל 300 קמ"ש. למרות שורשיה, GTO העוצמתית מדגימה עיצוב מאופק ולקוני, בשונה מרוב דגמי פרארי של אמצע שנות ה- 80. הערך המשוער שלה אצל אספנים עולה על 2 מיליון יורו.

מקום 7 – Ferrari F12 Berlinetta שנת 2012

גראן טוריסמו עם מנוע קדמי והנעה אחורית. הקופה הספורטיבי יוצר בין השנים 2012 עד 2017. המבנה מבוסס על שלדת צינורות עשויה אלומיניום. המנוע – V12 אטמוספרי בנפח 6,3 ליטר ובהספק 740 כ"ס שמסוגל להגיע עד 8700 סל"ד. בעת השקתו זה היה דגם כביש המהיר ביותר בתולדות פרארי: זמן תאוצה ל- 100 קמ"ש על פי הדרכון – 3,1 שניות, מהירות מרבית – "מעל 340 קמ"ש". צללית המכונית יוצרת אשליה של תנועה אפילו כאשר היא עומדת בחנייה.

מקום 6 – Ferrari 250 TR שנת 1957

פרארי TR או 250 Testa Rossa יוצרה בין השנים 1956 עד 1961. סך הכל יוצרו פחות מ- 40 עותקים. המספר "250" ייצג את הנפח בסמ"ק של כל אחד מתריסר הצילינדרים במנוע בתצורת V, ו- "TR" – קיצור של Testa Rossa (ראש אדום) רימז על צבע ראש המנוע. הדגם עוצב באופן אישי על ידי סקלייטי, סביר להניח, המעצב הטוב ביותר בתקופה ההיא. התוצאה היא מכונית מרוצים שאשפר לנסוע בה לעבודה. מעצב אופנה האמריקאי ראלף לורן, מייסד החברה Ralph Lauren ואחד האנשים העשירים ביותר בארה"ב הוא בעלים של 250 TR ומכנה אותה אחת הפנינים של אוסף רכבים האגדי שלו. כמו כן, זוהי אחת ממכוניות פרארי היקרות ביותר, עם מחיר שיא של 16,4 מיליון דולר במכירה פומבית.

מקום 5 – Ferrari 275 GTB/4 Berlinetta שנת 1967

קופה ספורטיבי דו-מושבי פרארי 275 GTB (Gran Turismo Berlinetta), שהוצגה לראשונה בתערוכת רכב הפריזאית בשנת 1964, יוצרה עד 1968 במספר גרסאות. פרארי 275 GTB/4 – גרסה מהירה להפליא ביחס לאותה תקופה של דגם 275, מהירות מרבית – 265 קמ"ש. היא צוידה במנוע 12 צילינדרים בהספק 300 כ"ס בעל 4 גלי זיזים, עיצוב מרכב המעודכן יועד לשפר את האווירודינמיקה. בפיתוח העיצוב עסקה סדנת מרכבים האיטלקית Pininfarina. במכונית זו במרכב קבריולט נהגה פיי דאנאוויי בסרט "השוד המושלם", שקראה לה "אחד מהדברים האיטלקים האדומים האלה".

מקום 4 – Dino 246 GTS שנת 1971

פרארי לא טיפוסית זו נקראה על שם בנו המנוח של אנזו פרארי ופותחה עבור ייצור סדרתי בשיתוף פעולה עם פיאט. פרארי דינו במובנים רבים הפכה לייחודית בשביל פרארי. ראשית – מדובר בדגם כביש הראשון בעל V6 במקום V12 המסורתי. שנית – פרארי "זולה" הראשונה. ושלישית – פרארי בייצור סדרתי הראשונה בעלת מנוע מרכזי! ובכל אופן, היא הפכה לאגדה אמיתית, פריט נחשק בכל אוסף. ככל הנראה בגלל הופעתה האטרקטיבית להפליא. הסגנון האלגנטי, המאוזן והסקסי של דינו הטביע את חותמו על כל הדגמים הבאים מאת פרארי.

מקום 3 – Ferrari 365 GTB/4 Daytona שנת 1970

פרארי 365 GTB/4 שעוצבה על ידי Pininfarina, הידועה יותר בשם הלא רשמי Ferrari Daytona ויוצרה בין השנים 1968 עד 1973, היא כנראה אחת המכוניות האיטלקיות מסוג גראן טוריסמו הידועות והנחשקות ביותר. העיצוב הקצת חד אך אלגנטי של דייטונה נראה נהדר בגרסת קופה. רכב זה – הניסיון הראשון של פרארי ליישם סגנון אולטרה-חדשני. אבל בשנת 1980 התרחש בום אמיתי של דגם GTS. מכוניות אלו היו מבוקשות במיוחד, אך נדירות. המצב הגיע לנקודה שהאמריקאים התחילו להפוך את דייטונות לספיידרים.

מקום 2 – Ferrari 250 GT Lusso שנת 1964

פרארי 250 – סדרה של מכוניות ספורטיביות אשר יוצרו בין השנים 1953 עד 1964. מעצבי Pininfarina העניקו ל- 250 קווי מתאר חלקים ומרכב מסוג פסטבק האופייני לרכבי GT בתקופה זו. בה הותקן מנוע 250 GTO Tipo 168 בהספק 250 כ"ס בעל שלושה מאיידים מדגם Weber 36DCS. פרארי Lusso – מודל אמיתי של פאר והקופה הראשון שמרכבו פותח מהיסוד. מכסה מנוע המוארך ואלמנטים קטנים בגימור כרום מעניקים עידון לרכב. אחת ממכוניות אלה הייתה בבעלותו של מוזיקאי רוק בריטי אריק קלפטון. וסטיב מקווין, שחקן קולנוע אמריקאי ונהג מרוצים ידוע, שכיכב בסרט "לה-מאן" הצליח למכור את Lusso שלו במכירה פומבית ב- 2,3 מיליון דולר.

פרוצ'ו למבורגיני עצמו קנה אף שלושה דגמי פראי סדרת 250! 250 SWB Berlinetta עם מרכב Scaglietti, קופה 250 GT בעל מרכב Pininfarina ו- 250 בעל 4 מקומות מאת Pininfarina. דווקא אחרי זה הוא הלך להתלונן לאנזו פרארי על בעיות תכופות עם המצמד, אך נדחה בו במקום, אז הוא החליט לפתח מכונית ספורט קטגוריית GT משלו ושכר מהנדסי פרארי לשעבר.

מעניין

מקום 1 – Ferrari 250 GTO שנת 1962

את המקום הראשון והנכבד תופס נציג סדרת 250 בגרסת GTO. הגביע הקדוש האמיתי עבור מעריצי פרארי! סך הכל יוצרו 39 יחידות, מה שהופך את הדגם לאחד הנציגים הנדירים ביותר של המותג. יש לו שושלת יוחסין ספורטיבית אידיאלית, הוא לקח את אליפות העולם של FIA בקטגוריית GT3 שלושה פעמים ברציפות. מרכב GTO המרהיב הופך אותו לאובייקט תשוקה. עיצוב ללא דופי פותח על ידי Pininfarina תחת ניהולו של סקלייטי עצמו. מחיר הרכב הוא כ- 31 מיליון דולר. והסיכוי שתמצאו אותם דל במיוחד. בין בעלים מפורסמים של 250 GTO אפשר לציין את ראלף לורן וניק מייסון מפינק פלויד.

לא נשאל איזו פרארי הכי יפה. נשאל אחרת – איזו מהן הכי מדליק אותך?
450 קולות