Toyota Prius Plug-In – מכונית היברידית קטגוריית "M" בהנעה קדמית מבית יצרנית רכב Toyota היפנית. מיוצרת משנת 2015 במרכב ליפטבק. פריוס פלאג-אין הינו גרסת פריוס הבסיסי עם נפח סוללה מוגדל ואפשרות טעינה מרשת חיצונית. פריוס פלאג-אין המחודש הופיע בשנת 2017 וכיום ניתן לרכישה בישראל.
טויוטה פריוס פלאג-אין ‏2016. מרכב, צורה. ליפטבק, 4 דור
AUTOBOOM

טויוטה פריוס פלאג-אין היבריד. טענת את עצמך? תטעין את החבר!

טויוטה פריוס פלאג-אין ‏2016. מרכב, צורה. ליפטבק, 4 דור

Toyota Prius Plug-In – מכונית היברידית קטגוריית "M" בהנעה קדמית מבית יצרנית רכב Toyota היפנית. מיוצרת משנת 2015 במרכב ליפטבק. פריוס פלאג-אין הינו גרסת פריוס הבסיסי עם נפח סוללה מוגדל ואפשרות טעינה מרשת חיצונית. פריוס פלאג-אין המחודש הופיע בשנת 2017 וכיום ניתן לרכישה בישראל.

על ידידות לסביבה, רמת פליטת מזיקין נמוכה ותצרוכת דלק קטנה פריוס זכה בפרסים רבים והוכתר בתואר "מכונית השנה" ביפן, באמריקה הצפונית ובאירופה.

דור ראשון

פריוס פלאג-אין הראשון או פריוס PHV עם אפשרות טעינה מרשת חיצונית הופיע בשנת 2012 כגרסה נוספת לדור השלישי של פריוס. באמריקה הצפונית פריוס פלאג-אין נמכר תחת שם Prius Prime. במצב חשמלי הרכב משמש לנסיעות עירוניות קצרות, ובעת נסיעות בינעירוניות ארוכות פועל מנוע בעירה פנימית. לטענת היצרן בפריוס פלאג-אין הצליחו למצוא איזון אופטימלי בין טווח נסיעה, זמן טעינה, גודל ועלות הסוללה. הדור הראשון של פריוס פלאג-אין סיפק טווח נסיעה חשמלי של 25 ק"מ בלבד במהירות לא יותר מ- 80 קמ"ש. טווח נסיעה מוגדל הפך את הרכב לחסכוני יותר ב- 45% ביחס לדגם פריוס הבסיסי. מבחינה חזותית, פריוס פלאג-אין הראשון נבדל במעט מהדגם הבסיסי, ובפנים חמישה נוסעים מבוגרים יזכו לאותה נוחות כמו בפריוס הרגיל. ייצור המוני של פריוס PHV הראשון המשיך עד יוני 2015, בתקופה זו נמכרו קרוב ל- 100,000 היברידים נטענים של הדור הראשון.

דור שני

הדור השני של פריוס פלאג-אין, אשר הופיע בפברואר 2017, נוצר על בסיס פריוס הרביעי. עיצוב החזית והחלק האחורי של מרכב ליפטבק פלאג-אין השני מעט נבדל מזה של פריוס הבסיסי. סוללה חדשה ומוגדלת בפלאג-אין השני סיפקה טווח נסיעה חשמלי עד 68 ק"מ במהירות עד 135 קמ"ש. להטעין אותה עד 80% מהמקסימום בתחנת טעינה מהירה ניתן תוך 20 דקות בלבד. וזמן טעינה מלאה מאספקת חשמל ביתית תהיה בין 2-14 שעות, תלוי במתח ובעוצמת זרם מרבית.

טויוטה פריוס פלאג-אין החדש יכול לשמש כמקור חשמל עבור מכשירים שונים מחוץ לעיר או במצבי חירום. עם מיכל דלק מלא וסוללה טעונה הוא מסוגל לספק 40 קוט"ש במשך ארבעה ימים.

מבחינה חזותית פריוס פלאג-אין החדש נבדל מפריוס הרגיל בתצורת חזית חדשה. אלמנטים גדולים ובולטים מפסלים את הגריל ואת קצוות הפגוש, בתוכם מובנים פנסי יום אנכיים, ובחלק העליון של הכנפיים תופסים מקום יחידות תאורת LED קומפקטיות במיוחד. לפריוס פלאג-אין 2017/2018 חלק אחורי מאורך, ספוילר הממוקם נמוך יותר וגלגלים דו-גוניים חדשים. דלת המטען – מיוצרת מסיבי פחמן, ולה חלון קעור העוקב אחר צורת הספוילר, דלת זו קלה ב- 40% מאחת זהה המיוצרת מאלומיניום.

בתא הנוסעים של פריוס פלאג-אין 2019 לא מצויים הרבה שינויים, שורת מושבים השנייה כעת מורכבת משני מושבים נפרדים וקונסולה המפרידה ביניהם. בשל הסוללה הגדולה, רצפת תא המטען הורמה ב- 160 מ"מ, מה שהקטין את הנפח עד 360 ליטר. במקום גלגל רזרבי בתא המטען מאוחסנת ערכת תיקון פנצ'ר, אותה אחת כמו לדור הקודם. מערכת מתלים אחרי כוונון יסודי מספקת התנהגות כביש מצוינת. בה מותקנים קפיצים ובולמי זעזועים מיוחדים בשני הסרנים ומוט מייצב עוצמתי יותר מאחור.

טויוטה פריוס פלאג-אין החדש יכול לשמש כמקור חשמל עבור מכשירים שונים מחוץ לעיר או במצבי חירום. עם מיכל דלק מלא וסוללה טעונה הוא מסוגל לספק 40 קוט"ש במשך ארבעה ימים.