Brawley זהו רכב חשמלי לחלוטין, השילוב בין באגי מרוצים לבין רכב שטח בעל 3 דלתות רגיל מאת החברה האמריקאית Vanderhall, תחילת הייצור ההמוני מתוכנן לשנת 2022. רכב השטח דמוי באגי החדש, שהוכרז במקור בתור Navarro, קיבל מרכב אטום ונוח יחסית עם 4 מקומות וכושר עבירות יוצא מן הכלל – הוא מסוגל לנוע במהירויות גבוהות על גבי דיונות
Vanderhall Brawley. המגניב מכולם
AUTOBOOM

Vanderhall Brawley. המגניב מכולם

Vanderhall Brawley. המגניב מכולם

Brawley זהו רכב חשמלי לחלוטין, השילוב בין באגי מרוצים לבין רכב שטח בעל 3 דלתות רגיל מאת החברה האמריקאית Vanderhall, תחילת הייצור ההמוני מתוכנן לשנת 2022. רכב השטח דמוי באגי החדש, שהוכרז במקור בתור Navarro, קיבל מרכב אטום ונוח יחסית עם 4 מקומות וכושר עבירות יוצא מן הכלל – הוא מסוגל לנוע במהירויות גבוהות על גבי דיונות, סלעים ותנאי שטח אחרים. Brawley לא מיועד לנהיגה בכבישים הציבוריים, אין לו כריות אוויר ומערכות עזר מודרניות. כבר היום באתר של Vanderhall ניתן להגיש הזמנה מוקדמת עם הפקדה של 100 דולר. המחיר המינימלי של Brawley הוא 34,950 דולר, מאוחר יותר הוא יהיה זמין לרכישה גם באירופה, אבל המחיר ביורו טרם פורסם.

Vanderhall Venice.

Vanderhall Motor Works זאת יצרנית רכב אמריקאית המתבססת בעיר פרובו, מדינת יוטה. החברה מייצרת תלתי אופן המיועדים לרכיבה ספורטיבית, נסיעה לעבודה ובמסגרת העיר. תלתי האופן של וונדרהאל הם למעשה אופנועים עם 3 גלגלים, איברי תפעול של מכונית והנעה קדמית. קיימות שתי גרסאות: Venice ו-Carmel, שתיהן מצוידות במנוע בנזין טורבו 1,5 ליטר מסדרת SGE של GM המפיק מ-185 עד 250 כ"ס בשילוב עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית הידרו-מכנית. בתוכניות ייצור של גרסאות חשמליות עם 3 גלגלים. בשנת 2022 צפויה ההשקה של הדגם החדש לחלוטין והראשון עם 4 גלגלים – רכב השטח Brawley.

לפרוטוקול

לפי היצרנית, ל-Vanderhall Brawley החדש יש יכולות שטח מדהימות, הודות לשאסי עם היגוי כפול המחוזק באמצעות קפיצים ובולמי זעזועים עוצמתיים עם מיכלים חיצוניים. רכב השטח מסוגל לנוע באלכסון (מצב eCrab) ולבצע סיבוב כמו טנק, מאחר שהגלגלים מימין ומשמאל יכולים להסתובב בכיוונים מנוגדים. בנוסף לכך, הוא מסוגל להתגבר על עלייה בשיפוע של 90 מעלות. יכולות השטח של הרכב החשמלי מתוגברות על-ידי מערכת ראייה מלאכותית ViDAR עם חיישנים ומצלמות. בעיקרון, Vanderhall Brawley שנת 2022 נראה מאוד מרשים. כל המאפיינים שהוצהרו נשמעים מציאותיים, נותר רק לחכות להשקת הדגם החשמלי ולוודא אם הוא עד כדי כך מגניב כפי שטוענת היצרנית.

עיצוב

מבחוץ Vanderhall Brawley נראה כמו רכב שטח בקטן עם פלטפורמה עוצמתית לשטח. מימדי הרכב החשמלי: 3,75 מ' לאורך, 1,93 מ' לרוחב, 1,76 מ' לגובה, בסיס גלגלים 2,86 מ', מרווח גחון 45,7 ס"מ. לרכב השטח הזה אין פגושים, יש לו גריל קומפקטי עם סורגים מלפנים, קשתות גלגלים ענקיות וגם הגלגלים הם ענקיים, שמשה רחבה, מראות צד גדולות. ה"מצחייה" מעל החלון האחורי מוסיפה למראה של Brawley רוח נועזה.

בתא הנוסעים יש שני מקומות מלפנים ושניים מאחור המופרדים על-ידי הטונל המרכזי הענקי שעובר דרך כל תא הנוסעים. בתוכו ממוקמת הסוללה. הטונל הוא עד כדי כך גדול, שנראה אילו אפשר אפילו לישון עליו. בתא הנוסעים יש מזגן, חימום מושבים ומערכת שמע.

יחידת כוח

Vanderhall Brawley החדש נע בשטח באמצעות ארבעה מנועים חשמליים, אחד בכל גלגל. ההספק הכולל הוא 400 כ"ס, מומנט – 670Nm. יחידת הכוח של וונדרהאל היא למעשה בלוק המאחד את המנועים, את ממיר המתח, את התמסורת, את מערכת הסיכה ואת מערכת הבלמים.

המנועים ניזונים מסוללת ליתיום-ניקל-מנגן-קובלט 300 וולט בקיבולת 40 עד 60 קוט"ש שפותחה על-ידי החברה עצמה. Brawley כולל אפשרות בלימה רגנרטיבית המגבירה את טווח הנסיעה. דרך אגב, טווח הנסיעה המוצהר הוא עד 320 ק"מ, אם מדובר במרחק בשטח אמיתי, אז כמובן, זה מאוד מגניב. הטווח האמיתי בשטח עלול להשתנות מהותית, שכן קיימים סוגים מאוד שונים של שטח וסגנונות נהיגה, כך שיהיה מעניין לראות מהם המספרים בפועל.

בתיאוריה, הסוללות המותקנות ב-Brawley הן בעלות קצב החימום העצמי הנמוך ביותר מכל סוגי הסוללות הנמצאות כיום בשימוש, בנוסף לכך, זהו אחד מסוגי הסוללות החסכוניים ביותר, עם צפיפות אנרגיה גבוהה. הטעינה מתבצעת דרך מטען מובנה בהספק 6 קילוואט או מטען DC הממלא 80% תוך פחות משעה.

בא לכם כזה, כדי לצאת איתו למדבר?
6 קולות