פולקסווגן ID.5. צורה אופנתית ותוכן ידידותי לסביבה
פולקסווגן ID.5 – קרוסאובר חשמלי לחלוטין במימדים בינוניים עם צורה דמויית קופה המתוכנן להשקה בשנת 2022. ID.5 החדש הפך לרכב השלישי שבוסס על גבי פלטפורמת MEB, אחרי ההאצ'בק ID.3 והקרוסאובר ID.4. מבחינה טכנית, קרוס-קופה החדש הוא כמעט העתק של ID.4, אך בשונה ממנו, זכה לצורת מרכב דמויית קופה. צורתו האופנתית מאחדת את ID.5 עם שותפי פלטפורמה אחרים – אאודי Q4 Sportback e-tron וסקודה Enyaq Coupe iV.
עד שנת 2028 התאגיד פולקסווגן מתכוון להוציא לאור כ-22 מיליון רכבים חשמליים, כאשר יותר מחצי מהם – בסין. מלבד נציגי משפחת ID הקיימים, בשנות 2024-2025 צפויה ההשקה של הדגמים התת-קומפקטיים ID.1 ו-ID.2. פולקסווגן ID.5 החדש – רק חלק מהתוכנית הגדולה. המחיר טרם נודע. אולם ידוע כי מחירו של ID.4 בגרמניה מתחיל ב- 37,415 יורו (גרסת הכניסה Pure עם בלוק סוללות בקיבולת 52 קוט"ש). את רמת הגימור Pro בעלת סוללת 77 קוט"ש תקבלו כבר תמורת 44,915 יורו, וקרוב לוודאי שגרסת הקרוס-קופה תהיה יקרה בכמה אלפי יורו נוספים. הופעת הבכורה של ID.5 בשוק האירופאי מתוכננת לשנת 2022. רק אז ייחשף המחירון הרשמי.
מראה חיצוני
מימדיו של פולקסווגן ID.5 שנת 2021/2022 – 4,599 מ"מ אורך, 1,852 מ"מ רוחב, 1,613 מ"מ גובה, בסיס גלגלים – 2,766 מ"מ. הוא יצא מעט ארוך יותר, ויחד עם זאת נמוך יותר בהשוואה ל- ID.4. קווי המתאר החדשים של המרכב השפיעו לטובה על האווירודינמיקה – מקדם הגרר שווה ל-0,26, בעוד שתא המטען לא נפגע מכך, להיפך, אפילו קצת התרווח – עד 549 ליטר. המראה החיצוני של הדגם החדש בוצע בסגנון המסורתי למותג. למעשה, מדובר במודיפיקציה של ID.4. חזית המרכב של שני הדגמים נבדלת רק בעיצוב שונה של הפגוש. עם זאת, ID.5 ניחן בתווים ספורטיביים שנועדו להדגיש את רוחו הספורטיבית. בראש ובראשונה, הקרוס-קופה נבדל מ- ID.4 במבנה הגג ובחלק האחורי של המרכב. מסקרנת העובדה שבגרסאות הבסיסיות המצוידות בהנעה אחורית מותקן פגוש קדמי מקורי בעל "ניבים", בעוד שבגרסת הנעה כפולה הבכירה – אותו אחד כמו בדגם ID.4 המקביל. פולקסווגן ID.5 יכול להשוויץ בכנף המתוקנת על מכסה המטען, אשר משמשת להגנת השמשה האחורית מפני לכלוך (מגב אחורי לא נכלל כברירת מחדל).
חלל הפנים
פולקסווגן ID.5 צויד בהגה בן 3 חישורים, בלוח מחוונים דיגיטלי בגודל 5,3 אינץ' ובמסך מגע 12 אינץ' של מערכת המולטימדיה. חלל הפנים מגומר כמיטב המסורת האקולוגית, בחומרים ממוחזרים. בתור אופציה זמינה תצוגת עילית. בתוך תא הנוסעים של הקרוסאובר אין כמעט כפתורים אנלוגיים. ברוב הפונקציות ניתן לשלוט באמצעות מערכת המולטימדיה. כל המחוונים נמצאים בצג הקטן מול הנהג. מבחינת יתר הבחינות, תא הנוסעים עוצב באופן מאוד מינימליסטי, אך בטוב טעם. באופן טבעי, הצורה האופנתית דורשת הקרבות – הגג המשופע גזל מן המרווח הפנוי בשורת מושבים האחורית: את מלוא הנוחות יצליחו לחוות נוסעים רק בגובה עד 1,8 מטר.
קרוס-הקופה החשמלי תומך בשליטה קולית ואפילו בטכנולוגיות מציואות משודרגת נוספת המסוגלות, לדוגמה, להציג את כיוון הפנייה בהתבסס על מערכת הניווט במרחק של 10 מטרים לפני המכונית. ישנה אפשרות עדכון תוכנת הפעלה "על גבי האוויר", בין היתר – למען אקטיבציית אפשרויות חדשות. "אוטופיילוט" Travel Assist (שילוב של בקרת שיוט אדפטיבית ומניעת סטייה מנתיב), מערכת סיוע בחנייה וסדרה שלמה של עוזרים אלקטרוניים נועדו להקל על חייו של הנהג.
יחידת הכוח וגרסאות
ישנן שלוש גרסאות של פולקסווגן ID.5 שנת 2022, כולן מצוידות בסוללה בעלת קיבולת בסך 77 קוט"ש. עבור הקרוסאובר בהנעה אחורית היא תספק טווח נסיעה של 520 ק"מ (לפי מחזור WLTP), בגרסת הנעה כפולה – תספיק ל-480 ק"מ ללא טעינה. מטען ID.Charge בהספק 11 קילוואט נכלל עם הרכב, באמצעותו ניתן לבצע טעינה מלאה תוך 7,5 שעות. הספק הטעינה המרבי הוגבר עד 135 קילוואט, כך שתחנת טעינה מהירה תוכל לספק "דלק" לטווח של 390 ק"מ תוך חצי שעה בלבד.
מודיפיקציות
- פולקסווגן ID.5 Pro הבסיסי מצויד במנוע חשמלי בהספק 174 כ"ס על הסרן האחורי המאפשר להאיץ עד 100 קמ"ש תוך 10,4 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 160 קמ"ש. הנעה – אחורית.
- פולקסווגן ID.5 Pro Performance: הספק יחידת הכוח הוגבר עד 204 כ"ס, הודות לכך זמן התאוצה ל-100 קמ"ש הצטמצם לכדי 8,4 שניות. סוג ההנעה היא אחורית.
- פולקסווגן ID.5 GTX – גרסה דו-מנועית העוצמתית ביותר בעלת הנעה כפולה, מצוידת יחידת כוח בהספק כולל של 299 כ"ס, ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש התבצעת תוך 6,3 שניות, מהירות מרבית – 180 קמ"ש. GTX העוצמתי נבדל משאר הדגמים בבודי קיט, בגלגלים ובכיול המתלים, הוא קצר ב-17 מ"מ וגובה ב-6 מ"מ, בעל מקדם גרר של 0,27. קרוס-קופה הבכיר מכיל מערכת מצבי נהיגה בת חמש הגדרות. מפרט אבזור הבסיסי כולל פנסי מטריקס IQ.Light.