סוזוקי סוויפט מתכוננת להחלפת דור: הפעם בלי שינויים דרסטיים
הופעת הבכורה של הדור החדש לסופרמיני יתקיים בתערוכת הרכב בטוקיו, שתיערך בין ה-25 באוקטובר ל-5 בנובמבר 2023. כל הפרטים לגבי סוויפט החדשה לא ייחשפו, כיוון שהמכונית תוצג בתור קונספט. אבל כבר ידוע שאין לצפות לשינויים מהותיים הן בעיצוב והן בחלק הטכני.
השקת דגם הייצור צפויה לא לפני 2024.
מעניין שבהודו מארוטי סוזוקי סוויפט בהרכבה מקומית נהנית מביקוש ענק: 141,014 יחידות נמכרו מינואר עד אוגוסט 2023, זוהי עלייה של 17,5% מהשנה הקודמת. לשם השוואה: ביפן, ארץ המוצא, נמכרו 18,215 יחידות של סוויפט (+5%) ב-8 החודשים הראשונים של השנה, ובאירופה – 27,713 (+37%).
המכונית הקטנה אמנם נחשבת בישראל לאחת המכונית הטובות ביותר לעיר, אולם אינה נכנסת לעשרת המובילים בשוק לפי תוצאות המחצית הראשונה של 2023.
הדור החמישי הנוכחי הוצג עוד בשנת 2016 ועבר מתיחת פנים ב-2020. סוזוקי סוויפט מוצעת בישראל עם מנוע 1,2 ליטר בהספק 83 או 90 כ"ס ותיבה ידנית או אוטומטית. המאפיין העיקרי של הסופרמיני הם הקטעים השחורים בקורות האחוריות שיוצרות אפקט של גג מרחף.
בדור החדש, החלק העליון של המכוניות צבוע כולו בשחור. החזית נעשתה עגולה יותר והודגשה על-ידי הצורה החדשה של מכסה המנוע והגריל האלגנטי יותר, שבתוך המסגרת שלו מותקן מכ"ם. החלק האחורי קיבל פגוש בולט ופנסים חדים בעלי קטעי לד בצורת C. מתחת לחלונות הצד הופיע פס מובלט שלא היה שם קודם.
תא הנוסעים של סוזוקי סוויפט שנת 2024 נראה מיושן בסטנדרטים של ימינו: נותרו לוח המחוונים הקלאסי בעל שעונים אנלוגיים ובלוק בקרת אקלים נפרד עם מקשים פיזיים. מסך המולטימדיה בעל מסגרת שחורה מבריקה מותקן מעל הקונסולה. על הטונל המרכזי מותקן בורר הילוכים גבוה שגרתי עטוף בעור.
עם זאת, כבר בגרסה הבסיסית נכללות מערכות עזר אלקטרוניות מודרניות, בין היתר בקרת עייפות הנהג, מערכת בלימה אוטונומית ופנסים אדפטיביים עם החלפה אוטומטית בין אורות גבוהים לנמוכים.
כרגע אין פרטים לגבי החלק הטכני, אך גם פה אין לצפות למשהו חדשני: יישארו מנועי הבנזין והגז, שעשויים לקבל תוספת היברידית-קלה שתספק רמה מופחתת של פליטת מזהמים וצריכת דלק.